بازدید 2903

وزارت خارجه آمریکا ممنوعیت استخدام نیرو را لغو کرد

وزیر امور خارجه آمریکا به ممنوعیت استخدام در این وزارتخانه پایان داد و قرار است امروز چهارشنبه در این باره نشستی پشت درهای بسته برگزار شود.
کد خبر: ۷۹۹۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸ 16 May 2018

وزیر امور خارجه آمریکا به ممنوعیت استخدام در این وزارتخانه پایان داد و قرار است امروز چهارشنبه در این باره نشستی پشت درهای بسته برگزار شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: ما از این تحولات بسیار خشنود هستیم. چقدر ناامیدکننده بود کسانی که مایل بودند در وزارت خارجه کار کنند، به آنها گفته می‌شد "خیر متاسفیم، استخدام نداریم."

وزارت خارجه آمریکا که بیش از ۷۰ هزار تن را در واشنگتن و در ۲۵۰ پست خارجی در استخدام دارد، اکنون اجازه پیدا می‌کند تا حدی که بودجه‌ کنونی‌اش که مورد تصویب کنگره قرار گرفته، مقدور می‌داند، نیرو استخدام کند.

انجمن قدرتمند خدمات خارجی آمریکا که نماینده کارکنان دیپلماتیک است، "از مشاهده سازش میان کنگره و دولت مبنی بر اینکه دیپلماسی بخش بسیار مهمی از منافع امنیت ملی است" استقبال کرد.

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا که یک تازه‌وارد در عرصه سیاسی بود و پیش از آن ریاست غول نفتی اکسون موبیل را در دست داشت، استخدام‌ها در وزارت خارجه را لغو کرده بود و این بخشی از تلاش گسترده اما ناموفق برای اصلاح این آژانس دیپلماتیک بود.

تیلرسون خواستار کاهش حدود ۳۰ درصد بودجه این آژانس برای تطبیق با اولویت‌های هزینه‌کرد نظامی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا شده بود. با این حال،‌ کنگره چنین کاهش بودجه هنگفتی را نپذیرفت و آن را خطرناک دانست چرا که به گفته آنها دیپلمات‌های آمریکایی با چندین بحران جهانی دست و پنجه نرم می‌کنند. این اقدام تیلرسون در داخل کشور با استقبال بدی روبرو شد و دولت مجبور شد اذعان کند مرتکب خطای اخلاقی شده است.

همزمان ده‌ها پست عالی‌رتبه یا پست‌های سفیران طی ۱۶ ماه اول ریاست جمهوری ترامپ خالی ماند. تیلرسون غالبا اختلافاتی با ترامپ داشت و موجب شد تا او نهایتا ماه مارس اخراج شود. ترامپ از مایک پامپئو به عنوان گزینه محبوبش برای پست وزارت خارجه حمایت کرد و برای اولین بار طی دوران ریاست جمهوری‌اش، دوم مه برای شرکت در مراسم تحلیف پامپئو به وزارت خارجه رفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر