بازدید 4138

استقبال نتانیاهو از سخنرانی وزیر خارجه آمریکا

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که اگر تهران حقیقتا خواهان یک برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز است حتی به یک سانتریفیورژ هم نیاز ندارد، این در حالی است که صهیونیستها تنها دارنده زرادخانه هسته‌ای در خاورمیانه هستند.
کد خبر: ۸۰۱۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱ 22 May 2018

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که اگر تهران حقیقتا خواهان یک برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز است حتی به یک سانتریفیورژ هم نیاز ندارد، این در حالی است که صهیونیستها تنها دارنده زرادخانه هسته‌ای در خاورمیانه هستند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه اورشلیم پست، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با استقبال از طرح وزیرامورخارجه آمریکا علیه ایران گفت که این سیاست درستی است.

نتانیاهو در مراسم گشایش سفارت پاراگوئه در قدس گفت که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا سیاست خود را به طور اساسی نه فقط در خصوص قدس بلکه در قبال ایران نیز تغییر داده است.

وی همچنین مدعی شد: پمپئو در سخنانش موضع قوی ترامپ در قبال ایران را تشریح کرد؛ مبنی بر اینکه تحریم‌های اقتصادی شدیدی باید علیه تهران اعمال شود، این کشور نباید غنی سازی هسته‌ای داشته باشد و به علاوه ایران باید سوریه را ترک کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: ما براین باوریم که این سیاست درستی است. ما معتقدیم که این تنها سیاستی است که می تواند امنیت خاورمیانه را تامین کند و صلح را به منطقه‌مان بازگرداند. ما از تمامی کشورها می خواهیم تا در اینجا از رهبری آمریکا پیروی کنند چراکه ایران یک نیروی تهاجمی است.

نتانیاهو در ادامه با تکرار ادعاهای بی اساس و نخ‌نمای خود گفت: اگر تهران حقیقتا خواهان یک برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز است حتی به یک سانتریفیوژ هم نیاز ندارد. اگر ایرانی‌ها به دنبال یک برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز هستند، نمی بایست سوابق محرمانه خود برای ساخت سلاح هسته‌ای را پنهان کنند.

به گزارش ایسنا، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تازگی در یک ادعای واهی و مضحک مدعی شد که ایران پس از اجرای برنامه هسته‌ای نیز به فعالیت‌های هسته‌ای تسلیحاتی خود ادامه داده است. این در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش خود از آخرین ارزیابی‌اش درباره مسائل باقیمانده در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران که پیش از اجرای برجام منتشر شد، تایید کرد که هیچ جنبه نظامی در برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی وجود ندارد.

همچنین مقامات کشورمان بارها ضمن رد این ادعاهای بی‌اساس و تکراری تاکید کرده‌اند که برنامه هسته‌ای ایران ماهیت صرفا صلح‌آمیز دارد و تهران هرگز به دنبال دسیابی به ظرفیت تولیدسلاح هسته‌ای نبوده است.

بنابر این گزارش، مایک پمپئو وزیر امورخارجه جدید آمریکا در سخنان خصمانه و ضد ایرانی روز دوشنبه خود فهرستی از اقداماتی که ایران باید انجام دهد را ارائه داد که شامل شفافیت برنامه هسته‌ای و دسترسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تاسیسات ایران و همچنین آزادی شهروندان آمریکایی زندانی در ایران است.

پمپئو در ادامه خواستار توقف حمایت ایران از گروه‌هایی شد که آمریکا آنها را در فهرست خود از سازمان‌های تروریستی قرار داده است.

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در واکنش به سخنان پمپئو گفت: اینکه آقایی که سال‌ها در یک مرکز جاسوسی مشغول فعالیت بوده، حالا بخواهد از جایگاه وزیر خارجه آمریکا برای ایران و دیگر کشورها تعیین تکلیف کند به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. شما چه کاره‌اید که می‌خواهید برای ایران و جهان تصمیم بگیرید و بگویید ایران در زمینه فناوری هسته‌ای چه بکند و چه نکند.

محمدجواد ظریف رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان نیز در واکنش به اظهارات خصمانه پمپئو علیه ایران در صفحه توئیتر خود نوشت: دیپلماسی قلابی آمریکا چیزی جز تنزل به عادات قدیمی نیست: [این دیپلماسی] که در حصار توهمات و سیاست‌های شکست‌خورده قرار دارد و گروه‌های فاسد دارای منافع خاص آن را دیکته می‌کنند، انتخاب‌های نادرست یکسانی را تکرار می‌کند و در نتیجه، همان محصولات ناخوشایند پیشین را درو خواهد کرد.

ظریف در ادامه این توییت افزود: ایران، در عین حال، در حال همکاری با شرکا برای راهکارهای برجامی در دوران پس از آمریکا است.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان