بازدید 9776

مشکلات مالي «فرزند صبح» سياسي است

کد خبر: ۷۹۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۰ 05 January 2010
«براي آماده نمايش شدن «فرزند صبح» به حدود 300 ميليون تومان نياز داريم. در صورت فراهم شدن آن طي پنج روز کار را آماده خواهيم کرد.»

به نوشته «اعتماد»، محمدرضا شرف الدين تهيه کننده «فرزند صبح» روز گذشته بار ديگر از آماده نشدن فيلم بهروز افخمي به دليل مشکلات مالي خبر داد. اين چندمين سال است که در آستانه آغاز جشنواره فيلم فجر محمدرضا شرف الدين هر روز درباره نرسيدن يا رسيدن اين فيلم به جشنواره سخن مي‌گويد.

او در گفت‌وگو با ايسنا گفت: «به نظر مي‌رسد کساني که بايد سرمايه‌گذار فيلم باشند، مشکلات مالي‌شان شکل سياسي دارد، اما بايد بپذيريم فيلم ناتمامي منسوب به حضرت امام(ره) روي دست سينماي ايران مانده است و بايد فکري به حال آن کرد.» موسسه تنظيم و نشر آثار امام(ره) و «عروج فيلم» به عنوان سرمايه‌گذاران اين فيلم که زندگي امام خميني(ره) را به تصوير مي‌کشد، معرفي شده‌اند. شرف الدين بارها از حمايت اين موسسه‌ها از «فرزند صبح» سخن گفته است.

او در توضيحاتي که سال پيش نزديک جشنواره فجر در اختيار خبرگزاري‌ها گذاشت، چنين گفت: «تاکيد مي‌کنم تنها حامي مالي اين پروژه موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) و موسسه عروج است که بارها و بارها اينجانب به عنوان تهيه کننده از آنها و حمايت‌هاي مادي و معنوي مديران مربوطه تشکر کرده‌ام. آنها فراز و نشيب ها، تغييرات، اصلاحات و پيشنهادهاي ما را در حد اعلاي همراهي و همدلي پذيرفته‌اند. توجه بفرماييد که اين پروژه با مبلغي بالغ بر چهار برابر برآورد مصوب به پايان خواهد رسيد و تنها نهاد حامي آن به رغم مشکلات اقتصادي خود تاکنون آن را حمايت کرده است.» اين تهيه کننده روز گذشته گفت: «اکثر کساني که کار را تا اين مرحله ديده‌اند، تاکيد دارند اين فيلم بايد حتماً سر و سامان بگيرد و از آثار ماندگار در تاريخ سينماي ايران خواهد شد و در واقع فيلمي بالاتر از قد و قواره سينماي ايران ساخته شده است.»

او در ادامه گفت: «من به عنوان تهيه کننده تعهد مي‌دهم اگر تا آخر هفته آخر دي ماه پول لازم به اين پروژه تزريق شود آن را به جشنواره فجر برسانم و کارهاي تبديل اش را در لابراتوار تلويزيون يا استوديو بديع انجام خواهيم داد.» فيلمبرداري «فرزند صبح» به کارگرداني بهروز افخمي از مهرماه سال 83 آغاز شده است و اواخر تيرماه 86 به پايان رسيد. در اين فيلم عبدالرضا اکبري، آتيلا پسياني، هديه تهراني، آرمان ايران پور و... ايفاي نقش مي‌کنند.

اعلام نام بازيگران اين فيلم جنجال‌هاي فراواني به پا کرد. بسياري نسبت به حضور بعضي بازيگران در پروژه‌اي که به‌امام خميني(ره) منسوب مي‌شد واکنش‌هاي تند نشان دادند تا جايي که بهروز افخمي دست به قلم برد و در نامه‌اي به معترضان واکنش نشان داد.

او در بخشي از اين نامه نوشت: « توصيه مي‌کنم به جاي اين همه دروغ و راست بي امضا و امضادار که درباره صلاحيت بازيگران چاپ مي‌کنيد، روي بي صلاحيتي ديني و اخلاقي من متمرکز شويد و آنقدر بنويسيد تا فيلم را تعطيل کنيد. شما چاره ديگري نداريد. من کوتاه نمي‌آيم و به دست خودم فيلمي را که شما مي‌خواهيد نمي‌سازم، برعکس اميدوارم فيلمي بسازم که تفاوت‌هاي عميق طبع شوخ و طينت لطيف امام خميني بزرگ را با قشريوني مثل شما به نمايش بگذارد؛ فيلمي که به نسل امروز نشان دهد که او شاعر و اهل ادب بود و بي ادبي را با دشمنان هم مجاز نمي‌دانست. من اميدوارم بتوانم فيلمي بسازم که نشان دهد خميني چيز ديگري بود.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
به کجا رسیده ایم که بعضی ها امام ره را هم می خواهند سانسور کنند؟؟؟؟!!!!
آقای افخمی ، چه شده که شما مدافع سينه چاک کسی شده ايد که روابط سياسيش قابل خريد و فروش است. مردانه صحبت کنيد. دلايل انتخاب را بگوييد. ما هم گوش شنوا داريم و می شنوِيم.
احسنت آقاي افخمي
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان