بازدید 2014

اعلام آمادگی شورای دموکراتیک سوری برای مذاکره غیرمشروط با دمشق

شورای دموکراتیک سوریه شاخه سیاسی نیروهای دموکراتیک سوری موسوم به قسد اعلام کرده که برای حل بحران این کشور آمادگی مذاکره با دمشق بدون هیچ پیش شرطی را دارد.
کد خبر: ۸۰۷۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶ 11 June 2018

شورای دموکراتیک سوریه شاخه سیاسی نیروهای دموکراتیک سوری موسوم به قسد اعلام کرده که برای حل بحران این کشور آمادگی مذاکره با دمشق بدون هیچ پیش شرطی را دارد.

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورای دموکراتیک سوری (شاخه سیاسی نیروهای دموکراتیک سوری موسوم به قسد) اعلام کرده که آمادگی مذاکره بدون قید و شرط با دولت سوریه را دارد.

این در حالی است که اخیرا دولت سوریه اعلام کرده بود اگر دموکراتیک سوری با مذاکره مخالفت کنند ارتش سوریه توانایی بازپس گیری مناطق تحت کنترل آنها در شمال سوریه را دارد.

«حکمت حبیب» عضو کمیته ریاستی این شورا در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفته که نیروهای سیاسی و نظامی دموکراتیک سوریه در خصوص باز کردن درهای گفتگو جدی هستند و بدون هیچ شرطی آمادگی مذاکره را دارند.

وی تأکید کرده که با توجه به اینکه ۳۰ درصد از اراضی سوریه در شمال این کشور در کنترل نیروهای دموکراتیک سوری است و ما بقی اراضی سوریه در کنترل ارتش این کشور است، دولت سوریه و نیروهای دموکراتیک دو مرجع اصلی هستند که باید پای میز مذاکره رفته و بعد از ۸ سال برای بحران این کشور راهکاری پیدا کنند که از طریق قانون اساسی حقوق همه شهروندان را رعایت می کند.

در حالی که آمریکا از حامیان اصلی نیروهای قسد به شمار می رود، حبیب گفت که جریان دموکراتیک سوریه همه نیروهای خارجی از جمله ائتلاف آمریکایی ضد داعش را دخالت خارجی در امور سوریه می داند و امیدوار است در مرحله بعدی همه نیروهای نظامی خارجی از سوریه خارج شوند تا با گفتگوهای سوری-سوری بحران این کشور حل شود.

شورای دموکراتیک سوریه هم با انتشار بیانیه ای در صفحه فیسبوک خود از باز شدن درهای گفتگو با دمشق استقبال کرده است. این در حالی است که بشار اسد رئیس جمهور سوریه اخیرا در یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرده بود که نیروهای دموکراتیک سوریه تنها مشکل باقی مانده است و این گروه با دو گزینه مواجه هستند یکی اینکه وارد مذاکره شوند یا اینکه اقدام نظامی علیه آنها انجام خواهد شد.

در اوایل ماه جاری میلادی هم هیأتی از معارضان داخلی سوریه در سفر به استان حسکه در شمال شرق سوریه به رهبران کُردهای سوری در این منطقه دعوت نامه ای برای حضور در گفتگوهای ملی سوریه که قرار است در دمشق برگزار شود داده بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار