بازدید 1551

ترامپ علیه همه و همه علیه ترامپ در اجلاس G7

در حالی که اروپایی‌ها و دیگر اعضای گروه G7 می‌خواستند در اجلاس اخیر آمریکا را متقاعد کنند که دست از اقدامات تجاری علیه آنها بردارد اما نه تنها اختلافات در این زمینه حل نشد بلکه فاصله آمریکا با دیگر کشورها بیشتر شد.
کد خبر: ۸۰۶۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹ 10 June 2018

در حالی که اروپایی‌ها و دیگر اعضای گروه G7 می‌خواستند در اجلاس اخیر آمریکا را متقاعد کنند که دست از اقدامات تجاری علیه آنها بردارد اما نه تنها اختلافات در این زمینه حل نشد بلکه فاصله آمریکا با دیگر کشورها بیشتر شد.

به گزارش فارس به نقل از SCMP، در حالی که همواره اعضای گروه G7 در نشست‌های گذشته خود حداقل تلاش می‌کردند تا وانمود کنند بهترین دوستان یکدیگر هستند اما اجلاس اخیر که در کانادا برگزار شد نشان داد که اختلاف آمریکا با دیگر اعضای گروه 7 بسیار عمیق‌تر از آنچه تصور می‌شد، است.

ترامپ علیه همه و همه علیه ترامپ در اجلاس G7

اجلاس گروه 7 روز جمعه و شنبه در شهر چارلوکس ایالات کبک کانادا برگزار شدو با توهین ترامپ به نخست‌وزیر کانادا در توئیتر به پایان رسید.

نخست‌وزیر کانادا در پایان این اجلاس گفته بود مردم کانادا معقول و مودب هستند اما اجازه نمی‌دهند کسی خواسته‌های خود را با تهدید یا به صورتی غیرمودبانه به آنها تحمیل کند.

جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا در یک کنفرانس خبری پس از این اجلاس از برنامه خود برای اعمال تعرفه‌های گمرکی تلافی‌جویانه برای واردات کالاهای آمریکایی خبر داد.

ترامپ نیز طی توئیتی گفت: نخست‌وزیر کانادا در طول برگزاری اجلاس G7 بسیار خوب برخورد کرد اما پس از اجلاس در کنفرانس خبری گفت که تعرفه‌های گمرکی اعمال شده توسط آمریکا برای کالاهای کانادایی به نوعی توهین است و وی اجازه نمی‌دهد که دیگران خواسته‌های خود را با تهدید به کانادا دیکته کنند که این مسئله نشاندهنده ضعف و بی‌صداقتی نخست‌وزیر کانادا بود.

ترامپ در توئیتر خود گفت: آمریکا بیانیه پایانی اجلاس G7 را امضا نکرده است.

ترودو در کنفرانس خبری خود از اختلاف شدید بین آمریکا و دیگر اعضای گروه G7 پرده برداشت.

ترامپ مدعی بود اتحادیه اروپا به صورتی ظالمانه با آمریکا برخورد می‌کند.

ترامپ می‌گوید آنها نسبت به این مسئله آگاه هستند و وقتی من این مسئله را به آنها می‌گویم به من لبخند می‌زنند. همانگونه که می‌دانید بازی به پایان رسیده است.

ترامپ با حمله به اروپا از سیاست‌های ناعادلانه آنها نسبت به آمریکا به شدت انتقاد کرد و گفت: اگر انتظار داشتید که در اجلاس آخر هفته در چارلوکس افراد به صورتی دوستانه دور هم جمع شده و نظر یکدیگر را درباره تجارت و جهان تغییر دهند باید بگویم که این اتفاق نیفتاد.

ترامپ تاکید کرد: شرایط حتما تغییر می‌کند. به عبارتی دیگر این یک سؤال و ابراز امیدواری نیست. شرایط صد در صد تغییر خواهند کرد و ما به یک قلک خوکی تبدیل شده‌ایم که همه در حال دزدی از ما هستند که البته این مسئله به پایان رسیده است.

ترامپ همچنین از روسیه خواست تا مجددا به گروه G7 ملحق شود. این گروه پس از اقدام روسیه در جدا کردن شبه‌جزیره کریمه از اوکراین و الحاق آن به خود عضویت روسیه را در G7 معلق کرده بود.

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: باید به یاد بیاوریم چرا گروه G8 به گروه G7 تبدیل شد. پیش از آنکه گفت‌وگوها در زمینه بازگشت روسیه آغاز شود باید مطمئن شویم این کشور خود را متعهد به تغییر سیاست‌های خود کرده است.

پس از آنکه مکرون و ترامپ در طول این اجلاس به صورتی غیرطبیعی با یکدیگر دیدار کرده و دست داده ترامپ با بیان اینکه ما روابط بسیار خوبی و خاصی با فرانسه داریم تلاش کرد تا بگوید روابط آمریکا با فرانسه همچنان دوستانه است.

دولت آلمان اخیرا با انتشار تصویری تلاش کرد تا شرایط برگزاری این اجلاس را به خوبی بیان کند. در این اجلاس عملا آمریکا از یکطرف و دیگر اعضا در طرف دیگر قرار گرفتند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر