بازدید 6244

هشدار سفیرایران به سودجویان روادید عمان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط، با هشدار به برخی سودجویان ،تاکید کرد: تمامی ایرانی‌ها براساس تسهیلات جدید سلطنت عمان، امکان دریافت روادید در فرودگاه مسقط را دارند.
کد خبر: ۸۰۰۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳ 18 May 2018

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط، با هشدار به برخی سودجویان ،تاکید کرد: تمامی ایرانی‌ها براساس تسهیلات جدید سلطنت عمان، امکان دریافت روادید در فرودگاه مسقط را دارند.

به گزارش ایسنا ، حجت الاسلام و المسلمین نوری شاهرودی اعلام کرد: امکان تهیه روادید برای تمامی ایرانی ها در فرودگاه مسقط وجود دارد و اتباع ایرانی نیازی به تهیه روادید یا وثیقه، پیش از سفر به عمان را ندارند.


این دیپلمات ارشد ایرانی در عمان افزود: در حالی که از 10 روز پیش با موافقت دولت عمان، تمامی ایرانی ها امکان اخذ روادید در فرودگاه مسقط را دارند، برخی به دلیل بی اطلاعی در چرخه تهیه روادید یا وثیقه سفر، گرفتار واسطه ها شده اند.


وی تصریح کرد: متاسفانه برخی مراکز هم برای سودجویی و کسب منافع بیشتر با ترساندن مسافران مبالغی را تحت عنوان هزینه روادید یا وثیقه سفر از متقاضیان سفر به عمان دریافت می کنند.


سفیر ایران همچنین با اشاره به اقدام برخی ایرلاین های کشور در خصوص سوار نکردن مسافران عازم عمان که روادیدثبت شده در گذرنامه های خود ندارند، از آنها خواست با توجه به ایجاد تسهیلات جدید دولت عمان با این دسته از مسافران همکاری لازم را به عمل آورند.


نوری شاهرودی با بیان اینکه هزینه صدور روادید عمان که در فرودگاه دریافت می شود، همچنان بیست ریال عمانی است، تاکید کرد: مسافرانی که ریال عمانی در اختیار ندارد، می توانند به مراکزی که در فرودگاه در نظر گرفته شده است مراجعه و بدون معطلی نسبت به تبدیل پول اقدام کنند، لذا مسافران نگران این موضوع هم نباشند.


وی تاکید کرد: در حال حاضر برای سفر اتباع ایرانی به ویژه بازرگانان به عمان نه نیاز به تودیع وثیقه و نه اخذ روادید «از مبدا» هست و دریافت هر گونه هزینه ای بابت این امور تخلف محسوب می شود. این شرایط مشمول تمامی ایرانیانی می شود که با گذرنامه معتبر جمهوری اسلامی ایران سفر می کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان