بازدید 52091
پیمانه اقتصادی؛

از «نزدیکی سکه به سقف ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی» تا «جهش عجیب قیمت پژو ۲۰۰۸ و ساندرو با فرمان دلال‌ها»

این پیمانه تیتر‌هایی همچون افت شاخص کل بورس با بازگشت به کانال 95 هزار واحد، گامی جدید به سوی حذف دلار با سفر پوتین به پکن، تغییر شیوه توزیع سیگار، نان در دوراهی افزایش یا ثبات قیمت، روند کم‌نوسان «تسه»ها در بازار اوراق مسکن، تولید نفت روسیه در ژوئن هم فراتر از توافق با اوپک بود، بولتون: آمریکا بانک گروه هفت نمی ماند و واردات بیش از ۵۰ تن رومیزی و دستمال سفره به کشور را در بر دارد.
کد خبر: ۸۰۷۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲ 11 June 2018

از «نزدیکی سکه به سقف ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی» تا «جهش عجیب قیمت پژو ۲۰۰۸ و ساندرو با فرمان دلال‌ها»پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون افت شاخص کل بورس با بازگشت به کانال 95 هزار واحد، گامی جدید به سوی حذف دلار با سفر پوتین به پکن، تغییر شیوه توزیع سیگار، نان در دوراهی افزایش یا ثبات قیمت، روند کم‌نوسان «تسه»ها در بازار اوراق مسکن، تولید نفت روسیه در ژوئن هم فراتر از توافق با اوپک بود، بولتون: آمریکا بانک گروه هفت نمی ماند و واردات بیش از ۵۰ تن رومیزی و دستمال سفره به کشور را در بر دارد.

افت شاخص کل بورس با بازگشت به کانال 95 هزار واحد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه بیستم خرداد ماه 97، با کاهش 161 واحدی معادل 0.17 درصد به رقم 95 هزار و 915 واحد رسید. تالار شیشه‌ای در دومین روز کاری هفته جاری، بر خلاف روز شنبه، شاهد روند نزولی تعدادی از شاخص‌های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 50 واحدی معادل 0.17 درصد به رقم 29 هزار و 761 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد 45 معادل 0.26 درصد، عدد 17 هزار و 435 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 33 واحدی معادل 0.26 درصد به رقم 12 هزار و 731 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 184 واحد کاهش معادل 0.17 درصد را رقم زد و به سطح 105 هزار و 366 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با 216 واحد کاهش معادل 0.31 درصد به رقم 69 هزار و 15 واحد رسید و شاخص بازار دوم بر خلاف روز قبل، با 202 واحد افزایش معادل 0.10 درصد همراه بود و عدد 199 هزار و 517 واحد را به نمایش گذاشت. 

از «نزدیکی سکه به سقف ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی» تا «جهش عجیب قیمت پژو ۲۰۰۸ و ساندرو با فرمان دلال‌ها»

نزدیکی سکه به سقف ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی

دومین روز کاری بازار سکه در هفته جاری با ادامه روند افزایشی و رکورد زنی بهای سکه تمام همراه شد. به طوری که قیمت سکه تمام طرح قدیم با رشد ۱۴۰ هزار تومانی نسبت به نرخ پایانی روز شنبه، به قیمت ۲,۳۳۰,۰۰۰ فروخته شد. همچنین هر سکه تمام طرح جدید ۲,۴۴۸,۰۰۰ تومان قیمت گذاری شد که نسبت به روز شنبه، ۱۲۱ هزار تومان رشد داشت. هر نیم سکه بهار آزادی نیز با افزایش ۸۰ هزار تومانی به رقم یک میلیون و ۲۲۰ هزار تومان رسید. همچنین هر ربع سکه بهار آزادی در معاملات دیروز، ۷۰۰ هزار تومان ارزشگذاری شد که نسبت به روز قبل، ۶۰ هزار تومان گران‌تر شد. هر سکه یک گرمی نیز با افزایش ۱۵ هزار تومانی به رقم ۳۹۵ هزار تومان رسید. این در حالی است که عضو هیأت رئیسه­ اتحادیه طلا و جواهر، افزایش بیش از اندازه تقاضا برای خرید سکه را سبب افزایش قیمت و ایجاد حباب ۴۰۰ هزار تومانی سکه دانست.

گامی جدید به سوی حذف دلار با سفر پوتین به پکن

بر اساس گزارش های منتشره، رؤسای جمهور روسیه و چین در توافقنامه ی مشترکی که روز جمعه امضا کردند تصمیم گرفتند که سهم مبادلات تجاری بین دو کشور با ارز ملی روبل-یوآن را افزایش دهند. این توافقنامه مواردی را مانند ''تقویت بیشتر روابط روسیه و چین در بخش مالی، افزایش سهم ارز ملی در پرداخت های مربوط به مبادلات تجاری، سرمایه گذاری و تامین مالی، و گسترش همکاری در زمینه هایی مانند ساختار پرداخت و بیمه'' در بر می گیرد. همچنین، پوتین و شی جین پینگ رؤسای جمهور روسیه و چین توافق کردند که دو کشور حجم مبادلات تجاری را افزایش داده، ساختار این مبادلات را تقویت کرده، و حوزه هایی جدید که به طور بالقوه با رشد اقتصادی منجر می شود را بیش از پیش شناسایی کنند. در این رابطه، رئیس جمهور روسیه اذعان کرده است که حجم مبادلات تجاری بین دو کشور می تواند تا پایان سال جاری میلادی حتی به معادل ۱۰۰ میلیارد دلار هم برسد.

شیوه توزیع سیگار تغییر کرد

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور گفت: بر اساس ابلاغیه صادره، از امروز توزیع سیگار اعم از تولیدی و وارداتی منحصرا از طریق سامانه جامع تجارت صورت می گیرد و توزیع خارج از سامانه قاچاق تلقی خواهد شد. علی اصغر رمزی با اشاره به اینکه حدود هزار توزیع کننده استانی در کشور فعالیت می کنند، گفت: تمامی این توزیع‌کنندگان مکلف هستند فعالیت‌های خود را در این سامانه ثبت کنند و توزیع خارج از این سامانه قاچاق تلقی  و مجوز متخلفین باطل می‌گردد. رمزی با تأکید بر ضرورت اجرای مطلوب ۴ گام اولیه  توسط  واردکنندگان، تولید کنندگان و توزیع کنندگان سراسری(کشوری) محصولات دخانی، پیش بینی کرد: از دهم تیرماه سال جاری صرفا توزیع کنندگان استانی از طریق این سامانه امکان دریافت سیگار از تولیدکننده یا توزیع کننده سراسری را خواهند داشت به این ترتیب برخی تخلفات و حاشیه‌ها در سطح استان‌ها پایان یافته و تمامی فعالیت های توزیع کنندگان استانی نیز شفاف و تسهیل می‌گردد.

نان در دوراهی افزایش یا ثبات قیمت

در حالی که طی سه سال گذشته قیمت نان افزایش پیدا نکرده و مقرر شد تا درباره آن بعد از ماه رمضان تصمیم‌گیری شود، دولت قیمت گندم برای نانوایی‌ها را تغییری نداد که به نظر می‌رسد تصمیمی برای تغییر قیمت نان نیز ندارد. بر اساس گزارش ایسنا، روز شنبه مصوبه‌ای در هیأت وزیران ابلاغ شد که به گونه‌ای تکلیف همه را روشن کرد چرا که معاون اول رئیس جمهور درباره این مصوبه که قیمت فروش گندم نانوایی‌ها و صنف و صنعت را مشخص می‌کند، این گونه نوشت که "بر اساس مصوبه نهم خردادماه امسال به پیشنهاد وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده ۳۶ الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت قیمت فروش گندم موضوع یکی از بندهای تصویب‌نامه ۲۶ آبان ماه سال ۱۳۹۳ کماکان برای نانوایی‌های یارانه‌ای به ازای هر کیلوگرم ۶۶۵۰ ریال و برای سایر متقاضیان از قرار هر کیلوگرم ۹۰۰۰ ریال (قیمت پایه عرضه در بورس کالا) تعیین می‌گردد. " این مصوبه اخیر که به امضای اسحاق جهانگیری رسیده و به همه دستگاه‌های اجرایی نظارتی رونوشت شده است، نشان می‌دهد که دولت عزمی برای افزایش قیمت نان ندارد بنابراین دستگاه‌های نظارتی باید با حساسیت و دقت بیشتری روی نانوایی‌ها نظارت کنند تا شاهد تخلفات امروز برخی از آنها در زمینه افزایش خودسرانه قیمت نان نباشیم.

بازار اوراق مسکن؛ روند کم‌نوسان «تسه»ها

دیروز اوراق تسهیلات مسکن اسفند95 (تسه9512) با رشد 4/ 0 درصدی به قیمت 64 هزار و 521 تومان معامله شدند. همچنان شاهد روند کم‌نوسان «تسه»ها نزدیک میانگین سطح 64 هزار و 500 تومانی هستیم. نرخ سود واقعی وام در سطح 1/ 21 درصدی قرار گرفته است. از ابتدای آذر با کاهش رشد شبه‌پول و سیگنال‌های ورود نقدینگی به بازار مسکن، جهش ۱۵ درصدی قیمت مسکن در سه ماه زمستان در تهران رقم خورد. با وجود افت ۲ درصدی میانگین قیمت مسکن در فروردین، در اردیبهشت جهش ۲/ ۸ درصدی (بیشترین رشد ماهانه در ۶ سال اخیر) را شاهد بودیم. آمارهای تورم تولیدکننده مسکن و رشد ۹/ ۲۷ درصدی شاخص کل در ۳ فصل ابتدایی سال ۹۶ نسبت به دوره مشابه سال ۹۵ (شامل جهش ۵/ ۷۲ درصدی قیمت آهن‌آلات، ۳۹ درصدی شیرآلات بهداشتی و ۳۰ درصدی گروه سیمان و چوب) از جمله عوامل رشد قیمت مسکن است.

بولتون: آمریکا بانک گروه هفت نمی ماند

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ادامه تنش های داخلی هفت کشور صنعتی (جی 7) گفت که ایالات متحده دیگر بانک اعضای این بلوک نخواهد بود. بولتون در توئیتی نوشت: 'یک گروه هفت دیگر؛ جایی که سایر کشورها انتظار دارند آمریکا همواره بانک آنها باشد. رئیس جمهوری امروز به روشنی اعلام کرد که دیگر چنین نخواهد بود'. به گزارش ایرنا، تقابل آمریکا و سایر اعضای گروه هفت نشست امسال را به یکی از تیره ترین جلسه سران این بلوک تبدیل کرد. ترامپ چندی پیش بر واردات فولاد و آلومینیوم از کانادا، مکزیک، اتحادیه اروپا و برخی کشورهای دیگر تعرفه وضع کرد. تعرفه فولاد 25 درصد و تعرفه آلومینیوم 10 درصد تعیین شده است. این کشورها در مقابل تصمیم آمریکا دست به اقدام تلافی جویانه زده یا خواهند زد. اروپایی ها امیدوار بودند که در گروه هفت آمریکا را تحت فشار قرار دهند که از تصمیمات خود منصرف شود. این کشورها به همراه کانادا ضمن انتقاد از شعار ترامپ «آمریکا اول» اعتقاد دارند که رئیس جمهوری آمریکا حتی با متحدان سر ناسازگاری گذاشه و جامعه جهانی را به سمت یک جنگ جهانی تجاری سوق می دهد.

تولید نفت روسیه در ژوئن هم فراتر از توافق با اوپک بود

رسانه‌های روسیه اعلام کردند این کشور در نخستین هفته از ماه ژوئن امسال، روزانه ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه نفت تولید کرده که بسیار بیشتر از سقف تولید آن در قالب توافق جهانی کاهش تولید نفت است. طبق اعلام خبرگزاری اینترفکس روسیه، تولید این کشور در هفته نخست ژوئن به طور میانگین یک میلیون و ۵۱۳ هزار تن بود و هیچ گاه از مرز یک میلیون و ۵۱۱ هزار تن پایین‌تر نیامد. روسیه و عربستان از تمایل خود برای رفع تدریجی محدودیت تولید نفت، نشانه‌هایی ابراز کرده‌اند و بیشتر شرکت‌های بزرگ نفتی روسیه خواهان افزایش تولید خود هستند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، به تازگی اعلام کرد قیمت نفت ۶۰ دلار برای این کشور مطلوب است. در ماه می امسال، میانگین تولید نفت روسیه برای سومین ماه پیاپی حدود ۱۰ میلیون و ۹۷۰ هزار بشکه در روز بود. /شانا

واردات بیش از ۵۰ تن رومیزی و دستمال سفره به کشور

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی سال ۹۶ نشان می‌دهد، در این مدت ۵۰ تن و ۹۳۲ کیلوگرم رومیزی و دستمال سفره از کاغذ از سایر کشور‌ها وارد ایران شده است. بر اساس این میزان واردات رومیزی و دستمال سفره از کاغذ به کشور، ۱۱۶ هزار و ۴۴۶ دلار ارز از کشور خارج شد که بالغ بر ۳۸۸ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۶۴۵ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است. گفتنی است رومیزی و دستمال سفره از کاغذ از امارات متحده عربی، ترکیه و چین وارد کشور شده است. به نقل از میزان، در این میان اولین و بزرگترین صادرکننده رومیزی و دستمال سفره از کاغذ به ایران، چین بوده است که با صادرات ۵۰ تن و ۳۱۹ کیلوگرم درآمد ۱۱۴ هزار و ۹۱۹ دلاری را نصیب خود کرده است.

جهش عجیب قیمت پژو ۲۰۰۸ و ساندرو با فرمان دلال‌ها

کمتر از یک هفته از اعلام تعلیق همکاری پژو با خودروسازان ایرانی می‌گذرد و همین امر عاملی شده تا قیمت محصولات فرانسوی در بازار شاهد افزایش قابل توجهی نسبت به هفته گذشته باشد. البته این افزایش قیمت‌ها در سکوت واحدهای نظارتی فضای مناسبی را برای جولان دلال‌ها فراهم کرده و هر کس سلیقه‌ای قیمتی را برای خودروها تعیین می‌کند. به‌عنوان نمونه دیروز بازار شاهد افزایش 8میلیون تومانی ساندرو استپ‌وی بود که با قیمت 89 میلیون تومان به‌فروش می‌رسد، این در حالی است این خودرو در کارخانه 61 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. علاوه بر این نکته مهم بازار امروز، افزایش 25 میلیون تومانی قیمت اولین خودروی پسابرجامی پژو2008 است، به‌ نحوی که این خودرو تا این لحظه با قیمت 196 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد. افزایش 25 میلیون تومانی قیمت پژو 2008 آن‌هم در عرض یک روز در حالی اتفاق افتاده که این محصول در کارخانه 114 میلیون و 994 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. /تسنیم

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۴۴
انتشار یافته: ۱۳۰
... اگر دلار بالای 4200 تومان قاچاقه پس چرا نرخ فلزات را با دلار 6500 بازار سیاه محاسبه میکنید ... ما که دیگه کم اوردیم از این افزایش قیمتهای بدون منطق و تورم 25 درصدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
دلار 4200 برای امثال بابک زنجانیها است تا به یک ثروت باد آورده برسند. مردم با دلار 6500 بروند خدا را شکر کنند
چون که همین قیمت هم تا چند وقت دیگه به 12000 تومان خواهد رسید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
25%!!!!!!!!
اگه یه چیز فقط 25 درصد افزایش داش با کله بگیر...
تورم الان 125 درصد ونزوالا سلامی دباره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
25 درصدی.
نرخ تعیین میکنی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
شما وسط دعوا نرخ تعیی نکنید
اولا که 25 درصد نیست خیلی کمتره
دوماً ما هیچ مشکلی در مورد تورم نداریم
یادش بخیر وقتی دکتر حسن در مورد قیمت ارز دلمان را خوش کرد!!!!!!!!
اقا عمر ما بی پولها و کارمند و کارگر و کاسب به فنا رفته ...من که دیگه هیچی ندارم ببازم یا علی خود یه د ستی یه نظری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
مشکل اکثر مردم ما اینه که نشستیم و منتظریم تا دستی از غیب برسه کمکمون کنه مثل شما آقا محمد عزیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
یا خدا
جینگلی اسرائیل فینگلی آمریکا
عامل اصلی تخریب بخش قابل توجهی از اقتصاد بعد از عوامل سیاسی، دلالان می باشند که در نبود برخورد جدی چراغ خاموش می تازند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
اگر به نصایح خردمندانه جناب روحانی در انتخابات توجه کنید متوجه می شوید که ریشه این مشکلات در خود شیفتگی و عدم توانایی مدیریت می باشد. علی برکت الله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
دقيقا اما فكر مي كنيد اين دلال ها كيا هستند؟ مردم عادي يا
قلعه سری
| United States of America |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
برادران دلال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
دولت خودش بزرگترین دلاله تا کالایی سوداوره سریع دستشومیزاره روش و واسطه ها رو حذف میکنه...مثل موبایل ..لوازم ارایشی والانم سیگار
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
ایا وزارت اطلاعات که به گفته خودشان ریگی را از اسمان به زمین کشیدند از پس جند تا دلال خدانشناس برنمیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
دلال که خودیها هستند وگرنه مردم که پولی ندارند
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
دلال کیلویی چند. سیاه نمایی مردم آخه تا کی؟؟؟؟؟؟؟؟
به راستی یکی بلند شه بگه چی داره به سر این مملکت میاد . توی جنگ جهانی دوم هم اینجوری قیمتها لحضه نبود . خدا به هم ملت رحم کنه هنوز تحریم شروع نشده اینه وای به روزی که کلید شروع بخور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
از اونی که بهش رای دادی و براش تبلیغ کردی بپرس.
جالب اینجاست که خود آمریکا قراره از 60 و 90 روز دیگه تحریمها رو اعمال کنه بعد اینجا کاسبان تحریم عملا تحریم رو شروع کردن، با این اوضاع فکر کنم تا مهلت داده شده خود آمریکا دلش بحال مردم ما بسوزه و تحریم نکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
تجربه ثابت کرده اولین کاسب تحریم دولته
دیگه کنترلی روی هیچی ندارید , درسته ؟؟ همه چی توی این کشور " ول " شده !!
اخه برای چی؟ یعنی شما نمی دونید برای چی؟
خدای هر چی میشه میگن مار دلاله یا کار خارج نمیدونم این مسئولین چه وضیفه ای دارن برای چی حقوق میگیرن یکی بیاد توضیح بده ما که بدبخت شدیم رفت
دولت بعد از به عرش رساندن نرخ دلار حالا تصمیم گرفته نرخ سکه را هم هدفمند کند تا کسری بودجه و پول یارانه ها را جبران کند4=2*2
به فکر ملت باشید تا دیر نشده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
دیر که دیگه شده. حالا ما که فعلا علی الحساب در انتخابات شرکت نمیکنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
دوست عزیز کار از انتخابات گذشته باید کارهای بزرگتری انجام بدید وقتی هیچ کس دلش برای شما نمی سوزه خودتون حقتون رو بگیرید
بخدا یکی یه داد این ملت برسه خدا نکنه یک دفعه ای اتفاقی بیفته خدا نکنه اون وقت دیگه تر وخشک با هم میسوذن د
وقتی ترامپ ادعا می کند با تحریم کاری با ایران می کند که تا کنون بر هیچ کشوری وارد نشده باشد و ما با این شعار قیمت یک خودرو که با 70 میلیون تومان ثبت نام شده را 126 میلیون تومان بالا می بریم فقط و فقط کمک به آقای ترامپ است. با این رفتارهای عجیب دیری نخواهد شد که پراید را در مرز 90 میلیون تومان باید خرید و ماشین اغنیاء همان دنا خواهد بود با قیمت 180 میلیون تومان . البته خودرو سازها اول مقصر این وضعیت هستند.
در زمان جنگ تحميلي هم روزانه قيمتها تغيير نمي كرد چي شده الان ترامپ يك هات و پورتي كرده .مشکل بي تفاوتي برخی مسولين است
قیمت پژو 2008 که قرار بود زیر 100 میلیون باشه چطور ایران خودرو 115 میلیون میده و در بازار به 196 میلیون رسیده؟
پاسخ ها
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
تمام این گرونی ها گروهی و هدفمند به واسطه یک سری دلال هست مثلا قیمت ازاد ساندرو توسط چند نمایشگاه در خیابان ستارخان تعیین میشود و جالب اینجاست که هر تعداد ساندرو که بخواهید دارند که بدهند
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
اون اول بحثش بود که تو ارزون ترین تیپ زیر ۶۰ میلیون باشه بعد دو تا آپشن الکی اضافه کردن . گفتن زیر ۸۰ میلیون بعد گفتن ۹۸ و بعد هم شد ۱۱۵. الآنم که ثبت نام ندارن و قیمت بازار مطابق قیمت ارز بالا میره
دلال فقط یک اسم هست الکی پشت دلال ها قایمشان نکنید لطفا در ذهن مردم دلال یعنی یک کاسب بی ایمان و بی شغل و کمی نیازمند!!!!!
برخی از عزت مردم و ایران حرف می زنند. ولی در عمل افتضاح می کنند.
بدون ماشين هم ميشه زندگي كرد ولي بدون دارو و نان چي ؟؟
قراره مسئولين مقاومت مردم را آزمايش كنند؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
دم مسئولین گرم. والا. به خدا باید بهشون خدا قوت گفت. اینقده اینا پررو هستن و چیزی نمیگن. صدا از سنگ در میاد. از این مسئولین رانتخوار نه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
دمشون گرم؟؟؟
صد سال سیاه!!!
ناکارامدترین دولتی دنیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
صحبت های آیت الله علم الهدی رو که اخیرا کرده رو بخونید. این آقایون کنار گل نشستن می گن لنگش کن
بهارنزدیک است
به همین دلبل است که مقامات می کند تحریمها نعمت است
ما که کاملا ایمان اوردبم از این همه غیب گویی
ظاهرا کسانی که به دلار رانتی 4200 تومانی دسترسی دارن بطور مداوم دارن بازار ارز و سکه رو ملتهب میکنن تا حاشیه سودشون بالاتر بره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
فقط دولت
پس ازگذشت سه ماه ازسال جاری احکام مربوط به سال 97 بازنشتگان کشوری هنوزصادرنشده ودولت روحانی سرگرم فروش دلار وسکه بوده وتنها دغدغه ای که ندارد وضعیت فلاکت باربازنشستگان کارد به استخوان رسیده است
هنوزتحریمها برنگشته قیمت دلار وسکه وسایر مایحتاج مکلت چند برابر گردید وای به زمانیکه تحریمهای کمرشکن آمریکا برگردد آقای روحانی که مدعی بود فقط یکی از اعضا کاهش یافته که تاثیری ندارد چه پاسخی دارد بازهم مدعی است ترامپ قدرتی ندارد
بنیان اقتصادما پوکیده جمع و جور کردن این اوضاع هم کار این دولت بی حال و رمق نیست عقلای قوم باید یک راه منطقی برای برون رفت از این سیاست بازی بی حاصل بیابند هر چند دیگه خیلی دیر شده
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
البته اگه کارامدی مونده باشه.
اگر ازفروش دلار و سکه فراغت یافته عنایت کند احکام کارگزینی بازنشستگان کشوری مربوط به سال 97 را صادرنماید خدا راشکر از محل فروش دلار وسکه به حد وفور ونجومی عایدات داشتید اندکی هم بفکر بازنشستگان در زیر فشاراقتصادی له شده باشید
دولت روحانی تنها نکته ای به آن میبالید ودرتمامی مصاحبه های گوناگون متذکرمیشد کنترل تورم بود که در سال جاری باافزایش چند برابر قیمکتها وتورم لجام گسیخته این حربه راهم ازدست داد ونه تنها به هیچکدام ازوعده هایش عمل ننمود بلکه به ادعای کنترل تورم هم نه توانست پایبند باشد وموشک گرانی دوباره از سال 97 اوج گرفت
تابناك لطفا يه گزارش تهيه كنيد از عدم تحويل النترا مونتاژي كه بعد از 5 ماه امروز اعلام كردند بيايد پولتون پس بگيريد و يا با قيمت روز ماشين چيني برداريد.
سوال اينه كه تا 10 روز ديگه مي بايست ماشين ها رو تحويل ميدادند و تا لحظه اخر كرمان خودرو پول مردم دست خودش نگه داشته و تازه امروز اعلام كرده يا بيايد ماشين چيني برداريد و يا سانتافه برداريد
واقعا خسته و نا امید از اینده کشور و خودم یعنی از مسئولین کسی نیست جلوی اینارو بگیره اصلا مسئولین کارشون چیه!!! ما برا چی میریم رای میدیم؟ کجا میتونیم اعتراض کنیم؟ ادم سالمی تو مملکت مونده بهش اعتماد کرد ومملکت رو داد بهش؟
دلال رو اعدام کنید کشور درست میشه دلال ها ایران رو به گند کشیدن توی هر کاری هستن و ازاد ازادن
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
پس باید نصف کشور اعدام بشن. آخه نصف کشور از زمان محمود جان دلال شدن.
بهلول
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
همینطوره. دلال ها در بنگاه ها نشسته اند و چون اطلاعات دارند ملک را می خرند .بعد قیمت پرت و مسخره اعلام می کنند و گند می زنند به بازار و رکود را دامن می زنند.نتیجه رکود مجدد. معاملاک ملک
بالای .70درصد مال خودشونه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
دلال اصلی بانک مرکزیه
کسانیکه مدعی بودند ترامپ بلوف میزند دریافتند هنوز تحریمهای ترامپ شروع نشده قیمتها منجمله سکه ودلار در مدت کوتاه چقدرافزایش یافت وچه تاثیری در اقتصاد کشورداشته امیدواریم متوجه اهمیت آمریکا وترامپ در جهان شده باشند وبیش ازاین احساساتی نشوند وحقایق را بپذیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
هر وقت اعلام کردند رییس جمهور فلان کشور یا نخست وزیر فلان کشور دیوانه است ،هواس پرتی دارد ،آلزامیر دارد و یا هر مرض دیگری بدان آن شخص برای کشورش کارامد است
من به شخصه دیگه هیچ امیدی به اصلاحات ندارم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
اصلاحات فقط برای اینه که ما از بین بد و بدتر به بد پناه ببریم ولی متاسفانه همون بد الآن بدترین هست و مثل دور اول احمدی نژاد مردم از بین بدتر و بدترین به بدتر پناه میبرن
هرگز تصورنمیکردیم اظهارات ترامپ اینقدر بااهمیت وقدرتمندباشد هنوز چند ماهی به شروع تحریمها باقیمانده تاثیر بسزای خودش رادراقتصادی ایران ثابت نمود حال روحانی در جمع دانش آموزان وکارمندان وارتشیان مدعی شود ترامپ قدرتی ندارد واظهاراتش بی اهمیت هستند
مشکل نه تحریمهاست نه ترامپ نه حتی میشه گفت بی کفاایتی مدیران.مشکل اینه که یک سرس افراد سودجو در راس مدیریت کارخانجات خودروسازی مشغول بکار هستند که بفکر خالی کردن جیب مردم هستند.و البته مردم هم بی تقصیر نیستند.کجای دنیارو سراغ دارید جز ایران که وقتی یک کمپانی روابطشو قطع میکنه قیمت محصولاتش افزایش پیدا کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
پس وظیفه دولت به عنوان مجری قانون چیه؟ وظیفه پلیس و دستگاهای مربوطه چیه که هر کی زورش میرسه مردم رو میتیغه؟
مردم اگر همت و همکاری کنن میتونن شاخ مافیای خودرو رو بشکونن.... براحتی............فقط تحریم......
میدونین خودرو سازها و واردکننده های خودرو نمیتونن بیش از چند روز خودرو رو تو پارکینگها یا نمایشگاهها نگه دارن....
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
دلت خوشه ها. تحریم خودروسازی لیاقت و انسجام میخواد که خدا رو شکر مردم ما ندارن. مشکل همون نبودن یه جو غیرت و یه جو همت است که نداریم. پس لطفا تز ندید.
خود مردم باید دست به عمل بشن......
اونم فقط و فقط و فقط و فقط تحریممممممممم
و گوش نکردن به بازار گرمی ها و دروغهای فروشندگان خودروهای داخلی و خارجی...........
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
تو ایران سالی ۱ میلیون خودروی نو وارد بازار میشه. کافیه مردم یک سال نخرن تموم فرغون سازی ها جمع میکنن و دولت مجبور میشه یه فکر اساسی بکنه (البته اگه اون موقع خودروی کوپنی و یارانه ای اختراع نکنن)
برای یکبار هم شده تا آخرش با هم باشیم.......
ماشین که غذا و دارو نیست............
تحریم نخریدن خودروهای داخلی و خارجی تا رسیدن به قیمت معقول و منطقی......
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
شتر در خواب بیند پنبه دانه.
بینام
| Germany |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
ماشینو تحریم کنیم خونه رو چکار کنیم؟؟
ونزوئلا بهت رسیدیم حالا ازت جلو میزنیم
قیمت ها نشانه بی عرضه گی بعضی هاست که لم داده اند و فقط نگاه می کنند خداوند ریشه آنها را بخشکاند و شرشان را از سر مردم کم کند
خواهشا" مسئولین محترم گاها" تو صدا و سیما و یا انظار عمومی ظاهر بشن....... نه برای ادای توضیحات........ بلکه به این خاطر که هم قیافه هاشون یادمون نره و هم مطمئن بشیم از سلامتی و بودنشون....!!!!!
الکی نگین بابا!!!!!!!!!!!! تحریمها هیچ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اثری نداره!!!!!! اصلا"!!!!
معلومه کسی صداش در نمیاد چون اونایی که میتونن حرف بزنن که مشکلی ندارن!!!!!!!!!!
خیلی میخوام بدونم که مسئولین محترم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! واقعا" از اوضاع مردم و مملکت گاها" خبری میگیرن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مقصر دولت بی کفایته.
قبلنا حداقل با بالا رفتن ارز و سکه به مسئولین برمیخورد وجهت کنترل در رسانا ها ظاهر میشدندنتیجه اقدامات ماثر در کاهش را اعلام میکردند ولی الان هیچ خبری نمیشه و بی تفاوت فقط نظاره گر هستند !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
چون به نفعشونه
هر چه بکندد نمکش میزنند وای به روزی که بکندد نمک..دوره احمدی نژاد همه منتقدش بودیم الانم....و هرکس دیگری هم بیاد همینه.چون کسی واقعا مسعول نیست ..ترامپ هر چقدرهم بد باشه به شعارهای انتخاباتیش درکمترین زمان عمل کرده و برای مردمش احترام قایله....
اگر بانک مرکزی اجازه بدن بعد از این بجای اینکه بگیم سکه گرون شد ویا دلار و یورو قیمتش رفت هوا بگیم ریال ارزون شد .
اولا بجای گرونی از وازه ارزونی استفاده کردیم و ملت رو خوشحال کردیم چرا که میبینن که بعضی چیزا هم ارزون میشه
ثانیا حق دلار و یورو رو گذاشتیم کف دستشون که پر رو نشن و فکر نکنند هی دارن تقویت میشن.
وضعیت عجیبیه؟ قیمت مسکن سر به فلک زده...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
عوضش برجام داریم. با 4+1 داریم مذاکره می کنیم. باید مذاکره به نتیجه برسه تا مشکل مسکن و سکه و... حل بشه. باید FATF تصویب بشه تا مشکل آب خوردن مردم حل بشه. چرا نمی فهمید کاسبان تحریم؟!
از مسوولان دیگر توقعی نداریم. اما ننگ بر مردمی که با خرید مازاد خودرو برای فروش و سود بیشتر آب به آسیاب این منجلاب اقتصادی می زنند. همه دارند به اسم زن و بچه و فک و فامیلشان خودرو ثبت نام میکنند تا بعدا با قیمت گزاف بفروشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
شما بفرمایید با پس اندازی که روز به روز داره بی ارزش تر میشه چه کنند؟
الان کاملا مشخصه چه کسانی از تحریم و گل آلود کردن آب سود های رویایی میبرند، و خواستار افسار گسیختگی اقتصادی در شرایط ایجاد بحران میباشند، و رحمی هم به مردم ندارند مجموعه ای از دلالان، خودرو سازان، وارد کنندگان، صادر کنندگان با همراهی دولت به دلیل سکوت و عدم اقدام جدی و فراگیر و کارساز.
زمانیکه قیمت خودرو بالا میرود قیمت لوازم یدکی هم افزایش زیادی خواهد داشت که با درآمد اکثر مردم همخوانی ندارد در نتیجه باید خودروها را در پارکینگ منازل وخیابانها نگهداری ودر موارد خیلی خاص واضطراری استفاده نماییم .
بااین اوصاف سالانه بیشترازیک میلیون نفر به زیر خط فقر اضافه خواهندشد.بهترین را تحریم ونخریدن کالاهای غیرضروری وکم ضروری است .لطفا تحریم کنید ونخرید
واقعا تحریم ها رو مملکت ما هیچ تاثیری نداشته
خدارو شكر تحريم هيچ اثري نداشته !!!!!!
علل افزايش طبيعي وعادي قيمت مسكن:
١-افزايش مستمرقيمت ارز وكاهش پي درپي ارزش پول ملي
٢- افزايش قيمت نفت
٣- كاهش شديدساخت وسازوعرضه مسكن در٥ سال گذشته
٤- افزايش نرخ جهاني فلزات ومصالح ساختماني
٥- كاهش جاذبه بازارهاي رقيب بخصوص بورس وبانكهادرجذب نقدينگي سرگيجه آورهزاروپانصدهزارميلياردتومان وكوچ سرمايه هاي سرگردان به بازارامن وپربازده مسكن
٦- افزايش سرسام اورهزينه هاوعوارض ساخت وساز
٧-افزايش هزينه حمل ونقل كه بزودي باافزايش غيرقابل اجتناب قيمت بنزين شديدترخواهدشد
٨- افزايش چشمگيرمبلغ وام خريدمسكن درماههاي اخير كه منجربه افزايش تقاضابراي مسكن شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
این هم نظر یک بسازبفروش یا املاکی
بهلول
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
جو نده لطفا اینا نهایت یک اثر 10 درصدی داره چه ربطی
ه قیمت های الکی که فقط بیان میشه و خریداری نیس چون پول دیگه دست مردم نیست زور نزن حسن
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
این متن رو تو همه جا و در زمان های مختلف کپی کردی و داری ازش استفاده می کنی. هدفت معلومه. من قبلاً هم دیده بودم این متن رو
فکر کنم تابناکی هستی
فقط خدا به داد این ملت برسه .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
ملت باید خودشون به داد خودشون برسن...ا
علی
| United States of America |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
تو که میگی فقط خدا به داد مردم برسه
پس خودت چی من چی
تاکی حواله به خدا میکنید
به تصور بنده مرگ ملت بهتر از تحمل تخقیر وخواری وذلت است ایران متعلق به4%است
دوشنبه 21 خرداد 97 :
یورو 8100
پوند 9100
دلار کانادا 5300
سکه 2480000 !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
علی برکت الله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
اخوی سکه 2520
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
دلار کانادا از دلار جهانگیری 1000 تومن گرونتره. تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل. خخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
وای بر دلالی که اینا رو نوشتی
در تمام دوره های این مملکت و در کل کشورهای دنیا هر وقت جنگ و آشوب و نا امنی بوده به تبع آن آشفتگی های اقتصادی لاجرم بوجود آمده است دلالان اصلی اونهایی هستند که بدون توجه به امکانات کشور شعارهایی می دهند که نتیجه آن این ازهم گسیختگی قیمت ها شده بی دلیل گرانی ها رو تقصیر چند تا دلال توی بازار نیاندازید
ماشین های برلیانس چین از ماشین های ساندرو رومانی، از هر نظر بهتر هستند

جالبه که قیمت جهانی ماشین های برلیانس از نمونه های مشابه ساندرو، گران تر هستند

اگر می خواهید ماشین بخرید صبر نکنید، سریعا برلیانس سفارش بدید. وگر نه قیمت خا بالا میره

ماشین های h230 برلیانس از سوی سازمان تاکسیرانی به عنوان تاکسی های جدید انتخاب شده و جای پژو و پراید و سمند رو می گیره (از تضمین فراوانی قطعه که مشکل ماشین های چینی هستش، نترسید)
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
قیمت کارخانه برلیانس H230 و H220 نزدیک 44 میلیون تومان است. مردم از کجا بیارند بخرند؟ مشکل اینه که مردم پول ندارند. اون شخصی که ساندرو استپ وی رو 82 میلیون قیمت گذاشته تو خواب هم نمی تونه ماشینش رو 60 میلیون هم بفروشه!!! پژو 2008 که 200 میلیون تو سایت دیوار قیمت گذاشته بماند!!! 200 میلیون میده : هیوندای سوناتا LF هیبریدی GLS
خارجیها باعث بدبختی مردم شدند داخلی ها هم خوب از این فرصت بهره میبرند
خودرو داخلی هم که قیمتش به ارزبنده دیگه نمیشه اسمش و گذاشت تولید داخل
ملت روز به روز فقیرتر میشوند و نسلهایی در ایران به نابودی کشیده میشوند .......
افزایش 25 میلیون تومانی قیمت پژو 2008 آن‌هم در عرض یک روز در حالی اتفاق افتاده که این محصول در کارخانه 114 میلیون و 994 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است

خوب چرا نمريزيد بازار رو پر كنيد كه دست دلال ها باد كنه منم الان ميگم دلار 700 تومن ولي وقتي ندارم حرف مفته قيمت دادن

چه افتخاري رو شما براي مردم ايران آورديد طوري شده كه با تمام سگ دو زدن خرج خونمون هم در نمياد دستتون درد نكنه
تحریم ها نعمت است!!!!! البته برای بعضی ها
واقعیت پیش رو: افت ارزش ریال سبب تقاضا برای تبدیل پول به کالای قابل اتکا مانند سکه و دلار و مسکن و ماشین خواهد شد. بنابراین با شروع تحریمها از ۶ ماه دیگر عملا سبب افزایش قیمت دلار در بازار آزاد خواهد شد. همچنین سکه و مسکن با ۲۵ تا ۴۰ درصد افزایش همراه خواهد بود و سکه به ۳ تا ۳.۵ میلیون تومان خواهد رسید. البته عمده افزایش تورمی امسال در بآزار مسکن خواهد بود و بنظر تا سقف ۴۰ درصد رشد در بازار مسکن خواهیم داشت که آن را پرسودترین بازار تبدیل خواهد کرد.
در مورد کاهش ارزش پولمون باید بگم.....
یکی رفت دنبلان گوسفند بخره . قصاب گفت : دونه ای پنج هزار تومن .
خریدار گفت : یعنی هر دنبلان گوسفند پنج هزار تومنه ؟
قصاب گفت : نه . هر پنج هزار تومن تو ، یک دنبلان گوسفنده .
مرگ بر آمریکا!!!
مسبب همه این گرانی ها خود مردم هستند...فرهنگ غلطی تو مملکت ما جا افتاده که تا چیزی قیمتش رشد میکنه همه هجوم میارن بخرن..اگر همه مردم نسبت به این اشفته بازار عکس العمل نشون ندن..مطمئن باشید دست دلال ها و سودجوها هم کوتاه میشه...تا زمانی که تقاضای نامتعارف باشه ...وضعیت همینه...
دولتی که با دوبرابر شدن قیمت جهانی نفت و آزادشدن 150میلیارددلار ازاموال بلوکه شده ودرآمد نجومی از فروش دلار وسکه ازاداره 80میلیون جمعیت ایران عاجز است و80درصد ملتش زیر خط فقر وفلاکت و بیش از43 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهیش بی کار و وتورم درسال جاری بطور لجام گسیخته افزایش مییابد و هنوز پس ازگذشت سه ماه ازسال 97 هنوز نتوانسته احکام کارگزینی سال جاری را صادر نماید وبرمبنای اشل سال 96 حقوق بازنشستگان زیر خط فقر وفلاکت را پرداخت میکند نمیتواند در مقابل ترامپ وابرقدرت آمریکا بابیش از350میلیون جمعیت که درصد بی کاری زیر 4درصد وتورم بسیاراندک است اصولا اظهارنظر نماید چه رسد به مقایسه
لطفا بيدار شويد اين اختلالات بر اثر پول هاي كاسبان تحريم نفت 12دلاري است.دولت كاملا مقصر است ولي چند بار روحاني گفته دود كارشكني عليه دولت (تضعيف دولت)دودش به چشم همه ميرود
با سلام دولت کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
متاسفانه ملت مظلوم ایران ازسال 84 به دالانی افتاده اند که در انتها روزنه ای وجودندارد امید داشتیم دولت روحانی این روزنه امید رابگشاید ولی متاسفانه دولت روحانی هم با پرداختیهای ناعادلانه بین کارمندان وبازنشستگان با وزرا ومقامات کمر بازنشستگان و اقشارآسیب پذیر را خرد نمود هیچ امیدی به آینده نگذاشت
علی برکت الله !!!!!!!!!!!!!!!!
جناب جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری جای تاسف بسیاردارد که پس ازگذشت سه ماه ازسال جدید هنوز افزایش حقوق اندک بازنشستگان نسبت به تورم لجام گسیخته هنوزبرمبنای سال 96 پرداخت میشود 24میلیون رای دهند از روحانی که نه بلکه ازشما انتظاربسیاری داشتند چراکه روحانی پس ازگذشت 5سال جز وعده های سرخرمنی وحفهای تکراری ثمره مثبتی نداشت ودست آوردی برای ملت نداشت
وای بر وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی که ایران رو بازیچه کردند
اقتصاد ایران شبیه فنری هست که گاهی کنترل ومهار میشه وپا روی اون فنر میذارن وبعضی موقع بواسطه دیگران پاشونو قلقک میدنو تورم .گرونی ورکود یه شلم شور بائی ........
اصل گرونی ها مونده متاسفانه. الآن با افزایش قیمت نفت بنزین تو همه جای دنیا گرون شده به جز ایران و این یعنی اینکه افزایش قیمت بنزین خیلی شدید خواهد بود. چون از یه طرف قیمت جهانی نفت نسبت به دلار بالا رفته و از طرفی دیگه قیمت دلار تو ایران دو برابر شده. حتی در خوشبینانه ترین حالت و افزایش قیمت بنزین به ۱۵۰۰ تومن تورم سنگینی در راه خواهد بود
امريكا هيچ غلطى نميتواند بكند فقط با يك امضاى رئيس جمهور ببین چه شد
نعمت زاده که مردم رو خائنین به انقلاب در نخریدن خودرو خطاب میکرد الان به کسانیکه خودرو رو ۲ برابر کرده و کسانیکه برای دلالی و به شیشه کشیدن خون مردم هجوم میارن باید انقلابیون واقعی خطاب کنه
چرا رئیس جمهور استعفا نمی دهد
يكي سايتهاي اعلام قيمت سكه و ارز و خودرو رو كنترل كنه هر قيمتي كه بخوان ميزنن پس كو نظارت؟
در کشور ما دولت علاوه بر اینکه نظارتی انجام نمی دهد خود تولید کننده واردکننده و فروشنده کالا و خدمات است چطور می توان انتظار داشت که از آشفتگی بازار بنفع خود بهره نبرد و کسری بودجه و .... جیب بسیاری را پر نکند
ایکاش ریال بجای دلار تو دست هر کس میدیدن بعنوان قاچاچی میگرفتنش بلکه یه خرده ارزش ریال بالا میرفت .
مرگ بر آمریکا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار