بازدید 9260

الحاق ایران به اوراسیا

بر اساس گزارش های منتشر شده، پنج کشور عضو اتحادیه ی اقتصادی اوراسیا با ایران قرارداد ۳ ساله ای امضا کردند که بر اساس آن ایران به طور موقت عضو اوراسیا خواهد بود. لازم به ذکر است که این اتحادیه اقتصادی از کشورهای ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و روسیه تشکیل شده است.
کد خبر: ۸۰۰۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳ 17 May 2018

الحاق ایران به اوراسیابر اساس گزارش های منتشر شده، پنج کشور عضو اتحادیه ی اقتصادی اوراسیا با ایران قرارداد ۳ ساله ای امضا کردند که بر اساس آن ایران به طور موقت عضو اوراسیا خواهد بود. لازم به ذکر است که این اتحادیه اقتصادی از کشورهای ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و روسیه تشکیل شده است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، به گفته ی تیگران سرگسیان رییس کمیسیون اقتصادی اوراسیا '' در این قرارداد موقت روشی موثر برای حل و فصل اختلافات تجاری از جمله داوری بین المللی تعیین شده است ... همچنین، این قرارداد کمیته ای مشترک که اعضای آن را مقامات رده بالای کشورها تشکیل می دهند را ایجاد کرده (که به خودی خود می تواند گفتگوهای تجاری را بهبود ببخشد)''. وی در ادامه افزوده است که امضای این قرارداد نخستین گام در جهت دستیابی به قراردادی جامع تر برای ایجاد منطقه ی آزاد اقتصادی خواهد بود.

الحاق ایران به اوراسیا

باید خاطر نشان گردد که رضا پور ابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی ایران در روز چهارشنبه ی هفته گذشته اذعان کرده بود که ایران قصد دارد روابط اقتصادی خود با روسیه را تقویت کند و بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران تنها باعث خواهد شد که روابط ایران با روسیه تقویت گردد و قراردادهای جدیدی منعقد شود.

پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران، این کشور به شرکای اروپایی خود ۶ ماه زمان داده بود که ضمن عدم انعقاد قرارداد جدید با ایران یا نسبت به تصفیه ی سرمایه های خود در ایران اقدام کرده و یا خطر تحریم شدن توسط آمریکا را به جان بخرند. این در حالی است که روسیه اعلام کرده بود که به توافق هسته ای با ایران پایبند خواهد ماند. در این خصوص، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین اقدام آمریکا نسبت به اعمال تحریم علیه ایران را ناقض هنجارها و قواعد سازمان تجارت جهانی خوانده بود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی