بازدید 3608

خداداد عزیزی از باندها مي‏گويد

در زمان من حس نکردم بازيکنان به دايي پاس ندهند، اما خودش بعد از جام ملتهاي چين گفت: نامردها به من پاس نمي دهند. من حتي اگر با دايي هم مشکل داشتم وقتي وارد زمين مي شدم همه چيز را فراموش مي کردم.
کد خبر: ۷۹۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۶ 04 January 2010
مقوله کم فروشي از آن دست مسايلي است که همواره فوتبال ايران را تحت تأثير قرار داده و باند بازي خيلي از نتايج و برکناريها را به وجود آورده است.

به نوشته قدس؛ «باند» در فوتبال ملي و باشگاهي طي سالهاي اخير به صورت اپيدمي در فوتبال ايران رسوخ کرده تا جايي که چند بازيکن به راحتي زيرپاي مربي را خالي کرده اند.

توطئه بازيکنان استقلال عليه منصور پورحيدري در ديدار برابر ملوان در ليگ اول حرفه اي و کم کاري چند ملي پوش عليه ايويچ در آستانه جام جهاني 98 فرانسه از آن جمله اند. خداداد عزيزي در طي اين سالها همواره در مظان چنين اتهامهايي قرار داشته، اما او اکنون اين مسائل را رد مي کند.

* کم فروشي در دوران شما چه قدر در فوتبال ملي تأثيرگذار بود؟
** زمان بازيگري من در تيم ملي اين طور مسائل نبود، رده بندي در فوتبال وجود داشت، اما بازيکنان تيم ملي کم فروش نبوده و براي پيراهن تيم ملي ارزش قائل بودند.

* اما برکناري ايويچ در پيش از جام جهاني 98 فرانسه توسط بازيکنان صورت گرفت.
** من شب قبل از ديدار برابر رم از آلمان به ايتاليا آمدم. ايويچ از آن دسته مربياني بود که باج و اجازه دخالت در کارش را به آنهايي که او را آورده بودند، نمي داد. همين مسائل باعث شد که برخي به دنبال حذف او باشند. من همان شب حدس زدم اتفاقهايي در حال انجام است، اما چون تازه رسيده بودم در جريان نبودم. فکر مي کنم مديريت فدراسيون و برخي از بازيکنان زيرآب ايويچ را زدند. فکر مي کنم باندهايي که ايويچ را برکنار کردند، ضربه بزرگي به فوتبال ايران زدند. اگر ايويچ بود به مرحله بعد صعود مي کرديم.

* در دوره بلاژويچ و برانکو چه طور؟ اين مسائل بود؟
** به برانکو و بلاژويچ هم خط مي دادند، يکي پروفسور بود و ديگري چيرو. به اين دو نفر هم، کساني که آورده بودنشان خط مي دادند. در مورد برانکو چون زياد با او کار نکردم اطلاعي ندارم، اما بلاژويچ از همانهايي که آورده بودنش خط مي گرفت.

* اما باند بازي در تيم ملي هميشه وجود داشته و عده اي از بازيکنان عليه دايي بودند؟
** در زمان من حس نکردم بازيکنان به دايي پاس ندهند، اما خودش بعد از جام ملتهاي چين گفت: نامردها به من پاس نمي دهند. من حتي اگر با دايي هم مشکل داشتم وقتي وارد زمين مي شدم همه چيز را فراموش مي کردم.

* يعني شما جزو باند نبوديد؟
** مهدي هاشمي نسب گفت در تيم ملي من، بهروز رهبري فر و برومند يک باند بوديم، دايي، پيرواني و ميناوند هم يک باند بودند، اما تو خودت به تنهايي يک باند بودي. من هيچ وقت دنبال اين مسائل نبودم زيرا اگر کسي توانايي داشته باشد دنبال باندبازي نمي رود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس