بازدید 4800

دیدار عمار حکیم و مقتدی صدر در نجف

کد خبر: ۸۰۰۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹ 18 May 2018

رئیس جریان حکمت ملی عراق و رئیس ائتلاف «سائرون» این کشور با یکدیگر در نجف دیدار کردند.

به گزارش ایسنا، در این دیدار، سید عمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی و سید مقتدی صدر، رئیس ائتلاف سائرون عراق تحولات اخیر اوضاع سیاسی این کشور، نتایج انتخابات و چارچوب کلی ائتلاف‌های مدنظر برای تشکیل دولت آینده را مورد بررسی قرار دادند.

سید عمار حکیم با قدردانی از مرجعیت عالی و نقش تأثیرگذار او در نظارت بر خط مشی عمومی مردم، از تمام ملت عراق، نیروهای مسلح، احزاب سیاسی، کسانی که در انتخابات شرکت و رقابت کردند و همچنین کمیسیون عالی انتخابات سپاسگزاری کرد.

بر اساس گزارش دفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملی، وی از کمیسیون عالی انتخابات درخواست کرد تا با جدیت به شکایت‌های ارائه شده درباره نتایج رسیدگی کند تا بدین ترتیب عراق انتخاباتی را برگزار کرده باشد که همگان در آن فرصت مناسب و مطلوب در اختیار داشته باشند.

رئیس جریان حکمت ملی و رئیس ائتلاف سائرون تأکید کردند: این دو جریان حزب‌های اصلی هستند که با وجود آنها می‌توان با سایر احزاب پیروز در انتخابات، بر اساس نزدیکی آن‌ها به برنامه‌های انتخاباتی که به مردم عراق وعده داده شده، به مشورت نشست.

دو طرف در ادامه درباره ضروت تشکیل دولت ملی بر اساس دست‌یابی به پیروزی‌ها، ارائه خدمات و مبارزه با فساد رایزنی و تأکید کردند: دولت باید در تصمیم گیری‌های سیاسی مستقل عمل کند و خواسته‌های آزادانه ملت عراق را با توجه به ملی‌گرایی و اقشار عراق، به دور از گرداب‌های طایفه‌ای و نژادپرستانه مد نظر قرار دهد.

همچنین سید مقتدی صدر نیز در نشست خبری مشترک با حکیم ضمن تشکر از مرجعیت عالی عراق و مردم گفت: گفت‌وگویی که میان من و سید عمار حکیم انجام شد، به خاطر عراق و برای رفع مشکلات مردم عراق است. در حال پیشروی به سوی مرحله جدید و تشکیل دولتی دموکراتیک و تکنوکرات هستیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر