بازدید 4575

نمایندگان به نحوه مدیریت مجلس اعتراض دارند

کد خبر: ۸۰۴۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲ 30 May 2018

نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس گفت: از آنجایی که اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی نسبت به نحوه مدیریت مجلس اعتراض داشتندآقای حاجی‌بابایی را برای ریاست مجلس معرفی کردند و ایشان به صورت شخصی از کاندیداتوری خود انصراف داد.

به گزارش فارس، محمد دهقان نماینده مردم طرقبه، چناران و شاندیز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برگزاری انتخابات هیأت رئیسه اجلاسیه سوم مجلس دهم که صبح امروز در صحن علنی پارلمان برگزار شد،‌ اظهار داشت: ما در این انتخابات چند دستاورد داشتیم که برخی از آنها قابل بیان است.

وی افزود: اولاً معلوم شد که آقای لاریجانی با رأی فراکسیون نمایندگان ولایی توانست رئیس شود و به نظر من این موضوع در معادلات آینده مجلس می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس ادامه داد: همچنین یکی دیگر از اهداف پیش‌رو شفافیت بود چرا که در هر صورت معلوم می‌شود هر کسی چه نظری دارد چرا که باید وضعیت فراکسیون‌ها شفاف شود. ما می‌خواستیم فراکسیون‌ها شفاف شوند و این شفافیت ایجاد شد.

دهقان بر همین اساس اضافه کرد: در این حالت معلوم شد هم فراکسیون به چه میزان جایگاه و رأی دارد و این به نظر ما لازم بود که رئیس و سایر اعضاء چه جایگاهی دارند.

وی همچنین یادآور شد: به نظر من انتخابات امروز نشان داد که مجلس نیازمند این است که از همه جریانات موجود مجلس استفاده شود تا بتواند وضعیت نابسامانی که در دو سال گذشته داشتیم و مدیریتی که فاقد دستاورد بوده است تغییر پیدا کند و اصلاح شود تا در این صورت ما به سمت کارآمدی پیش برویم.

نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس با بیان اینکه در مجلس امروز یک رأی اعتراضی نسبت به رئیس مجلس وجود داشت چرا که در ابتدا 171 رأی داشت اما امروز حائز 101 رأی شد و این نشان می‌دهد که نمایندگان نسبت به مدیریت رئیس مجلس فارغ از مسائل سیاسی اعتراض دارند و معتقدند که مدیریت باید بگونه‌ای اصلاح شود که یک دستاوردی هم در مجلس صورت گیرد فقط حرف زدن و جلسه گذاشتن که مشکل کشور را حل نمی‌کند.

دهقان ادامه داد: نمایندگان به ویژه اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی نسبت به نوع مدیریت مجلس معترض بودند و بر این نظر بودند که مجلس کارآمدی لازم را ندارد.

وی بر همین اساس اضافه کرد: البته در پایان و پس از مرحله دوم انتخابات ریاست مجلس اگر نمایندگان فراکسیون ولایی تا کنون اعضاء را انتخاب کرده بودند اما دیگر اختیار آقای حاجی‌بابایی به عنوان نامزد بود که انصراف خود را اعلام کند چرا که زمانی وجود نداشت که ما بتوانیم جلسه برگزار کنیم و بر اساس آن تصمیم بگیریم.

نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه زمان کافی برای برگزاری جلسه توسط نمایندگان ولایی وجود نداشت آقای حاجی‌بابایی به صورت شخصی انصراف داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل