بازدید 1926

راه‌اندازی شبکه نوین فعالان قرآنی دانشگاهیان

کد خبر: ۷۹۹۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 16 May 2018

مدیر کل فرهنگی وزارت علوم با اشاره به جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاهیان گفت: امیدواریم باحضور شرکت کنندگان ادوار مختلف جشنواره مذکور، شبکه نوین فعلان قرآنی را راه اندازی کنیم.

به گزارش آنا، از معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم؛ محمد هادی عسکری در مراسم سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاهیان گفت: ما باید هنر را به مثابه اثرگذارترین ابزار در جهت نزدیکی بیشتر فرهنگ قرآن با مردم و به خصوص جوانان بکار گیریم.

وی هدف جشنواره، ترویج و پشتیبانی از فعالیت های قرآنی دانشگاهیان سراسر کشور را در راستای اهداف و ماموریت های حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: ابتدا این جشنواره در بخش آوایی یعنی حفظ و قرائت بود و درسالهای بعد باتوجه به استقبال دانشجویان بخش های هنری، ادبی، پژوهشی و فناوری اضافه شد و در حال حاضر جشنواره در شش بخش و سی و دو رشته و در سه مقطع دانشگاهی، منطقه ای و سراسری برگزار می شود.

وی ادامه داد: در ابتدای امر تعداد شرکت کننده در جشنواره پنج هزار نفر بود و در حال حاضر بالغ بر سیصد هزار نفر در سطح ملی در جشنواره شرکت می کنند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در بخش دیگری ااز سخنان خود افزود: باید از هنرهای اصیل و فاخر چون خط، نمایش هنرهای تجسمی، معماری و دیگر عناصر هنر برای انتقال و نهادیه کردن روح قرآن و معارف جهان شمول آن در نهاد جوانان بهره گیریم.

عسکری گفت: امروز با همت دانشجویان فرهیخته تامل و تدبر در قرآن وجه همت قرار گرفته است هرچند قرائت خوش دروازه ارزشمندی برای توجه به قرآن و ورود به آن است. دانشگاه و جوان امروز بیشتر از هر زمان دیگر نیازمند معنویت، عقلانیت و تدبر در قرآن و مفاهیم متعالی آن است.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی گفت: خوشبختانه تلاش های زیادی در این زمینه صورت گرفته و انتظار این است که کانون های قرآن و عترت و جوانان حق طلب و تشنه قرآن بابی شایسته برای تدبر در قرآن و معرفی آن به دانشجویان باز کند.

وی خاطر نشان کرد: از برنامه های اداره کل فرهنگی بررسی سی و دو سال برگزاری جشنواره و ترسیم افق پیش روی جشنواره در سنوات آتی است و انشاء الله از ظرفیت انجمن های علمی بین رشته ای با محوریت تدبر در قرآن از منظر علوم و رشته های مختلف استفاده کنیم.

عسکری افزود: همچنین با حضور علاقمندان و شرکت کنندگان ادوار مختلف جشنواره قرآن و عترت در دانشگاه ها شبکه نوین فعلان قرآنی را راه اندازی کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل