بازدید 2227
سرپرست فدراسيون پينگ پنگ:

بـا رابطه هم آمده بـاشم، افتخار مي‌كنم

افتخار مي‌كنم كه سجادي استاد من و قهرمان دووميداني ايران است. كسي كه تاكنون هيچ ورزشكاري نتوانسته هفت تا هشت ركورد او را بشكند. ما مي‌گوييم رضازاده پهلوان پهلوانان است. اما، انصافا سجادي بود كه دووميداني را به اينجا رساند. او هم در آسيا و هم در المپيك براي ما افتخارآفرين بود. اگر هم بگويند كه سجادي رابط من براي حضور در راس فدراسيون پينگ‌پنگ بوده است، به چنين مساله‌اي نيز افتخار مي‌كنم.
کد خبر: ۷۹۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۸۸ - ۰۸:۲۹ 04 January 2010
سرپرست فدراسيون پينگ پنگ گفت: قصد داريم با ورود منابع مالي به فدراسيون از وجود مربيان صاحب رنكينگ جهاني براي هدايت تيم‌هاي ملي استفاده كنيم.

محمد زارع‌ پوراشكذري در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه مربيان كره شمالي كه در ايران حضور داشتند، عملكرد قابل قبولي از خود به نمايش گذاشتند، اظهار كرد: در طول پنج سال گذشته كه از مربيان كره شمالي در پينگ پنگ ايران استفاده شده ما روند روبه رشدي داشتيم. ما دنبال اين هستيم كه با نظر مدير تيم‌هاي ملي، كميته‌ي فني و شوراي راهبردي به همه‌ي مسايل و موارد درخصوص جذب مربي خارجي هستيم كه از نظر رنكينگ جهاني براي ما موثر باشد. تاكنون بنيه‌ي مالي فدراسيون ضعيف بوده وبه دليل محدوديت‌هاي مالي امكان استفاده از مربيان بزرگ وجود نداشته است. سعي داريم با ورود منابع مالي از مربيان خوب بين‌المللي استفاده كنيم تا هم كادر فني و هم بازيكنان حرفي براي گفتن داشته باشند.

وي درباره‌ي اين اظهارنظر كه شنيده مي‌شود شما با حمايت ويژه‌ي سجادي رييس مركز توسعه‌ي ورزش‌هاي حرفه‌اي وقهرماني سازمان تربيت بدني به فدراسيون پينگ پنگ آمديد، تصريح كرد: من از سال 84 با حكم افشارزاده مسوول ورزش كيش، رييس هيات پينگ پنگ اين منطقه شدم. از سال 86 به پيشنهاد شهنازي به عضويت هيات رييسه‌ي فدراسيون درآمدم. از سال 64 نيز تاكنون با خانواده‌ي پينگ پنگ ارتباط داشتم. افتخار مي‌كنم كه سجادي استاد من و قهرمان دووميداني ايران است. كسي كه تاكنون هيچ ورزشكاري نتوانسته هفت تا هشت ركورد او را بشكند. ما مي‌گوييم رضازاده پهلوان پهلوانان است. اما، انصافا سجادي بود كه دووميداني را به اينجا رساند. او هم در آسيا و هم در المپيك براي ما افتخارآفرين بود. اگر هم بگويند كه سجادي رابط من براي حضور در راس فدراسيون پينگ‌پنگ بوده است، به چنين مساله‌اي نيز افتخار مي‌كنم.

سرپرست فدراسيون پينگ‌پنگ در پاسخ به پرسش ايسنا مبني بر اينكه حضور همزمان شما در سايپا و فدراسيون پينگ پنگ شما را با مشكل دو شغله بودن مواجه نمي‌كند، خاطرنشان كرد: من تابع سازمان بازرسي كل كشور و سازمان تربيت بدني هستم. تا انتخابات هم كه به عنوان سرپرست در فدراسيون كار مي‌كنم و مشكلي ندارم. اگر مسوولان تشخيص دهند براي ورزش مفيدتر هستم، ترجيح مي‌دهم در ورزش كارم را دنبال كنم. البته سايپا شركتي خصوصي است و وابستگي به دولت ندارد. من ورزش را دوست دارم و اگر بخواهند، در همين جا كارم را ادامه مي‌دهم.

وي با بيان اينكه به دنبال جذب مربيان داخلي و خارجي خوب براي تيم ملي بانوان هستيم، يادآور شد: براي بانوان بايد كارهاي اساسي انجام دهيم. خوشبختانه در پينگ‌پنگ همه‌ي شئونات اسلامي به طور كامل رعايت مي‌شود. بنابراين تيم‌هاي بانوان راحت‌تر مي‌تواند در مسابقات حضور داشته باشد. امروز ورزش بزرگترين ارتباطات بين‌المللي را همراه خود دارد. بنابراين ما بايد سعي كنيم سفير خوبي براي كشورمان در ميادين مختلف باشيم.

زارع‌پور اشكذري با تاكيد بر اينكه حتما در انتخابات رياست فدراسيون پينگ‌پنگ شركت خواهم كرد، اظهار كرد: من برنامه‌هاي خاصي براي پينگ پنگ دارم كه آنها را آغاز كرده‌ام و مي‌خواهم مديريت سيستمي را دنبال كنم نه مديريت سليقه‌اي را. من تا زماني كه به عنوان سرپرست در فدراسيون مشغول به كار هستم، وظيفه دارم به مردم خدمت كنم. براين اساس برنامه‌ي كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت خود را تدوين كرده‌ام. قبل از بازي‌هاي المپيك جوانان سنگاپور مسابقات كسب سهميه‌ي بحرين و تايلند را پيش‌رو داريم. ملي‌پوشان در حال آماده‌سازي هستند. برنامه‌هاي كادرفني تيم‌هاي بزرگسالان، جوانان و نوجوانان و بانوان را گرفته‌ايم و انتخابي‌هاي تيم ملي را به طور مستمر برگزار خواهيم كرد. به عنوان مثال برگزاري مجمع سالانه پينگ پنگ در تاريخ 19 دي ماه و تصويب تقويم سال 89 فدراسيون و حضور ملي‌پوشان در پورتورهاي مختلف براي ارتقاي سطح فني از جمله برنامه‌هاي كوتاه مدت من در فدراسيون خواهد بود.

سرپرست جديد فدراسيون پينگ‌پنگ با بيان اينكه به دنبال جذب اسپانسر براي پينگ‌پنگ هستيم، تصريح كرد: در جلسه‌اي كه با سعيدلو داشتم، او قول داده كه براساس رديف بودجه‌ي سازمان تربيت بدني كارهاي اساسي انجام دهد تا بودجه‌ي ورزش به طور قابل توجهي افزايش پيدا كند. ما هم در فدراسيون به سهم خودمان با سه يا چهار حوزه براي جذب اسپانسر رايزني كرديم تا از كمك سازمان‌هاي ديگر استفاده كنيم. با منابع مالي موجود دست و بال فدراسيون‌ها بسته است براين اساس بايد با جذب منابع مالي جديد به رشد ورزش پينگ‌پنگ كمك كنيم.

وي درخصوص نوشاد عالميان و ميزان توجهي كه بايد به اين جوان نخبه پينگ‌پنگ داشت، به ايسنا گفت: نوشاد يك پديده است. ما بايد روي او و چند پينگ‌پنگ باز ديگر سرمايه‌گذاري ويژه‌اي داشته باشيم. چرا كه او به تازگي از رده‌ي نوجوانان به رده‌ي اميد رفته است. ساختار تيم ملي جوانان با رفتن نوشاد شكننده شده است. البته چند پديده ديگر نيز در رده‌ي پايه داريم. ما بايد از رده‌ي نونهالان كار خود را شروع كنيم تا به جايي برسيم كه به جاي يك نوشاد همزمان چند نوشاد داشته باشيم.

زارع‌پور اشكذري با بيان اينكه فدراسيون مي‌خواهد از همه قهرمانان حمايت همه جانبه انجام دهد، تاكيد كرد: ما قصد داريم روي همه‌ي سرمايه‌هايمان برنامه‌ريزي كنيم. وظيفه‌ي ما اين است كه دهها و صدها نوشاد تربيت كنيم. ايرانيان از هوش بسيار بالايي برخوردار هستند و ما اين ظرفيت را داريم. فقط بايد نخبگان را شناسايي كنيم. معتقدم اگر مديريت سيستمي داشته باشيم، با انتقال ورزشكاران از يك رده‌ي سني به رده‌ي بالاتر با مشكل مواجه نخواهيم شد.

سرپرست فدراسيون پينگ پنگ درخصوص احتمال تغيير در كادرفني وكادر اداري فدراسيون گفت: سال‌هاست كه كادر فدراسيون را مي‌شناسم. آنها زحمات بسيار زيادي كشيده‌اند. به اعتقاد من هر كس بايد در جاي خودش استفاده شود. ممكن است شخصي خيلي خوب باشد ولي در جايگاه خودش حضور نداشته باشد. به عنوان مثال ما نمي‌توانيم هافبك را در دفاع استفاده كنيم. اگر تغييري هم در كار باشد، براين اساس است كه اهل پينگ پنگ در تخصص خود مشغول به كار شود. براساس سياست سازمان تربيت بدني كساني كه در مجموعه‌ي پينگ پنگ كار مي‌كنند، بايد تمام وقت باشند.

وي از تشكيل شوراي راهبردي فدراسيون خبر داد و اضافه كرد: بحث تشكيل شوراي راهبردي در فدراسيون در دست تهيه است تا سياست‌گذار براي پينگ پنگ باشد. كاظمي آشتياني نيز به عنوان مدير تيم‌هاي ملي پينگ پنگ به عنوان دبير اين شورا نيز مشغول به كار خواهد بود.

وي همچنين از راه‌اندازي كميته‌ي رسانه‌ها ومطبوعات فدراسيون خبر داد و متذكر شد: ما به نقطه نظرات و رهنمودهاي رسانه‌ها توجه ويژه مي‌كنيم و بنا داريم ماهانه يا هر دو ماه يكبار جلساتي را با حضور نمايندگان رسانه‌ها و براي گرفتن مشاوره از آنها برگزار كنيم. من با دكتر قاسمي ارتباط خوبي دارم. روابط ما مطلوب است، ما زير مجموعه‌ي سازمان تربيت بدني هستيم و براساس سياست‌هاي اين سازمان با رسانه‌ها تعامل خواهيم كرد.

زارع‌پور اشكذري با بيان اينكه پينگ پنگ ورزشي است كه به درد زنان خانه‌دار هم مي‌خورد، يادآور شد: با اينكه در بخش زنان كار شده ولي باز هم جا دارد كه توجه ويژه‌تري داشته باشيم. فدراسيون با حمايت و رهنمودهاي سازمان قطعا بر روي اين بخش ويژه‌تر مي‌پردازد. قصد داريم با تعامل با سازمان‌هاي مختلف از فضاهاي ورزشي آنها استفاده كنيم تا بانوان بتوانند راحت‌تر به ورزش روي بياورند. ما اعتقاد داريم نبايد صرفا به ورزش قهرماني توجه شود. از نظر ما اصل ورزش همگاني است. پينگ پنگ ورزش كم هزينه، راحت و در دسترس خانواده است. بنابراين موظفيم با همكاري شهرداري‌ها، آموزش و پرورش و سازمان بسيج اين ورزش را به سمت خانواده‌ها ببريم تا پتانسيل‌ها شناسايي شوند و قهرمانان خوبي به تيم ملي راه پيدا كنند. به همين دليل هم سالن‌هاي تحت پوشش خود را به خانواده‌ها اختصاص داديم تا نه به عنوان قهرماني بلكه براي رفع اوقات فراغت و ايجاد انگيزه با خيال راحت از آنها استفاده كنند.

وي اضافه كرد: با فعال كردن كميته‌ي استعداديابي قصد داريم روابط خود را با ارگان‌ها بيشتر كنيم تا بتوانيم طرح استعداديابي را در ارگان‌هاي مختلف پياده كنيم. خوشبختانه آكادمي پينگ پنگ نيز محل بسيار مناسبي است تا به عنوان مركز استعداديابي نخبگان را به ما بشناساند. در استان‌هاي قهرمان خيز نيز چنين طرحي پياده خواهد شد.

سرپرست جديد فدراسيون پينگ پنگ بزرگترين آرزوي خود را قرار گرفتن پينگ پنگ بازان ايراني در ميان پنج بازيكن برتر جهان تلقي كرد وبه ايسنا گفت: من علاقه‌ي فراواني به پينگ پنگ دارم. در حال حاضر ما نهم آسيا هستيم و اولويت براي ما اين است كه به جمع هشت تيم برتر صعود كنيم. از آنجايي كه تيم‌هاي اول تا هفتم دنيا در آسيا حضور دارند، برطبق برنامه‌ي بلندمدت اين هدف را تعريف كرديم. البته آرزوي قلبي خودم اين است كه بازيكنان ايراني بتوانند جزء پنج بازيكن اول جهان قرار بگيرند.

وي در پايان با تشكر از خدمات شاهرخ شهنازي رييس پيشين فدراسيون پينگ پنگ يادآور شد: شهنازي در طول 12، 13 سال گذشته خدمات ارزنده‌اي را براي پينگ پنگ انجام داده است. او استاد من است و من در خدمت ايشان هستم. در جلسه‌اي هم كه با ايشان داشتم، درخواست كردم تا تجربه‌ي خود را به عنوان رهنمود در اختيارم قرار دهد. اكنون هم دست همه‌ي خانواده‌ي پينگ پنگ را مي‌فشارم و اميدوارم با كمك يكديگر بتوانيم وضعيت بهتري را براي پينگ پنگ رقم بزنيم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها