بازدید 7028

برگزاری آزمون تعیین سطح به زبان آلمانی در ایران

کد خبر: ۸۰۴۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷ 30 May 2018

آزمون تلک (TELC) که یک آزمون تعیین سطح به زبان آلمانی بوده برای اولین بار در جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش دانشجو، با توجه به هماهنگی‌های بعمل آمده مقرر شد برای اولین بار در جمهوری اسلامی ایران آزمون تلک (TELC) که یک آزمون تعیین سطح به زبان آلمانی بوده و در کشور آلمان، سراسر اروپا و جهان نیز برگزار می‌شود، توسط سازمان سنجش آموزش کشور و در سطح A. ۲ برگزار شود.

مدرک و گواهی حاوی نتیجه آزمون، توسط موسسه تلک و دانشگاه FHM در آلمان صادر خواهد شد که این گواهی به عنوان دانش پایه برای اخذ پذیرش و ادامه تحصیل و کار در دانشگاه‌های آلمانی زبان اروپا به خصوص برای دوره‌های پیش آمادگی PSP برای پنج گروه هدف کاربرد دارد.

مدرک آزمون تلک (TELC) معادل مدرک آزمون گوته و مورد تایید سفارت آلمان در تهران (ویزا) و برای پذیرش و ادامه تحصیل در دانشگاه‌های آلمانی زبان سراسر اروپا کاربرد دارد، علاوه برآن مورد قبول همه شرکت‌ها و مراکز دولتی جهت پذیرش کار و مهاجرت است.

دوره PSP یک دوره پیش آمادگی شامل ٦٥ درصد زبان آلمانی تخصصی و ٣٥ درصد موضوعات فرهنگی و تخصصی ادغام در محیط کاری و فرهنگی آلمان برای پنج گروه هدف است.

پنج گروه هدف آزمون تلک (TELC):

۱- دیپلمه‌هایی که قصد معادل سازی مدرک دیپلم ایرانی خود به دیپلم آلمانی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در همه دانشگاه‌های آلمانی را دارند، که خود سه گرایش دارد: دیپلمه‌هایی که می‌خواهند در رشته‌های مهندسی ادامه تحصیل دهند، (PSP technic). دیپلمه‌هایی که می‌خواهند رشته‌های علوم انسانی بخوانند، (PSP business). دیپلمه‌هایی که قصد ادامه تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی را دارند، (PSP medicine).

۲- افرادی که با مدرک کارشناسی می‌خواهند وارد کارشناسی ارشد شوند، (در رشته دلخواه).

٣- افرادی که با مدرک کارشناسی ارشد می‌خواهند وارد دوره دکتری به زبان آلمانی شوند.

٤- پزشکان و یا افرادی که با مدرک دکتری قصد ادامه تحصیل و اخذ تخصص یا اینکه برای اقدام برای یافتن کار در بیمارستان و ... دارند که علاوه بر دوره PSP تأیید دانش علوم پزشکی آنان نیز انجام خواهد شد.

٥ - کلیه صاحبان مشاغل و افراد دارای مهارت، فارغ از اینکه چه رشته‌ای تحصیل کرده اند، که علاوه بر آموزش زبان و فرهنگ آلمانی می‌توانند نحوه تهیه رزومه و مصاحبه و یافتن شغل در بازار آلمان را آموزش ببینند، (PSP Professional).

همه این گروه‌ها برای اخذ ویزا و ورود به دوره‌های PSP در دانشگاه FHM نیاز به مدرک A. ۲ زبان تلک از این سازمان دارند.

ساختار و مواد آزمون تلک (TELC):

آزمون تلک شامل چهار بخش Listening (شنیداری، پاسخ بصورت نوشتاری)، بخش Reading (پاسخ بصورت نوشتاری)، بخش Writing (پاسخ بصورت نوشتاری)، بخش Speaking (گفتاری) است که ارزیابی توسط اساتید تایید شده سازمان سنجش آموزش کشور صورت می‌گیرد.

آزمون تلک بصورت کاغذی (Paper) است، به گونه‌ای که پاسخ همه سئوالات توسط داوطلب در دفترچه آزمون درج می‌شود.

تاریخ و نحوه ثبت‌نام آزمون تلک (TELC):

ثبت‌نام برای آزمون تلک (TELC) از روز یکشنبه ۲۰ خرداد تا روز سه شنبه ۲۲ خرداد انجام می‌گیرد. ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org انجام خواهد پذیرفت.

با توجه به اینکه پرداخت هزینه نام‌نویسی به صورت اینترنتی انجام می‌شود، داوطلبان لازم است با استفاده از کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و پرداخت مبلغ ۹ میلیون و ۳۱۰ هزار ریال (۹۳۱ هزار تومان) معادل ۱۸۹ یورو همزمان با انجام ثبت‌نام به عنوان وجه ثبت نام اقدام کنند.

ظرفیت ثبت نام برای هر دوره برگزاری آزمون فعلاً ۲۵ نفر است.

محل برگزاری و برنامه زمانی اولین آزمون تلک (TELC):

آزمون کتبی شامل: Listening، Reading و Writing روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۹۷ برابر با ۱۹ JUN سال ۲۰۱۸ میلادی در سالن (IBT) سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود.

آزمون Speaking (گفتاری) روز چهارشنبه ۳۰ خرداد ۹۷ برابر با ۲۰ JUN سال ۲۰۱۸ میلادی در طبقه هشتم سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود.

محل برگزاری آزمون: تهران خیابان کریم خان زند، بین خیابان‌های استاد نجات الهی و سپهبد قرنی، پلاک۲۰۴، سازمان سنجش آموزش کشور است. ساعت و زمان شروع آزمون به نحو مقتضی به داوطلبان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار