بازدید 12982
آثار استعمار پنهان عراق کم کم هویدا می شود؛

نیروی هوایی داشته باشید اما تا جایی که ما تشخیص دهیم!

در حالی که شماری از مستشاران نظامی ارتش آمریکا در عراق با تشکیل همین نیروی هوایی محدود نیز مخالفند، بسیاری از خلبانان نیروی هوایی سابق عراق و همچنین افسران بلندپایه و عوامل فنی این نیرو در کشورهای عربی مانند مصر، اردن، بحرین، لیبی و یمن مشغول خدمت هستند، پایگاه هوایی امام علی در جنوب عراق در حال تولد نیروی هوایی جدید این کشور به صورت بسیار محدود است.
کد خبر: ۷۹۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۴ 03 January 2010
در حالی که نیروی هوایی ارتش عراق همانند قواهای دیگر زمینی و هوایی این کشور به طور کامل در جنگ‌ گسترده آمریکا علیه صدام و حزب بعث در سال 2003 نابود شد و هواپیماهای محدودی از نیروی هوایی عراق باقی‌ ماند که آنها نیز به دست ارتش آمریکا مصادره شد، تلاش برای بازسازی ارتش این کشور از جمله نیروی هوایی آن ـ که جزو نیروهای هوایی قدیمی منطقه خاورمیانه محسوب می شود ـ همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، آمریکا با تعیین استراتژی تشکیل یک ارتش جدید برای عراق در ده سال آینده، به بغداد یادآور شده است، ارتش جدید عراق باید به صورت محدود تشکیل و باقی بماند.

در این راستا، تلاش برای تشکیل نیروی هوایی به یک چالش عمده بین دولت عراق و اشغالگران آمریکایی درآمده است.

گزارش‌های رسیده حاکی است، در حالی که نیروی هوایی جدید عراق در جنوب این کشور با جذب پرسنل جدید و دریافت شماری از هواپیماهای ترابری و بالگردهای رزمی و تدارکاتی، به صورت بسیار محدود شکل گرفته، ستاد مشترک ارتش آمریکا، پیشنهاد تشکیل یک نیروی هوایی دفاعی را که سپس به یک نیروی رزمی تبدیل خواهد شد، ارایه کرده است.

بنا بر این گزارش، این نیرو باید به سه تا چهار گردان هوایی و نزدیک به پنجاه فروند هواپیما مجهز شود، به همین منظور، آمریکایی‌ها پیشنهاد فروش 36 تا 48 فروند هواپیمای f16 مدل‌‌های A و B را به عراق داده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: این هواپیماها تنها به موشک‌های «سایدویندر» و «اسپارو» مجهز خواهند بود.
در بسته پیشنهادی آمریکایی‌ها، تبدیل یکی از یگان‌‌ها به یگان عملیاتی مرکب از دوازده فروند هواپیماهای F16 A و B نیز پیشنهاد داده شده است.

در این بسته، تأکید شده است که نیروی هوایی عراق باید تا ده سال آینده، محدود باقی بماند و آموزش‌های فنی و پروازی تنها باید توسط مستشاران نظامی آمریکا و تحت امر یک دولت وفادار به آمریکا باشد.

برخی از کارشناسان عراقی بر این باورند که آمریکا با ارایه این پیشنهاد برای تشکیل این نیروی هوایی جدید ، به دنبال بازاریابی برای هواپیماهای قدیمی و از رده خارج خود به عراقی‌ها هستند تا نه تنها بر ارتش این کشور سلطه داشته باشند، بلکه هزینه‌های نوسازی، کنترل و بهینه‌سازی این هواپیماها را از جیب دولت عراق بپردازند همچنان که در نیروی زمینی ارتش عراق نیز این وضعیت در حال تکرار است.

این گزارش حاکی است، در حالی که شماری از مستشاران نظامی ارتش آمریکا در عراق با تشکیل همین نیروی هوایی محدود نیز مخالفند، بسیاری از خلبانان نیروی هوایی سابق عراق و همچنین افسران بلندپایه و عوامل فنی این نیرو در کشورهای عربی مانند مصر، اردن، بحرین، لیبی و یمن مشغول خدمت هستند، پایگاه هوایی امام علی در جنوب عراق در حال تولد نیروی هوایی جدید این کشور به صورت بسیار محدود است.

آمریکایی‌های هم‌اکنون با در اختیار داشتن پایگاه مرکزی پروازی نیروی هوایی سابق عراق در بغداد و چند پایگاه دیگر، به کنترل آسمان این کشور و همچنین در جوار مرزهای عراق مشغولند.

بد نیست همچنین یادآور شویم، در حالی آمریکا نیروی هوایی عراق را در سال 2003 به طور کامل نابود کرد که در اواخر جنگ ایران و عراق با اشاره این کشور و با کمک فرانسه و آلمان، حتی زمینه تولید هواپیما را در عراق فراهم کرد تا با بمباران‌های سنگین مراکز اقتصادی و نظامی ایران، رژیم صدام را از سقوط کامل و شکست در جبهه‌های نبرد برهاند و کشورهای عربی منطقه، پول این طرح ‌ها را با کمال میل پرداخت کردند.

شواهد نشان می دهد که اشغالگران عراق با ایجاد جو ضد ایران و همسایگان دیگر عراق مانند سوریه و حتی ترکیه و مشغول نمودن بخشی از سیاسون و دولتمردان عراقی به این امور در پی بهره برداری اقتصادی خود از منابع و اقتصاد نوپای عراق مانند فروش تسهیلات هستند.

به نظر می رسد عراقی ها باید با پذیرش مسائلی مانند پرداخت غرامت جنگ به ایران و حل اختلافات خود با سوریه در پی تحکیم مناسبات منطقه ای باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
به نظر من آمریکا این کار رو میکنه تا این سیستم حکومتی کامل پا بگیره و منطقه دوباره گرفتار یک دیکتاتور نشه! البته احتمال میدم این طور باشه، شاید هم قصد استعمار هست و ...
می خواید غصه این رو هم بخوریم
پرداخت غرامت واجرای قرداد1975 کمترین حق ملت که کسی حق معامله با عراقیها رو ندارند تاریخ ناظر است!!!!!
این در جهت منافع ایرانه. اعضای سابق حزب بعث در دولت عراق نفوذ کردند و در اولین فرصت به ایران ضربه وارد خواهند کرد. ارتش ضعیف عراق نگرانی ما نیست . بهتره به فکره گرفتن غرامت از طریق درصدی از فروش نفت انها باشیم.
اگر عراقی ها جون بگیرند سریع به ما حمله میکنند.
به نظر من ما باید تا ریال اخر غرامت جنگ رو از عراق بگیریم به ما چه که ارتش داره یا نداره . این همه از بهترین جوانای این مملکت رو همین عراقی ها از بین بردن .
دیدین که بر سر ماجرای یا چاه نفتی چه کار کردن و ه حرفایی زدن، ما نباید کوتاه بیایم
چقدر ساده لوحانه . حالا هم که یکی پیدا شده که عراقی ها رو به سیخ بکشه می گویند که کار آمریکا اشتباهه. یادتون نره که چطور بکمک میراژ ها و سوپر اتاندارد های پیشرفته اهدا شده توسط برادر شیراک و میتران و میگ های 25 و سوخوهای تازه تولید رفیق برژنف روسی ، عراقی ها چنان در آسمان ایران و خلیج فارس جولان داده و چه تلفات و خسارات سنگینی به نیروی هوائی ما ، تانکرهای نفتکش ما و مواضع نیروهایمان در سرتاسر جبهه وارد نمودند.عراق حالا حالا ها باید تاوان پشتیبانی به ظاهر دوستانه غرب و شرق را متحمل شود و هیچ هم نگویند. خواهش میکنم اگر عِرق ملی دارید پیام مرا منعکس کنید. من یک ایرانی ام و هرگز دشمن دیروز خویش را فراموش نخواهم کرد.
in ke be nafe mast
ارتشش هنوز پا نگرفته داره برامون شاخ و شونه میکشه، شما نگران نیرو هواییش هستین؟ بابا شما ها دیگه از کجا اومدین، حاضرید همه چیز رو فدای دشمنی با آمریکا کنید
خط اول اشتباه لپی دارید: همانند قواهای دیگر زمینی و دریایی نه هوایی.
اتفاقاً اصلاً هم اینطور نیست و آمریکا در حال بازسازی کامل ارتش عراق بر اساس متد غربی می باشد .
بهتر هر چه ضعیف تر کمتر شاخ شونه می کشند
شاید عدم تمایل آمریکا برای ایجاد یک نیروی هوایی قوی در عراق همان تسلط بر آسمان عراق و احتمالا استفاده از آن برای جاسوسی علیه ایران است
توان تهاجمی 48فروند هواپیمای F16نوع b بیشتر از تمام نیروی هوایی ایران است.
غصه کم بودن جنگنده های عراق رو بخوریم ؟ خجالت بکشید کم هشت سال از عراق کشیدیم ؟ الانش هم نیرو اورده سر مرز ادعای جاه های نفتی و اروند وکردستان ایران رو میکنه
آمريكاي جهانخوار عراق و افغانستان را با ژاپن و كزه جنوبي اشتباه گرفته است!
دولتمردان ما باید کلیه اسناد و مدارک محکمه پسند در خصوص موارد و میزان و مبالغ خسارات وارده ناشی از جنگ تحمیلی عراق بر ایران را تهیه و آماده و در وقت مناسب مطالبه نمایند و نباید روابط دوستانه فعلی آنان را از این امر مهم غافل نماید چرا که این حقی از حقوق ملت ایران به خصوص شهدای جنگ است .
نيروي هوايي قوي در عراق براي ما غير از دردسر هيچي نداره. به جاي دلسوزي براي ارتش بعث كمي هم به فكر منافع ملي باشيد.
عراقی ها با اینکه کل کشورشان و همه اموراتشان در دست آمریکائیهاست، هر از گاهی رجزخوانی هایی علیه کشور ما می کنند وای به اینکه زمانی برسد که ارتش و نیروی هوایی قوی داشته باشند. پس بهتر است ما غرامتمان را از آنها تا دلار آخر بگیریم و اقتدار خودمان را حفظ کنیم.آمریکا هم هر بلایی دوست داره بر سر اونها بیاره به ما هیچ ربطی نداره.هنوز که هنوزه ما داریم سختیهای جنگ عراق رو تحمل می کنیم.
حلا چراشما ناراحتي كه نيروي هوائي نداره
خدا رو شکر، باز این شیطان بزرگ گاهی کارهایی می کنه که به نفع ما تموم می شه. عراقی ها تو جریان چاهای نفت ماهیت خودشون رو نشون دادن.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها