بازدید 11088
نماینده مردم شیراز مطرح کرد؛

احتمال ائتلاف تاکتیکی «امید» برای حذف لاریجانی از هیأت رئیسه مجلس

مسأله این است، با توجه به رأیی که مردم در چند سال گذشته در انتخابات مختلف دادند، لازم است شاهد تغییر ریاست مجلس نیز باشیم. طبیعتاً تأکید اصلی ما بر کرسی ریاست است و با این حال، می‌توانیم در صورت نیاز به ائتلاف، برخی امتیازات را نیز به فراکسیون مؤتلفمان بدهیم و در این راستا، حاضریم، یکی از کرسی‌های نواب رئیس را به فراکسیون مؤتلف خود بدهیم.
کد خبر: ۸۰۳۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ 27 May 2018

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به احتمال ائتلاف تاکتیکی «امید» و «نمایندگان ولایی» در انتخابات هیأت رئیسه مجلس، تأکید کرد که فراکسیون امید به ‌تنهایی نیز قادر به تحقق مطالبه حضور نماینده زن و اهل سنت در هیأت رئیسه است و در عین حال گفت: پزشکیان با اتکا به رأی قومیتی راحت‌تر پیروز می‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ مسعود رضایی در گفت‌وگویی با اشاره به نحوه ورود فراکسیون امید مجلس به انتخابات هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: با توجه به انتظاراتی که جامعه از اصلاح‌طلبان مجلس دارند، در جلساتی که به منظور تصمیم‌گیری درمورد نحوه ورود به انتخابات هیأت رئیسه در فراکسیون امید داشتیم، تصمیم گرفتیم که حتماً برای ریاست مجلس کاندیدای مستقل داشته باشیم و آقای عارف به این منظور وارد رقابت شود.

اکثریت فراکسیون امید خواهان کاندیداتوری عارف برای ریاست مجلس هستند

وی در مصاحبه با خبرنگار ایلنا با بیان این‌که جمع‌بندی نهایی در این رابطه طی روزهای آینده اتخاذ خواهد شد، تأکید کرد:‌ درحال حاضر بیشتر اعضای فراکسیون امید به این جمع‌بندی رسیده‌اند که بهتر است، آقای عارف برای کرسی ریاست مجلس اعلام کاندیداتوری کند و البته هنوز این تصمیم قطعی نیست.

احتمال ائتلاف تاکتیکی «امید» و «نمایندگان ولایی» در انتخابات هیأت رئیسه مجلس

نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس در واکنش به پرسشی مبنی بر این‌که باتوجه به تاکید فراکسیون نمایندگان ولایی بر لزوم تغییر در همه ارکان هیأت رئیسه، آیا امکان ائتلاف تاکتیکی و موردی میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان وجود دارد، گفت: فراکسیون نمایندگان ولایی بر لزوم ارائه لیست مستقل تأکید دارد و با این حساب، قطعاً‌ احتمال چنین ائتلافی میان نمایندگان ولایی و امید وجود دارد اما هنوز در این رابطه تصمیمی گرفته نشده است.

این عضو فراکسیون امید مجلس در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که باتوجه تاکید فراکسیون امید درمورد لزوم حضور یک نماینده زن و یک نفر از اهل سنت در هیأت رئیسه مجلس، آیا فراکسیون نمایندگان ولایی درصورت توافق برای ائتلاف با امید، این مطالبات اصلاح‌طلبانه را خواهند پذیرفت، اعلام کرد: مجلس باید در ۲ سال پایانی کار خود بیش از پیش در مسیر عقلانیت قرار گیرد و اگر فراکسیونی بتواند به‌تنهایی به منویات خود برسد که بهتر خواهد بود اما باتوجه به شرایط خاص مجلس دهم حضور ۳ فراکسیون نسبتاً هم‌وزن، همه فراکسیون‌ها باید برای تحقق مطالبات خود به سمت اشتراکات‌شان با دیگر فراکسیون‌ها بروند.

سه فراکسیون مجلس اشتراکاتی دارند

او ادامه داد: به نظر می‌رسد اشتراکات فراکسیون‌های مجلس مسائلی ازجمله وضعیت خاص کشور در عرصه بین‌الملل، اوضاع و شرایط اقتصادی و بانکی کشور و مشکل بیکاری جزو این اشتراکات است و لازم است همه نمایندگان فارغ از گرایش جناحی‌شان به این مسائل توجه داشته باشند.

«امید» قادر به تحقق مطالبه حضور نماینده زن و اهل سنت در هیأت رئیسه است

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس دهم در عین حال تأکید کرد: البته احتمال حمایت اصولگرایان از مطالباتی همچون حضور یک نماینده زن و یک نماینده اهل سنت در هیأت رئیسه وجود دارد اما واقعیت این است که در شرایط خاصی که در مقطع فعلی داریم و فراکسیون امید منسجم‌تر از همیشه است و به پختگی رسیده، بتوانیم برای گزینه نماینده زن و اهل سنت در هیات رئیسه رای لازم را جمع کنیم.

حاضریم یکی از کرسی‌های نواب را به مؤتلف‌مان بدهیم

نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز یادآور شد: مسإله این است که باتوجه به رأیی که مردم در چند سال گذشته در انتخابات مختلف دادند، لازم است شاهد تغییر ریاست مجلس نیز باشیم و طبیعتاً تاکید اصلی ما بر کرسی ریاست است و با این حال، می‌توانیم در صورت نیاز به ائتلاف، برخی امتیازات را نیز به فراکسیون مؤتلفمان بدهیم و در این راستا، حاضریم، یکی از کرسی‌های نواب رییس را به فراکسیون موتلف خود بدهیم.

پزشکیان با اتکا به رأی قومیتی راحت‌تر پیروز می‌شود

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا امکان کاندیداتوری عضو دیگری از فراکسیون همچون پزشکیان به‌جای عارف وجود دارد، تصریح کرد: این گزینه نیز مطرح است و واقعیت این است که هنوز به تصمیم نهایی نرسیده‌ایم.

عضو فراکسیون امید گفت: در این مقطع نظر شخص آقای عارف حائز اهمیت است که ابتدا باید ببینیم آیا برای حضور مصمم است یا خیر. در غیر این صورت، ممکن است به گزینه‌های دیگر نیز موردنظر باشند. ضمن آن‌که با توجه به رأی قومیتی که آقای پزشکیان در صحن دارد، حتی ممکن است راحت‌تر به توفیق برسد. البته ما تمایلی به استفاده از این ظرفیت‌ها نداریم و ترجیح می‌دهیم، گرایش فکری و سیاسی افراد را در اولویت قرار دهیم.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این پرسش که باتوجه به ریاست ده ساله لاریجانی در مجلس، آیا این تغییر برای نمایندگان قابل‌پذیرش است، تأکید کرد: قطعاً تغییر لازمه ادامه حیات است و همیشه نگاه نو می‌تواند راهگشا باشد و حتماً با حضور فردی جدید در این جایگاه، شاهد تحولاتی نو نیز خواهیم بود.

لاریجانی فهیم است و احتمالا از تغییر استقبال می‌کند

رضایی در پایان در پاسخ به این پرسش که دیدگاه و نظر احتمالی شخص رئیس فعلی مجلس به این تغییر چه خواهد بود، گفت: آقای لاریجانی فردی فهیم است و ممکن است اتفاقاً خودش هم از این تحول استقبال کند و با این حال بهتر است این را از خود لاریجانی بپرسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۹
خواست ملت حذف افرادی است که ا مانع استیضاح رییس جمهور شده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
ای کاش به جای این بازی های سیاسی کمی هم به فکر کمبود آب بودید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
همه می دانند رئیس جمهور هیچ گلی به سرمان نزد و همان برجام نیم بند را هم با انفعالش به هم زد، ولی مخالفان ایشان همین اندازه کارایی را هم نداشتند و اگر قدرت دست آنها بود شما الان مثل سوری ها و عراقی ها و یمنی ها آواره کوه و بیابان بودید و اگر یک شکم سیر اشکنه گیرتان می آمد باید از خوشحالی سر به اسمان می سودید. دوست عزیز روی دیوار آنها یادگاری ننویس. روحانی دست کم می دانست کدام مسیر به جنگ ختم می شود، هر چند مانع افتادن ما در آن مسیر نشد، ولی دیگران همین اندازه را هم نمی دانند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
اگه اینطور باشه که هدف اصلاح اقتصادی و امور مملکت باشه همشون رو باید استیضاح وجایگزین کنن . چون یکی از دلایلی که ایران نتوانسته از منافع برجام استفاده کنه به غیر از کار شکنی امریکا ناکارآمدی سیستم اقتصادی و بانکی و نهادهای تصمیم گیری بوده.
برخی به حد کافی ریاست کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
نگران نباش موقتا برای استراحت میره بازم دوره بعد درخدمت هستن یا اینکه در مجلس حوصله شون سر میره به نهاد دیگری تشریف می برند .
بجاي اينهمه سرو صدا و بازي پر هزينه، هر كي مدير لايق تري هست انتخاب كنيد و بزاريد سركار ،بابا مردم نونشون با خونشون قاطي شده ديگه بسه ......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
مدیریت کجا بود که لایقه شو پیدا کنن . همه جمع شدن برای منافع شخصی وگرنه وضع الان این نبود.
شرمنده، یه کم دیر یاد رای مردم افتادید ( البته از نظر خودتون الان وقتشه ) .
نمایندها شداید بجای حل مشگلات مملکت دنبال باند بازی هستید کمی هم به فکر بیچارگان و گارگران باشید .
متاسفانه بدلیل محدودیت و تنگ نظری ها، نمایندگان شایسته و توانمند وارد مجلس نشده اند.
عارف اگر رئیس شود یعنی اصلاح طلبان زنده بگور شده اند
چرخ اقتصاد در ایران ترمز بریده ودر سراشیبی قرار دارد . جابجای افرادی فایده ای ندارد .
جای این جناح بازی ها باری از رو دوش مردم بردارید
پزشکیان آدم معقول و با انصافی است
با افطاری که داده و ژن خوب هم که داره لابد می خواد ریاست مجلس رو به عهده بگیره.تازه عارف که نون به نرخ روز میخوره و اصلا تا حالا حرفی نزده چطور میخواد ریاست کنه؟
این همه مشکل اقتصادی دارن ملت
بعد از دوسال که هی به هیئت رئیسه رای داید دنبال وارد کردن یک زن و یک اهل سنت به هیئت ریسه هستید
عجب ادمهای ریا کاری هستید شما اصلاح طلبها
بابا درد ما مردم اقتصاد هست
کی میخواهید بفهمید
من که دیگه بمیرم هم به اصلاحات رای نمیدم
دیگه گولتون رو نمیخورم
#لعنت به تکرار
ای خِدا......بابا مگر شما توی مردم نیستید گرفتاریها وبدبختی مردم رو نمیبینید!!؟تورا بخدا دست بردارید, از این بازی های جناحی ,نقی یا تقی چه فرقی میکنه قبل از ایِنکه دیر بشه به جای جابجایی باهم تعقل کنید ,
گره ای باز کنید, خدا شما را هدایت کند .
همش جنگ زرگریه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان