بازدید 4889

پرونده دایی، پرسپولیس را از آسیا محروم می کند؟

کد خبر: ۸۰۰۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶ 19 May 2018

رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال گفت: اگر پرسپولیس بخواهد فصل آینده مجوز حرفه‌ای بگیرد باید رضایت علی دایی را بگیرد.

به گزارش تابناک ورزشی، روزبه وثوق احمدی درباره حضور بازرسان کنفدراسیون فوتبال آسیا در ایران و روند رسیدگی به پرونده طلبکاران پرداخت و تاکید کرد در شرایط فعلی فقط ۴باشگاه امکان فعالیت در بازار نقل و انتقالات را دارند و خیلی از تیم ها از جمله استقلال، تراکتورسازی، سپاهان و پرسپولیس به دلیل بدهی های شان نمی توانند با بازیکن جدیدی قرارداد ببندند.

در جلسه شما با نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا در ارتباط با پرونده ها چه گذشت؟

بنده به عنوان رئیس کمیته تعیین وضعیت جلسه ای با یکی از نمایندگان داشتم. یکسری از افراد هستند که از باشگاه ها طلب دارند ولی شکایتی به فدراسیون فوتبال ارجاع نشده بود. باشگاه ها هم برای اینکه وضعیت بدهی ها را مشخص کنند، این افراد را در لیست خود آورده بودند. نماینده AFC مدارک را نگاه کرد و از ما سئوالاتی درباره چگونگی صدور رای، پروسه رسیدگی و اینکه بعد از رای چه اتفاقی می افتد، پرسید.

بعد از صدور رای از سوی کمیته تعیین وضعیت، برای باشگاه های بدهکار چه اتفاقی می افتد؟

باتوجه به مصوبه نیم فصل دوم مسابقات این فصل، جلوی نقل و انتقالات باشگاه ها گرفته می شود. این مصوبه نیم فصل دوم اجرا شد و جلوی جذب چند بازیکن برای استقلال را گرفتیم که این باشگاه مجبور به تسویه حساب بدهی ها شد. تراکتورسازی، سپاهان و نفت تهران هم همین وضعیت را داشتند. اولین ضمانت اجرایی ما این است که جلوی نقل و انتقالات را می گیریم.

اگر شرایط همین امروز تا پایان نقل و انتقالات لیگ برتر باقی بماند، چند باشگاه نمی توانند بازیکن جدیدی به خدمت بگیرند؟

می توانم بگویم فقط چهار باشگاه هستند که مشکلی ندارند و سایر باشگاه ها از جمله استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتورسازی باید بدهی های خود را تسویه کنند. ما کاری کرده ایم تا بدهی معوقه ایجاد نشود. اگر یک حکم در کمیته استیناف هم تجدیدنظر نخورد، آن رای قطعی است. امسال اولین فصلی است که بدهی قطعی برای باشگاه ها از فصل قبل وجود ندارد. یکسری پرونده ها هم هست که قبل از تشکیل کمیته تعیین وضعیت در کمیته انضباطی بررسی و رای آن صادر شده است.

آیا نماینده AFC از این حجم از بدهی ها تعجب نکرد؟

آنها اطلاع داشتند که پرونده های زیادی در جریان است و اظهار امیدواری کردند که کمیته تعیین وضعیت با همین روند کار را جلو ببرد.

گفته می شود یکسری از مربیان و بازیکنان به صورت مستقل جلساتی با نماینده AFC داشته اند. آیا ممکن است به وضعیت بدهی آنها زودتر رسیدگی شود؟

یکسری از افراد هستند که برای گرفتن مطالبات خود شکایت نکرده بودند ولی مستقیم با AFC مکاتبه کردند. من بارها گفته ام که کنفدراسیون ها، مرجعی برای حل و فصل مسائل مالی نیستند. پرونده اشخاصی که به کنفدراسیون آسیا مراجعه کرده اند، به فدراسیون فوتبال کشورمان ارجاع داده شده است. یکسری از افراد هم بعد از شکایت رای قطعی گرفته بودند که در این بخش، باشگاه ها خودشان باید پاسخ می دادند. به هر حال بازرسی و ارسال مدارک برای گرفتن مجوز حرفه ای سال بعد هم از ماه های آینده شروع می شود که باید پرونده های مالی حل و فصل شود.

یکی از مهمترین پرونده های فعلی، مطالبات علی دایی از پرسپولیس است. آیا ممکن است این پرونده در راه گرفتن مجوز حرفه ای پرسپولیس برای فصل آینده لیگ قهرمانان مشکل ساز شود؟

– رای دایی مدتها قبل صادر شده است و بعد از تجدیدنظرخواهی ویژه هم تایید شد. پرسپولیس اگر امسال می خواهد مجوز حرفه ای بگیرد باید مشکلش را با علی دایی حل کند و رضایت او را بگیرد.

 آیا در باشگاه استقلال هم پرونده مشابهی وجود دارد؟

الان حضور ذهن ندارم.

وضعیت اخطار فیفا به باشگاه ملوان و کسر ۱۲ امتیاز از این باشگاه به کجا رسید؟

باشگاه ملوان تماس هایی با فیفا گرفته و اعلام کرده است به خاطر مشکلات ارزی، امکان انتقال وجه این بازیکنان فراهم نیست. ملوان از فیفا کمک خواست تا در این مورد راهکاری ارائه بدهد. نمی دانم آیا فیفا هنوز پاسخی به این درخواست داده است یا خیر ولی ملوان باید این پرونده را زودتر حل کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر