بازدید 3946

فرانسه:درباره‌برنامه‌موشکی‌با ایران گفت‌وگو‌ می‌کنیم

رئیس‌جمهور فرانسه می‌گوید باید ضمن حفظ برجام، مسئله موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران هم مورد بحث قرار گیرد که البته این کار، پیش از این با مذاکره‌کنندگان ایرانی آغاز شده است.
کد خبر: ۸۰۰۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱ 17 May 2018

رئیس‌جمهور فرانسه می‌گوید باید ضمن حفظ برجام، مسئله موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران هم مورد بحث قرار گیرد که البته این کار، پیش از این با مذاکره‌کنندگان ایرانی آغاز شده است.

به گزارش فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در حاشیه نشست غیررسمی سران اروپا در بلغارستان، در خصوص دستور کار این نشست با خبرنگاران سخن گفت.

وی ابتدا گفت: «شب گذشته بحث‌های خوبی درباره مسائل تجاری و ایران داشتیم. هر دوی این موضوعات، مسائلی هستند که به حاکمیت اروپا بستگی دارند و نشان خواهند داد که آیا اروپا می‌تواند تصمیمات مستقل اتخاذ کند یا نه.»

ماکرون افزود: «در نشست شب گذشته مواضع روشن و قدرتمندی درباره ایران و تجارت اتخاذ شد. در مسئله تجارت با آمریکا، ما تصریح کرده‌ایم که تا زمانی یک معافیت کامل (در زمینه فولاد) صادر نشود، نمی‌توانیم هیچ گفت‌وگویی درباره جزئیات با آمریکا داشته باشیم.»

رئیس‌جمهور فرانسه گفت: «در صورتی که آمریکا به قواعد چندجانبه‌گرایی احترام بگذارد، می‌توانیم درباره اصلاحات سازمان تجارت جهانی و مسائل دیگر گفت‌وگو کنیم. در غیر اینصورت برای دفاع از منافع اتحادیه اروپا، به ساز و کارهای سازمان تجارت جهانی متوسل می‌شویم.»

امانوئل ماکرون در خصوص اقدام اروپا برای معاف کردن شرکت‌هایش از تحریم‌های آمریکا گفت: «کمیسیون اروپا پیشنهاد به روزرسانی قانون [مسدودساز] سال ۱۹۹۶ و حمایت بانک سرمایه‌گذاری اروپایی را مطرح کرده و ما هم از آن حمایت کردیم. فقط بحث ایران مطرح نیست، بلکه بحث اجرای و عملیاتی کردن مواضع اتحادیه اروپا است.»

وی در انتها گفت: «ایران، مسئله دیگری است که به حاکمیت و استقلال اروپا مربوط است. هدف ما حفظ برجام و حفاظت از منافع شرکت‌هایمان است. موضع ما این است که می‌خواهیم در برجام بمانیم، اما در عین حال درباره آینده فعالیت هسته‌ای، برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای هم با ایران گفت‌وگو کنیم.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر