بازدید 2268

دستورالعمل واردات ملوانی و کولبری پیشنهاد شد

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: باید به موازات امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرهنگ افتخار به استفاده از کالای ایرانی ترویج شود.
کد خبر: ۷۹۹۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵ 16 May 2018

فارس نوشت: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: باید به موازات امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرهنگ افتخار به استفاده از کالای ایرانی ترویج شود.

سردار علی مؤیدی رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حاشیه اولین جلسه اصلی این ستاد در محل وزارت کشور گفت: طی دو ماه گذشته تلاش زیادی برای تدوین راهبردها و برنامه کلان مبارزه با قاچاق کالا و ارز تدوین شد که به اطلاع اعضای اصلی این ستاد رسید که مورد تائید اعضا قرار گرفت.

وی افزود:‌ شاه بیت این راهبردها بحث پیشگیری از قاچاق کالا و ارز و ترویج فرهنگ افتخار به کالای ایرانی است.

مویدی همچنین افزود: ایجاد انزجار از کالای قاچاق در بین مردم که امنیت و سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد و برنامه‌های فوق‌العاده برای تحقق شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی در برنامه‌های فوق‌العاده ستاد مبارزه با قاچاق کالا قرار دارد.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سیستمی کردن مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نیز تعیین تکلیف کالاهای مکشوفه قاچاق در انبارها تا پایان سال در راستای آئین‌نامه دولت باید انجام شود.

مؤیدی افزود:‌ شاهد رشد مبارزه با قاچاق کالا هستیم و در مورد برنامه بازصادراتی باید گفت که بخش اعظم اموال مکشوفه قاچاق که در انبارها نگهداری می‌شود، به دلیل عدم رعایت استاندارد و شرایط نگهداری شامل حیف و میل این اموال هستیم و در جلسه ستاد تصویب شد، تا پایان سال اموال انبارها تعیین تکلیف شود.

وی افزود:‌ برای صادرات مجدد کالای قاچاق کشف شده باید اسنادی وجود داشته باشد که در جلسه مصوب شد، در صورت وجود اسناد می‌تواند دوباره صادر شود که البته این کار مستلزم قوانین صادراتی خاص است.

مؤیدی همچنین در مورد مصنوعات طلای خارجی که گفته می‌شود، به صورت قاچاق در بازار عرضه می‌شود، گفت: مقابله با قاچاق باید بازدارنده باشد و در صورت کشف این مصنوعات به مبادی مربوطه اعلام می‌شود البته طبیعی است که قاچاقچیان در جهت سودآوری خود اقدام می‌کنند، اما راهکارهای بازدارندگی و پیشگیری از قاچاق توسط دستگاه‌ها پیشنهاد شده است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه قاچاقچیان هیچ وقت بیکار نیستند، گفت: اقدام پیشگیرانه و بسترسازی و تهیه زیرساخت‌ها و اصلاح مقررات اداری، آئین‌نامه و بخشنامه‌ها و نیز اقدامات فیزیکی و برخورد قهریه نیروهای نظامی و امنیتی با قاچاقچیان دنبال می‌شود و در مورد مبارزه با قاچاق کالای خاص ماموریت‌های خاص وجود دارد.

وی همچنین در مورد واردات کولبران،‌ گفت: در زمینه گذرگاه‌های کولبری و واردات ملوانی با هماهنگی همه دستگاه‌ها دستورالعملی تهیه شده و برای تصویب به دولت ارسال شده که به زودی در دولت تصویب می‌شود و مقررات واردات ملوانی و کولبری مشخص خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر