بازدید 9223

نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق

کد خبر: ۷۹۹۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴ 16 May 2018

خبرگزاری الفرات عراق لحظاتی پیش نتایج نهایی انتخاباتی عراق را اعلام کرد که بر اساس آن جریان سائرون وابسته به مقتدا صدر با فاصله اندک و با اختلاف دو کرسی با کسب ۵۴ کرسی در صدر قرار گرفت.

به گزارش تسنیم ، خبرگزاری الفرات عراق لحظاتی پیش نتایج نهایی انتخابات عراق را اعلام کرد.

هنوز نتایج رسمی نهایی انتخابات عراق از سوی کمیسیون عالی انتخابات این کشور اعلام نشده است.

انتخابات پارلمانی عراق روز شنبه 22 اردیبهشت ماه برگزار شد و نتایج آن در 18 استان از سوی کمیسیون انتخابات در سه مرحله ( ابتدا در 10 استان، 6 استان در مرحله دوم و 2 استاندر مرحله سوم) منتشر شده بود.

بر اساس گزارش الفرات ، فهرست سائرون 54 کرسی، فهرست النصر 52 کرسی، فهرست الفتح 49 کرسی، فهرست القانون 25 کرسی، فهرست الحکمة 22 کرسی در پارلمان عراق را به دست آوردند.

بیشتر بخوانید

بر اساس این گزارش، فهرست "السائرون" وابسته به مقتدا صدر؛ رهبری جریان صدر با کسب 54کرسی پارلمانی در صدر قرار گرفت.

ـ فهرست "النصر" وابسته به حیدر العبادی نخست وزیر عراق که پیش بینی‌ها از پیروزی وی در انتخابات حکایت داشت ، با کسب 52 کرسی بعد از سائرون در مرتبه دوم قرار گرفت.

ــ فهرست "الفتح" وابسته به هادی العامری رئیس سازمان بدر که نقشی تعیین کننده در شکست گروه تروریستی داعش در عراق داشته، با اخذ 49 کرسی جایگاه سوم را به خود اختصاص داد.

ــ فهرست "دولت قانون" به‌ریاست نوری المالکی معاون ریاست جمهوری و نخست وزیر سابق عراق و دبیرکل حزب الدعوة اسلامی 25 کرسی را به خود اختصاص داد و چهارم شد.

ــ جریان "حکمت ملی" به‌ریاست عمار حکیم؛ رئیس سابق مجلس اعلای اسلامی عراق نیز 22 کرسی پارلمانی را از آن خود کرد و در رتبه پنجم قرار گرفت.

بر اساس گزارش الفرات، همچنین حزب دموکرات کردستان به‌رهبری مسعود بارزانی 24 کرسی، حزب اتحاد اسلامی کردستان 15 کرسی، حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق به‌رهبری "کوسرت رسول" 21 کرسی، فهرست القرار به‌رهبری "اسامه النجیفی" معاون رئیس جمهور عراق 15 کرسی را از آن خود کردند.‎

فهرست "الجماهیر الوطنیة" 7 کرسی، فهرست التغییر 5 کرسی، فهرست "الجیل الجدید" (نسل جدید) به ریاست "شاسوار عبدالواحد" بازرگان کُرد، 4 کرسی، فهرست "الانبار هویتنا" 5 کرسی و فهرست "نینوا هویتنا" 3 کرسی پارلمان را کسب کردند.

مسئولان کمیساریای انتخابات میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی اخیر را، ‌44.52 درصد اعلام کردند. بر اساس این گزارش، در انتخابات اخیر 10 میلیون و 848 هزار نفر مشارکت کردند، این در حالی است که واجدان شرایط رأی‌دادن در عراق، 24 میلیون نفر اعلام شده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان