بازدید 2079
۲

اخلاق حرفه‌اي دومين پيام كميته انضباطي

از اخلاق توصيه اي در زبان انگليسي به Moral تعبير مي شود و اين درحالي است كه از اخلاق تكليفي به Ethics تعبير شده است و به منظور القاي وظايف بر سازمان هاي دولتي و غير دولتي استقرار يافته است.
کد خبر: ۷۹۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۸۸ - ۲۳:۰۵ 04 January 2010
كميته انضباطي فدراسيون فوتبال اخلاق حرفه‌اي در رفتار بازيكنان، مربيان و دست اندركاران تيم‌هاي مختلف در كنار هواداران را مورد ارزيابي قرار داده است.

به گزارش فارس، اخلاق حرفه اي كه در فدراسيون جهاني فوتبال تحت عنوان Fifa code of ethics (مقررات اخلاقي فيفا) از آن ياد مي شود با اخلاق توصيه اي كه به عنوان امور پسنديده و ناپسند از آن ياد مي شود متفاوت است. چرا كه در اخلاق توصيه اي از اموري شايسته انجام يا ترك ،سخن به ميان آمده و براي كسي كه اين امور پسنديده را انجام ندهد تنبيه و كيفري در نظر گرفته نشده است.از اين جهت چنين رفتاري فاقد كار‌آمدي بوده و نمي تواند اخلاق سازماني ،اداري ،مديريتي و ساختاري را به اعضاي مربوطه القا كند.

از اخلاق توصيه اي در زبان انگليسي به Moral تعبير مي شود و اين درحالي است كه از اخلاق تكليفي به Ethics تعبير شده است و به منظور القاي وظايف بر سازمان هاي دولتي و غير دولتي استقرار يافته است.

در فوتبال به عنوان صنعت پرجاذبه و مدرن اخلاق حرفه اي سازه اي توانمند است كه مس تواند وظايف و تكاليف مرتبط باهواداران،مديران ،بازيكنان،سرپرستان و مربيان و ساير دست اندركاران را تعيين كند و به منظور جلوگيري از هرگونه زيان وضرر به باشگاه ها و تيم هاي ملي در ازاي عدم رعايت وظايف حرفه اي متخلفان را در معرفي تبيهات جدي قرار دهد.

تعريف اخلاق حرفه اي: مجموعه وظايفي كه هركس متناسب با شغل و حرفه خود مكلف به رعايت آنها بوده و به طور خودجوش و در طول زمان تعيين شده و نهايتا مورد دسته بندي قرار گرفته و موجب مي شود كه صاحب حرفه و نيز كساني كه با او به عنوان شاغل و صاحب حرفه در ارتباط هستند زيان نبينند اخلاق حرفه اي گويند.

كميته انضباطي بر اين امر تاكيد دارد اخلاق حرفه اي بايد از سوي باشگاه ها بكار گرفته شده و با تمهيدات لازم مورد عمل قرار گيرد و نيز كميته انضباطي بر اين امر اصرار دارد و در صورت ظهور تخلفات حرفه اي از باشگاه ها برخورد شايسته را بطلبد اما در صورتي كه باشگاهي از رعايت اخلاق حرفه اي امتناع كند با توجه به تامين هزينه هاي مالي باشگاه ها از منابع عمومي به عنوان الويت دوم چاره اي جز ورود نداشته و براي اينكه اخلاق درفوتبال تنها و بي حامي نباشد تنبهات مربوطه را در خدمت اخلاق درخواهيم آورد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
20
20
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی