بازدید 3157

آمريکا در تحولات اخیر غزه اعتبارش را از دست داد

کد خبر: ۷۹۹۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۰ 16 May 2018

آمريکا به ويژه پس از مانع تراشي در مسير تلاش شوراي امنيت براي تشکيل کميته تحقيق بين المللي درباره حق تظاهرکنندگان فلسطيني در نوار غزه اعتبارش را از دست داد.

به گزارش خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاري آناتولي ترکيه؛ سازمان ديده بان حقوق بشر روز سه شنبه در بيانيه اي اعلام کرد آمريکا به علت مانع تراشي در مسير تشکيل کميته تحقيق درباره حوادث غزه، اعتبارش را از دست داده است.

ديده بان حقوق بشر افزود آمريکا به ويژه پس از مانع تراشي در مسير تلاش شوراي امنيت سازمان ملل براي تشکيل کميته تحقيق بين المللي درباره عمليات کشتاري که نظاميان اسرائيلي در حق تظاهرکنندگان فلسطيني در نوار غزه مرتکب شدند اعتبارش را از دست داد.

نماينده ديده بان حقوق بشر در سازمان ملل گفت «آمريکا از صدور بيانيه شوراي امنيت به منظور اجراي تحقيق بين المللي درباره کشته شدن ده ها فلسطيني به دست نظاميان اسرائيلي نزديک ديوار حايل امنيتي در مناطق مرزي در شرق غزه جلوگيري کرد.»

نماينده ديده بان حقوق بشر در سازمان ملل افزود آمريکا از اين که شوراي امنيتي بيانيه صادر کند و برگزاري تحقيق مستقل و شفاف درباره جنايات اسرائيل خواستار شود؛ ممانعت کرد. اين اقدام آمريکا عادي و تکراري و پيام آن اين است که اقدام نيروهاي امنيتي اسرائيل در کشتار فلسطينيان هيچ پيامدي براي آنها نخواهد داشت.

ديده بان حقوق بشر در اين بيانيه تاکيد کرد سکوت شوراي امنيت باعث تحريک و ترغيب طرف اسرائيلي به تکرار اقدامات خونين و خشونت آميز در آينده در غزه خواهد شد و اعتبار آمريکا را به علت اتخاذ سياست هاي يک بام و دو هوا، بيش از پيش مخدوش خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان