بازدید 19659

اعدام سرکردگان باند «خرچنگ‌های سیاه»

کد خبر: ۷۹۹۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰ 16 May 2018

دو جوان که سرکرده باند معروف به «خرچنگ‌های سیاه» بودند، صبح روز گذشته در اطراف میدان حافظ مشهد به دار مجازات آویخته شدند.

به گزارش روزنامه خراسان، ماجرای هولناک اعضای این باند از اردیبهشت سال گذشته، زمانی در دستور کار پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفت که زن جوانی با تسلیم شکواییه ای به اداره جنایی پلیس آگاهی، پرده از اعمال کثیف و شیطانی باندی برداشت که در پوشش تاکسی تلفنی، زنان را سوار بر پراید می کردند و با کشاندن طعمه هایشان به لانه مخروبه‌ای در جاده باغچه، به آنان تعرض می کردند.

این زن جوان که یکی از قربانیان باند خطرناکی بود که از سوی روزنامه خراسان، لقب خرچنگ سیاه گرفتند، به کارآگاهان گفت: پس ازاین که سوار خودرویی شدم که آرم تاکسی تلفنی داشت ناگهان تیغه چاقو، زیر گلویم قرار گرفت و سرنشینان پراید مرا به جاده نیشابور بردند. گریه ها و التماس هایم فایده ای نداشت، حتی به آن ها گفتم هرچه پول بخواهید می دهم، من فرزند کوچکی دارم که انتظارم را می کشد اما آن ها رهایم نکردند و ...

گزارش خراسان حاکی است، با اعلام چند شکایت مشابه دیگر در چند روز، به دستور سرهنگ رزمخواه (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) گروه ویژه ای از کارآگاهان دایره جرایم مهمه به فرماندهی سرهنگ غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی) مامور رسیدگی به این پرونده حساس شدند.

گزارش خراسان حاکی است: با توجه به اهمیت و حساسیت ماجرا، این پرونده با صدور دستوری از سوی دادستان مشهد به طور ویژه در شعبه 904 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و توسط قاضی حسن حیدری مورد رسیدگی قرار گرفت بنابراین کارآگاهان با راهنمایی های قضایی در حالی دامنه رصدهای اطلاعاتی خود را به حاشیه شهر کشاندند که اظهارات قربانیان «خرچنگ های سیاه» دلهره آورتر می شد. یکی از قربانیان اعضای این باند مخوف گفت: به آن ها گفتم به من رحم کنید! من شوهر دارم! ولی یکی از آن ها با بی حیایی چهره اش را در هم کشید و فریاد زد کاری می کنیم که شوهرت تو را طلاق بدهد! و ... از آن روز به بعد کابوس های وحشتناکی می بینم و از یادآوری آن صحنه های هولناک می لرزم!

بنا بر این گزارش، طولی نکشید که در پانزدهم خرداد، سه عضو این باند مخوف دستگیر شدند. با بازجویی از آن ها که در حضور قاضی حیدری صورت گرفت، مشخص شد زن جوان دیگری نیز در یکی از باغ های منطقه گلمکان مشهد طعمه اعضای دیگر این باند شده است بنابراین با شگردهای اطلاعاتی، دو عضو دیگر این باند نیز دستگیر شدند و به جرم خود اقرار کردند.با توجه به تاکیدات ویژه رئیس کل دادگستری خراسان رضوی مراحل تحقیق در پرونده خرچنگ های سیاه درحالی با دقت و سرعت پیش رفت که تصاویر بدون پوشش متهمان نیز برای شناسایی قربانیان احتمالی دیگر آنان در روزنامه خراسان درج شد.

گزارش خراسان حاکی است: با صدور کیفرخواست به اتهام افساد فی الارض ، متهمان این پرونده در شعبه هشتم دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی منصوری (رئیس وقت شعبه مذکور) پای میز محاکمه ایستادند که در نهایت دو سرکرده این باند، پس از احراز اتهام افساد فی الارض به اعدام در ملاء عام محکوم شدند. معاون سیاسی و امنیتی دادستان مشهد در حاشیه اجرای این حکم به خراسان گفت: پس از تایید حکم در دیوان عالی کشور، رای صادره درباره دو متهم مذکور در اطراف میدان حافظ مشهد به اجرا درآمد.

قاضی حسن حیدری درباره متهمان دیگر پرونده نیز افزود: پرونده سه متهم دیگر معروف به «خرچنگ های سیاه» نیز به دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد تا آن ها به اتهام تجاوز به عنف محاکمه شوند. وی اضافه کرد: در عین حال آن ها اتهامات دیگری مانند آدم ربایی را نیز در پرونده خود دارند. شایان ذکر است، روزنامه خراسان در تاریخ های 16، 17 و 18 خرداد سال گذشته به تشریح جزئیات ماجرای دستگیری اعضای این باند مخوف با عناوین «دستگیری خرچنگ های سیاه در لانه بلوکه ای»، «اشک‌های سوزناک قربانیان خرچنگ های سیاه» و «کشف لانه جدید خرچنگ های سیاه» پرداخت و در ادامه نیز روند رسیدگی ویژه به این پرونده را به طور اختصاصی پیگیری کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل