بازدید 6072

ناوشکن دماوند احیا می شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید براینکه ایران امروز سرآمد ساخت زیردریایی در منطقه محسوب می شود از تلاش برای احیای ناوشکن دماوند در کمتر از یکسال خبرداد.
کد خبر: ۸۰۷۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱ 10 June 2018

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید براینکه ایران امروز سرآمد ساخت زیردریایی در منطقه محسوب می شود از تلاش برای احیای ناوشکن دماوند در کمتر از یکسال خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار حسین خانزادی ظهر یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی کشور که در شهرستان انزلی برگزار شد، اظهار کرد: نیروی دریایی با توجه به گستره فعالیتی بسیار زیاد خود مسئولیت برقراری امنیت حاکمیت خوزه دریایی را برعهده دارد.

وی به شرایط ویژه هرکدام از مناطق دریایی نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه در طول تاریخ ایران به دلیل بستن قراردادهای ننگین اجازه فعالیت های دریانوردی نظامی را نداشت که فروپاشی شوروی سابق سبب ایجاد بستر و زمینه مناسب برای فعالیت های دریانوردی ایران در خزر را فراهم کرد.

ضرورت شناخت مسیر توسعه و بهره گیری

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه با بیان اینکه منطقه چهارم دریایی در کمتر از دو دهه شگل گیری خود تجربه گرانقدری در زمینه حضور در دریایی خزر را دارد، گفت: این منطقه دریایی با استفاده از نیروی انسانی توانمند با هدف صلح و دوستی با کشورهای حاشیه دریای خزر فعالیت های بسیار خوبی انجام داده است.

وی با تأکید برضرورت شناخت مسیر توسعه و بهره گیری از پتانسیل ها و ظرفیت های هر منطقه، خاطرنشان کرد: توسعه به یکباره رخ نمی دهد بلکه نیازمند شناسایی ظرفیت ها و همچنین برنامه ریزی درست و استفاده از توانمندی نیروهای متخصص است.

امیر دریادار خانزادی به توانمندی ساخت زیردریایی توسط متخصصان داخلی نیز اشاره کرد و یادآورشد: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در این زمینه سرآمد کشورهای منطقه بوده و رشد خوبی در این زمینه داشته است.

وی تحقق آرمان های انقلاب اسلامی، حفظ تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران را از مهم ترین وظایف کارکنان نیروی دریایی برشمرد و افزود: مسیر خودکفایی در صنعت دریایی در نظام مقدس اسلامی شکل گرفته و حضور قدرتمند ایران در منطقه نشان دهنده این بوده که نیروی دریایی در مسیر درستی گام برمی دارد و این مسیر نیز تداوم خواهد داشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین در ادامه به بهره برداری ۵ کشور از دریای خزر بعداز فروپاشی شوروی سابق اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با توان و ظرفیت خود در جنوب این دریا حضور قدرتمندی دارد.

وی با اشاره به اینکه ایران بیش از ۶۰۰کیلومتر نوار ساحلی دارد و به عنوان منطقه دریایی در مقایسه با سایر مناطق از گستردگی بیشتری برخوردار است، خاطرنشان کرد: امروز همه کشورها نگاه ویژه ای به حضور دریایی و ایجاد امنیت دریایی دارند.

حضور قدرتمند نیروی دریایی و سپاه برای جلوگیری از شگل گیری کانون ناامنی در خزر

امیر دریادار خانزادی با بیان اینکه ناوگان شمال با توجه به این شرایط وظیفه مهمی در برقراری امنیت مناطق تحت حاکمیت در خزر را دارد، تصریح کرد: در تمام این سال ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیروی دریایی و سپاه تلاش کرده اند تا در کنار یکدیگر با هرگونه ناامنی علیه نظام مقدس اسلامی مقابله کرده تا کانون ناامنی در حوزه خزر شکل نگیرد.

وی با تأکید براینکه حفظ امنیت خزر نیازمند حضور و همکاری همه کشورهای حاشیه این دریا است، ادامه داد: براساس بیانات مقام معظم رهبری اگر قرار است نا امنی شکل نگیرد حضور پر قدرت و توانمند در دریا بسیار حائز اهمیت است

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری مسابقات جام دریا در موضوع غواصی و دریانوردی در خزر طی ماه آینده، اظهار کرد: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران نیز میزبان بخشی از این مسابقات است.

وی با بیان اینکه در کنار نمایش توانمندی نیروی دریایی ضمن برقراری ارتباط دوستانه با کشورهای حاشیه خزر بازدارندگی مطلوبی برای کشور به ارمغان می آید، افزود: نیروهای مسلح فراسند توسعه ای را طی و به دور از تسلط یک قدرت بیگانه عمل می کنند.

دریادار خانزادی همچنین به حادثه برای تاوشکن دماوند در سال گذشنه و شهادت دو تن از نیروهای دریایی اشاره کرد و گفت: این اتفاق تجربه بزرگی برای نیروی دریایی بود که مورد بررسی کامل قرار گرفت تا نقاط ضعف موجود شناسایی و درصدد رفع آن برآییم.

به گفته این مسئول امروز به برکت وجود نظام مقدس اسلامی متخصصان داخلی به توانمندی ساخت شناورها دست یافته اند و در تلاش هستیم که ناوشکن دوماند نیز در کمتر از یکسال احیا شود.

در ادامه ضمن تشکر و قدردانی از امیر دریادار محمدرضا باقری فرمانده سابق منطقه چهارم نیروی دریایی شمال کشور «ناخدا یکم عرشه سید عبدالوهاب طاهری» به عنوان فرمانده جدید این منطقه معرفی شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار