بازدید 3286

اردوغان: جامعه جهانی در رابطه با غزه مردود شد

کد خبر: ۷۹۹۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۴ 17 May 2018

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در تازه ترین اظهار نظر درباره حواث روز دوشنبه غزه که در جریان آن 62 فلسطینی به شهادت رسیدند، تاکید کرد: سازمان ملل متحد در خصوص اقدامات خشونت آمیز در غزه فرو پاشید و شکست خورد.

به گزارش رویترز، اردوغان با بیان این که سکوت کردن در برابر اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه به معنای شروع یک راه خطرناک است، تاکید کرد: اکثریت جامعه جهانی در رویارویی با حوادثی که در غزه رخ داد، ناکام ماندند.

رئیس جمهوری ترکیه در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: سازمان ملل متحد در رویارویی با این گونه حوادث ناتوان بوده، تحلیل رفته و از هم فروپاشیده است.

اردوغان در ادامه گفت: اگر اقدامات ارعاب اسرائیل با سکوت بیشتری از سوی کشورها همراه شود، جهان به سوی یک هرج و مرج پیش خواهد رفت که راهزنان آن را رهبری می کنند.

وی پیشتر از جامعه جهانی و سازمان ملل متحد خواست، برای پایان دادن به ظلم در فلسطین، اقدام فوری انجام دهند.
روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه با شهادت 62 فلسطینی رو به تیرگی گذاشته است.

آنکارا روز سه شنبه در اعتراض به اقدامات صهیونیست ها در فلسطین اشغالی، سفیر رژیم صهیونیستی در آنکارا را احضار کرد و از وی خواست، خاک ترکیه را ترک کند.

آنکارا همچنین سفیران خود را از تل آویو و واشنگتن برای رایزنی درباره آخرین تحولات نوار غزه فراخوانده است.

وزارت امور خارجه ترکیه در واکنش به اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در روز انتقال سفارت آمریکا به قدس، با انتشار بیانیه ای کشتار فلسطینی ها توسط رژیم جنایتکار اسرائیل را محکوم کرد و سکوت جامعه جهانی در قبال این رخداد را شرم آور خواند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان