بازدید 1874

نظر پوتین درباره دیدار با ترامپ و دیگر هفتی‌ها

رئیس‌جمهوری روسیه تأکید کرد که کشورش به انتخاب خود گروه ۷ را ترک نکرده و از این که با رهبران کشورهای عضو این گروه در مسکو ملاقات کند، خوشحال خواهد شد.
کد خبر: ۸۰۶۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰ 10 June 2018

رئیس‌جمهوری روسیه تأکید کرد که کشورش به انتخاب خود گروه ۷ را ترک نکرده و از این که با رهبران کشورهای عضو این گروه در مسکو ملاقات کند، خوشحال خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در صحبت‌هایش در جریان برگزاری نشست سازمان همکاری شانگهای در چین امروز (یک‌شنبه) خاطرنشان کرد که مجموع قدرت خرید اعضای سازمان همکاری شانگهای تحت رهبری روسیه و چین فراتر از مجموع قدرت خرید اعضای گروه ۷ است.

پوتین همچنین گفت، از ملاقات با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به محض این که واشنگتن آماده برگزاری چنین نشستی باشد، خوشحال می‌شود.

او اظهار کرد، ترامپ نسبت به راه افتادن یک رقابت تسلیحاتی جدید ابراز نگرانی کرده است. رئیس‌جمهوری روسیه با ترامپ در خصوص این نگرانی موافق و معتقد است که مذاکره‌ای جامع برای رسیدگی به این مساله لازم است.

پوتین می‌گوید، برخی کشورها از جمله اتریش پیشنهاد میزبانی از نشست او با ترامپ را داده‌اند.

اخیرا گزارشی منتشر شد؛ مبنی بر این که کاخ سفید در تلاش برای برگزاری چنین نشستی است. رهبران روسیه و چین در حالی توسعه این بلوک امنیتی-اقتصادی منطقه‌ای را بعد از اضافه شدن پاکستان و هند به اعضای این سازمان تحسین کردند که در مقابل، کشورهای گروه ۷ در اجلاسشان در کبک کانادا دچار اختلاف و تفرقه شده بودند.

در جریان این نشست در چین، شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری این کشور هشدار داد: یک‌جانبه‌گرایی، محافظه‌کاری تجاری و واکنش به جهانی‌سازی در حال ورود به اشکال جدیدی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر