بازدید 10928
در آستانه انتخابات هیأت رئیسه مجلس؛

پارسایی: نقدهای بسیاری به عملکرد هیأت رئیسه وارد است/ حاجی‌بابایی: ائتلاف نمی کنیم/ مردم بدانند که وزن ما در مجلس چقدر است

ائتلاف سال گذشته، روند خیلی خوبی نداشت و ما از اوضاع ناراضی بودیم. علت آن هم این بود با توجه به اعتمادی که در خصوص نواب رئیس و قسمت های گوناگون کردیم، خلاف آن عمل کردند./فراکسیون امید چه بخواهد در انتخابات هیأت رئیسه ائتلاف کند و چه مستقل در انتخابات ورود کند، در مجمع عمومی در این زمینه تصمیم گیری خواهد شد.
کد خبر: ۸۰۱۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰ 22 May 2018

پارسایی: نقدهای بسیاری به عملکرد هیأت رئیسه وارد است/ حاجی‌بابایی: ائتلاف نمی کنیم/ مردم بدانند که وزن ما در مجلس چقدر استدر حالی که فراکسیون‌های مجلس برای تصمیم گیری درمورد نحوه ورود به انتخابات هیأت رئیسه مجلس، جلسات متعددی را تشکیل می دهند، تعدادی از نمایندگان در هر سه فراکسیون در حال رایزنی برای ارائه لیست ادغامی هستند.

به گزارش «تابناک»؛ بنا بر شنیده‌ها، کمیته‌ای از نمایندگان به دنبال ریاست پزشکیان بر خانه ملت در سومین دوره انتخابات و در حال رایزنی با گزینه هایی جهت نائب رئیسی مجلس است.

بنابراین، محمد دهقان،‌ علی مطهری،‌ کاظم جلالی،‌ مصطفی کواکبیان و حمیدرضا حاجی بابایی از گزینه های نائب رئیسی این کمیته و در حال رایزنی با گزینه های خود هستند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: هیچ چیز در فراکسیون ما مستدل و معلوم نیست. ما فعلا مصوب کرده ایم برای شرکت در انتخابات هیأت رئیسه لیست بدهیم و تا کنون نیز با هیچ یک از فراکسیون ها در خصوص نفرات مذاکره نکرده ایم.

این نماینده در پاسخ به این که آیا شما برای ریاست مجلس کاندیدا دارید و آیا خود شما کاندیدا می شوید، گفت: ما تصمیم گرفته ایم ائتلاف نکنیم و قرار است لیست مستقل بدهیم و اینکه لیست شامل 12 یا 9 و یا 6 تن باشد هنوز مشخص نیست؛ بنابراین، بعد از آنکه مشخص شد، کدام پست ها در لیست باشد به سراغ افراد خواهیم رفت.

وی در پاسخ به این که دلیل ائتلاف نکردن فراکسیون ولایی چیست، گفت: ائتلاف سال گذشته، روند خیلی خوبی نداشت و ما از اوضاع ناراضی بودیم. علت آن هم این بود با توجه به اعتمادی که در خصوص نواب رئیس و قسمت های گوناگون کردیم، خلاف آن عمل کردند.

این نماینده افزود: من همه چیز را به نظر فراکسیون موکول می کنم و شخصا نباید در این مورد تصمیمی گرفته شود، ولی باز هم تأکید می کنم، قرار نیست ائتلافی شود و تا کنون نیز هیچ مذاکره ای در این باره نشده و حتی رؤسای فراکسیون ها با هم جلسه نگذاشته اند و قرار هم نیست مذاکره کنیم.

این نماینده در خصوص امکان حضور افراد دیگر از فراکسیون های غیر در لیست ولایی نیز گفت: همه اعضای لیست از فراکسیون ولایی خواهند بود، اما سعی ما بر این است که انحصارطلبی نکنیم و میدان به شکلی باشد که هم امید بتواند مانور داشته باشد هم ما و به عبارتی لیست شاید شامل 12 نفر نباشد اما این در حد نظر است و هنوز رأی نیاورده است.

وی در ادامه یادآور شد: در این رأی گیری که مشخص شد لیست مستقل داده شود، 70 تن حضور داشتند که به اجماع به این نتیجه رسیدند، البته روش 3،3،3 هم جزو گزینه هاست، ولی مشخص نیست در نهایت کدام روش را اجرا خواهیم کرد.

این نماینده در پاسخ به این که با 70 نفر نمی توان سرنوشت انتخابات هیأت رئیسه را تعیین کرد گفت: این 70 تن در فراکسیون حضور داشتند و این عدد بزرگی برای فراکسیون ها به شمار می آید، اما تعداد اعضای فراکسیون ولایی 122 تن است و در واقع این تعداد افراد فرم عضویت پر کرده اند.

وی گفت: شاید نتوان با این تعداد رأی، موفقیتی در انتخابات کسب کرد؛ اما این زیاد اهمیت ندارد و دوستان ما تأکید دارند به مردم بگویند تصمیماتی که در مجلس گرفته می شود و شما از آن ناراضی یا راضی هستید با این تعداد رأی صورت گرفته و همه چیز به نام ما تمام نشود.

گر اکثریت بودیم که پاسخگو هستیم، ولی اگر اقلیت باشیم، باید در حد اقلیت پاسخگو باشیم، نه اینکه همه چیز به کام یک مسیر باشد و ما پاسخگوی ملت باشیم.

اما بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید اظهار کرد: تقریباً همه اعضای فراکسیون امید به عملکرد هیأت رئیسه مجلس نقد داشتند و با تأکید بر ضرورت پویاتر شدن مجلس و هیأت رئیسه معتقد بودند باید جریانات سیاسی نمود بیشتری در هیأت رئیسه داشته باشند و کمک کنیم مجلس در مسیری قرار گیرد که در راستای حل مشکلات ملت باشد، در واقع نیاز به تغییر احساس می شود اما جمع بندی نهایی فراکسیون در جلسه بعدی مجمع عمومی که هفته آینده برگزار خواهد شد انجام می‌شود.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس افزود: در مجمع عمومی در این زمینه که فراکسیون امید چه بخواهد در انتخابات هیأت رئیسه ائتلاف کند و چه مستقل در انتخابات ورود کند، تصمیم گیری خواهد شد و این تصمیم شامل همه ارکان هیأت رئیسه می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۷
نماینده هیئت رئیسه می خواد چکار...
لوووووووور(نماینده..)
FTATTF(نماینده ...)
MPT(...)
خدا وکیلی مثلا اینا مدارک بالاتر از فوق لیسانس دارن...
باید آقای علی مطهری را از نایب رییسی حذف شود واین کمترین خدمتیاست که نماینده ها میتوانند به مملکت داشته باشند ومملکت را در فقر وبی کاری گرفتار کرده ودر قضیه برجام همین شخص همه چیز را خراب کرد به هرحال مرقب ایشان باشید جزو آقازاده است
اصلاح طلبان قابل اعتماد نیستند
حاجی بابایی فرهنگی سالم و یک رو و مردمیست
مثلاً بعضی ها چه زود فراموش کرده اندکه مجلسی های اصول گرا با حمایت از احمدی نژاد چه بلایی سر این مردم ومملکت آورده اند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
مجلس زمان احمدی نژاد بیشترین مخالفت و ایستادگی در برابر دولت را داشت.
به تعاداد استیضاح های موفق و نا موفق و رد وزیران نگاهی بیاندازید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
چی میگی؟
مجلس قبل که یقه محمود را رها نمیکرد و چند وزیرش را عزل کرد
اما الان کاملا دولتی شده
الویت برای رای به یک نماینده ایجاد رفاه در زمینه های مختلف برای مردم است . متاسفانه در وضعیتی که آمریکا و چند جزیره نشین عرب "خلیج فارس " شمشیر را ازرو بسته اند نمایندگان مردم با فراکسیون بازی و جناح بازی و ...... مشغول جنگ لفظی با یکدیگرند و به فکر مردم نیستند . ۱۰% به حقوق کارکنان دولت اضافه کرده اند بجای آن ۱۵ الی ۲۰ و در مواردی مانند قطعات و لوازم خودرو تا ۵۰% افزایش قیمت داشته است که این افزایش ها برروی خرید ارزاق عمومی مردم تاثیر مستقیم داشته است . چرا مردم باید بعد گذشت ۴۰ سال از انقلاب باید شاهد این دعواها جناحی باشند . آیا برای مردم این شائبه بوجود نمیاید که حتما سودی برای انان دارد .
سالها است که کشور داری در اختیار این دو گروه است ؟ حاصل آن شده فقر ،و فحشا،واعتیاد،و طلاق ،ودزدی ،و اختلاس ،ورانتخواری ؟ غقط دو میلیون خانوار بازنشسته در زیر خط فقر هستند ،وده سال است که بازنشسته فریاد میزند ،اما صدایش بجایی نمیرسد ، ؟ حتی قانونی که مصوبهٔ مجلس است ،ومورد تایید شورای نگهبان ،ده سال است در مورد بازنشستگان اجرا نمیشود ؟ چرا ؟ مگر نه اینکه نمایندگان وظیفهٔ نظارتی بر مصوبات محلس را دارند ، ؟ چشم بر هم بزنید ،زمان انتخابات فرا میرسد ؟‌آنگاه چه وعده ای به این قشر تأثیر گذار جامعه میدهید؟ ،، نمایندگانی که به پیشکسوتان ،وسالمندان کارگزار دولتی که از اول انقلاب زحمت ،وسختی ،دوران انقلاب،و جنگ بر روی دوش آنان بوده را درک نمیکنند ،وبا بی اعتنایی ،وبی توجهی از کنار آن میگذرند ،آیا انتظاری هست که خدمتگذار ملت باشد؟،،،، ،؟،
متاسفانه بعضی از این آژانس های خبری بصورت یک طرفه انعکاس دهنده نظرات هستند ولی تابناک تمام نظرات را پخش می کند که جای تشکر از این پایگاه خبری است .
مجلس ما وضعیت خوبی ندارد.
مجلس فقط مجلس ششم به تمام معنا نماینده مردم و شجاع بودند
فقط به این علی مطهری رای ندهید
کریمی قدوسی را رئیس مجلس بکنید و کوثری را هم بیاورید معاونش و قال قضیه را بکنید.
یه دو تا نماینده شجاع داریم مثل مطهری اونها را قصد دارید کنار بگذارید ..حتی زمان پهلوی اول هم مجلس آدم هایی مثل شهید مدرس داشت
مردم ما تا زمانیکه احساسی رای میدهند خوب همین ها وارد مجلس میشن و وضعیت ما هم همین خواهد بود . وارد مجلس میشن و با مدرک بالاتر خارج و سپس میرن در یک وزارت خانه هم مسئولیت میگیرند خوب معلومه که وضعیت مسکن و بهداشت و خدمات عمومی و.... اینی خواهد شد که الان است؟؟!!!! بابا بزارید چند نفر هم از آدمهای تحصیل کرده واقعی نه مدرک تحصیلی ...... در مسند قانون گذاری و اجرائی کشور قرار بگیرند ادمهائیکه حداقل ضریب هوشی آنها بیشتر از ضریب هوشی بنده و امثال بنده که بیشتر از 80 از 160 نیست وارد میدان عمل شوند شاید وضعیت ما بهتر شود.
ما نیاز به یک جریان و تفکر جدید داریم. اصلاح طلبان و اصولگرایان طی این سال ها نتوانسته اند بهیودی در وضعیت مردم ایجاد کنند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس