بازدید 71091
پرونده ویدیویی تابناک درباره خروج آمریکا از برجام؛

چه کسی متن سخنرانی ترامپ را نوشت؟ / نخستین موضع‌گیری مغز متفکر خروج ترامپ از برجام / آمریکا چه تحریم‌هایی را به چه شکلی بازمی‌گرداند؟ / تحلیل رئیس پیشین سی آی ای / اهرم فشار آمریکا برای همراه کردن آلمان و فرانسه / واکنش برنی سندرز و دیگر سناتورهای آمریکا / جان کری وزیر خارجه در سایه آمریکا! / بسته مورد نیاز اروپا برای حفظ ایران در برجام

«ترامپ اهرم فشارش را از بین برد؟»، «تاثیر روابط روسیه، چین و ایران بر روی پیامد خروج آمریکا»، «تاثیر حرکت ترامپ بر قیمت جهانی نفت»، «تحلیل کریستین امان‌پور»، «ترامپ نمی‌داند قدم بعدی‌اش چیست»، «روایت ترکیه‌ای از حرکت ترامپ»، «اولویت اول ترامپ، آمریکا یا اسرائیل؟»، «پیامدهای احتمالی خروج ترامپ»، «آرزوهای شبکه‌های اسرائیلی»، «جزئیات روابط آشکار جان بولتون و منافقین» از دیگر ویدیوهای این پرونده ویژه است.
کد خبر: ۷۹۷۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۸ 09 May 2018

اولویت اول ترامپ، آمریکا یا اسرائیل؟ / بیانیه اوباما درباره خروج ترامپ از برجام / تاثیر خروج آمریکا از برجام بر قیمت جهانی نفت / آرزوهای شبکه‌های اسرائیلی

«تابناک»، مهدی خرم دل؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در راستای تامین نظر رژیم اسرائیل و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس از «برنامه جامع اقدام مشترک / Joint Comprehensive Plan of Action» خارج شد. بدین ترتیب مشخص شد آمریکا برای هیچ توافقی قابل اعتماد نیست و با اعتمادزدایی بی‌سابقه، هرگونه توافق دیگر کشورها با آمریکا برای عبور از چالش‌ها را نیز غیرقابل اتکاء و دارای تاریخ انقضاء نمود؛ رویکردی که ضربه‌ای بزرگ به اعتبار دیپلماتیک آمریکا زد و آن گونه که نخستین واکنش‌ها از جمله خشم اتحادیه اروپا نشان داد، آمریکا را از متحدان غربی‌اش در دوران ترامپ دورتر کرد.

پس از این موضع گیریِ آمریکا و درخواست فدریکا موگرینی مسئول هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ایران برای حفظ برجام، حسن روحانی رئیس جمهور ایران در یک سخنرانی تاکید کرد که ایران همچنان با پنج کشور دیگر در برجام باقی می‌ماند و تا زمانی که برجام منافع مورد انتظار ایران را داشته باشد، ایران در برجام باقی می‌ماند. بدین ترتیب اکنون توافق ایران و 5+1 به شش منهای یک تغییر وضعیت داد.

پرونده ویدیویی تابناک درباره خروج آمریکا از برجام، مشتمل بر همه اخبار و تحلیل‌هایی است که در این زمینه در رسانه‌های مختلف از تلویزیون‌های صهیونیستی و آمریکایی تا چینی و روسی و... منتشر شده را اکنون یک جا می‌بینید. این پرونده «تابناک» با عنوان «شش منهای یک» به مرور تکمیل می‌شود. برای مشاهده هر ویدیو به صورت تفکیک شده، می‌توانید بر روی تیتر ویدیو نیز کلیک کنید و وارد خبر مستقل مرتبط با هر ویدیو شوید.

 

سخنرانی دونالد ترامپ درباره خروج برجام

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنانی قابل پیش بینی، اتهامات واهی که پیش از این توسط او و مشاورانش علیه ایران مطرح شده بود را تکرار کرد، ضمن اعلام خروج برجام و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای آمریکا ظرف 180 روز، دستور اجرایی مرتبط را امضا کرد. در تابناک می‌بینید.

 

چه کسی متن سخنرانی ترامپ را نوشت؟

شواهد متعدد از جمله فیلمی که می‌بینید نشان می‌دهد جان بولتون نویسنده اصلی متن سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خروج از برجام است. بولتون در زمان ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش، سخنرانی موسوم به محور شرارت را نیز نوشته بود. در این ویدیو که توسط بخش مولتی مدیا تابناک اسلوموشن شده، می‌بینید که همزمان با هر خط سخنرانی ترامپ، جان بولتون که کنار در ایستاده، سخنان ترامپ را با متنی که برای او تنظیم کرده، تطبیق داده و چک می‌کند! در تابناک می‌بینید.

 

جزئیات روابط آشکار جان بولتون و منافقین

جان بولتون که اخیرا ترامپ او را به سمت مشاور امنیت ملی منصوب کرده است حامی آشکار منافقین است. او سخنرانی معروف محور شرارت را نوشته است و باورهای ضد ایرانی او بر کسی پوشیده نیست.هرچند ترامپ در اوایل تصدی پست ریاست‌جمهوری از انتخاب وی به دلیل سبیل‌های او اجتناب کرده بود با شدت یافتن تنش‌ها و نیاز ترامپ به افراد همفکر در کاخ سفید او را به تیم خود اضافه کرده است. اکنون با حمایت افرادی تندرو چون بولتون ترامپ موفق شده است که از برجام خارج شده و سیاست‌های خصمانه خود در قبال ایران را ادامه دهد.جزئیات بیشتر در این مورد را در ویدیو تابناک با زیرنویس فارسی ببینید.

 

نخستین موضع‌گیری مغز متفکر خروج ترامپ از برجام

مشاور امنیت ملی جدید دونالد ترامپ، جان بولتون که به خاطر رویکرد تند خود علیه ایران اخیرا به این مقام منصوب شده است در مصاحبه‌ای با شبکه فاکس نیوز تلاش می‌کند از درستی تصمیم ترامپ در مورد خروج از برجام دفاع کند. هرچند مواضع ترامپ سست‌تر و غیرمنطقی‌تر از آن است که بتوان از آن دفاع کرد، با این حال جان بولتون که گفته می‌شود ایده‌پرداز اصلی خروج ترامپ از برجام و نویسنده سخنرانی معروف محور شرارت بوش است تمام تلاش خود را می‌کند تا در برابر انتقادهای سنگین داخلی و خارجی از این تصمیم و موضع‌گیری ترامپ دفاع کند. این مصاحبه را در ویدیو تابناک با زیرنویس فارسی ببینید.

 

واکنش تند موگرینی به خروج آمریکا از برجام

فدریکا موگرینی مسئوب هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پس از سخنرانی ترامپ و اعلام خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای، واکنش تندی نسبت به اقدام طرف آمریکایی نشان داد و به دولت آمریکا درباره اقدامات بعدی‌اش هشدار داد. در تابناک می‌بینید.

 

سخنرانی روحانی در واکنش به خروج آمریکا از برجام

حسن روحانی پس از سخنان دونالد ترامپ و اعلام خروج آمریکا از برجام و همچنین سخنان فدریکا موگرینی مسئول هماهنگ کننده اتحادیه اروپا به نمایندگی از اروپا در برجام، سخنرانی کرد. رئیس جمهور در حضور شماری از اعضای کابینه از جمله وزیر امورخارجه تاکید کرد که برجام از ۱+۵، یک را از دست داده است و افزود که تا زمانی که برجام منافعی برای ایران داشته باشد، ایران با پنج کشور حاضر در این توافق در قالب برجام ادامه خواهد داد. سخنرانی روحانی رئیس جمهور ایران درباره برجام را در تابناک می‌بینید.

 

بیانیه دبیرکل سازمان ملل درباره خروج آمریکا از برجام

در ادامه واکنش های منفی بین المللی از خروج امریکا از برجام، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل استفان دوژاریک بیانیه آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل را می خواند که در ان به حفظ برجام تاکید شده و از آمریکا بخاطر خروج از آن انتقاد شده است. ویدیوی این بیانیه را با زیرنویس فارسی در ویدیو تابناک ببینید.

 

بیانیه اوباما درباره خروج ترامپ از برجام

باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریکا که در زمان دولت خود توافق ایران را امضا کرده بود، اکنون با خروج ترامپ از برجام نسبت به این اقدام دولت ترامپ واکنش نشان داده است. در این بیانیه سه صفحه‌ای اوباما با تاکید بر موثر بودن برجام آن را توافقی بی نقص خوانده است و تاکید دارد که برجام نمونه و الگویی برای نشان دادن ظرفیت‌های دیپلماسی است. اوباما همچنین با اشاره به مسئله کره شمالی، عنوان می‌کند که توافق با کره شمالی باید از الگوی توافق با ایران پیروی کند. قسمت‌هایی از این بیانیه را با زیرنویس فارسی در ویدیو تابناک ببینید.

 

با خروج آمریکا از برجام چه تحریم‌هایی دقیقا به چه شکلی اعمال خواهد شد؟

شبکه خبری فاکس نیوز با استیون منچین وزیر خزانه‌داری آمریکا مصاحبه‌ای انجام داده است که مشخص شود با خروج آمریکا از برجام چه تحریم‌هایی، چه زمانی و به چه شکلی اعمال خواهد شد. منچین می‌گوید که تحریم‌های آمریکا بلافاصله اعمال می‌شوند و تهدید کرده هر شرکتی که اقدام به ایجاد کسب و کار جدید با ایران کند شامل جریمه این تحریم‌ها خواهد بود؛ اما شرکت‌هایی که پیش از این با ایران همکاری داشته‌اند بسته به زمینه همکاری فرصتی 90 یا 180 روزه برای خروج از این سرمایه‌گذاری‌ها خواهند داشت. همچنان بزرگترین نگرانی آمریکایی‌ها از عدم همکاری متحدان اروپایی آن‌ها در تجدید و احیای تحریم‌ها است هرچند به نظر می‌رسد که سیاست‌مداران آمریکایی قصد دارند که با استفاده از قدرت دلار در مبادلات تجاری دنیا این تصمیم زورگویانه را به نتیجه برسانند. توضیحات بیشتر در مورد زمان، شدت و محدوده تحریم‌های آمریکا علیه ایران را در این ویدیو با زیرنویس فارسی ببینید.

 

بسته مورد نیاز اروپا برای حفظ ایران در برجام

اروپا نه تنها نگران خروج آمریکا از برجام است بلکه باید به این خطر توجه کند که ممکن است ایران نیز از برجام خارج شود. اندیشکده گروه بین‌المللی بحران توصیه کرده‌ است که برای پیشگیری از عملی شدن این خطر، اروپا به جای تمرکز بر کسب رضایت ترامپ باید به این فکر کند، در صورت خروج آمریکا از برجام، چگونه می‌توان ایران را در این توافق نگاه داشت. در این موشن گرافی که بخش ویدیو تابناک آماده کرده، مجموعه اقداماتی که این گروه بین المللی بحران به اتحادیه اروپا توصیه کرده در قبال ایران در کوتاه مدت و میان مدت انجام دهد را در تابناک می‌بینید.

 

تحلیل رئیس پیشین سی آی ای درباره بیرون آمدن ترامپ از برجام

جان برنن رئیس پیشین سی آی ای در گفت و گو با شبکه ام اس ان بی سی همچون بسیاری از دیپلمات‌های آمریکایی، تعجب عمیق خود را درباره اقدام ترامپ بروز داد و اعلام کرد که نه تنها ترامپ رفتاری احمقانه انجام داده ، بلکه برای انجام آن بارها و بارها درباره حقایق برجام به جهان و مردم آمریکا دروغ گفته است که با بیانیه اوباما، دیگر مردم حقایق برجام را خواهند دانست. او همچنین درباره آینده ارتباط آمریکا با متحدان اروپایی هم اظهار ناامیدی می‌کند و تاکید دارد که بعد از این دیگر هیچ کشوری به آمریکا هیچ اعتمادی نخواهد کرد، چه برسد به کره شمالی و کسانی که آمریکا به آنها به عنوان یک تهدید نگاه می‌کند.

 

ترامپ با کناره‌گیری از برجام، اهرم فشار را از بین برد؟

در این گزارش سی ان ان، چند کارشناس مخالف و موافق تصمیم ترامپ درباره خارج شدن از برجام با یکدیگر بحث و گفت و گو می‌کنند. اظهاراتی که بعضی از آنها تکان‌دهنده هستند. اینکه یکی از مجریان با ترامپ در زمان نامزدی او مصاحبه کرده و او آن وقت بدون دانستن جزئیات توافق گفته است این ایده بدی است و باید رئیس جمهور شوم تا آن را پاره کنم و باز مذاکره کنم. در مجموع از سخنان کارشناسان اینگونه بر می‌آید که این تصمیم یک حرکت تعصبی و بر اساس سیاست داخلی آمریکا بوده است تا احتمال خطری از سوی ایران یا کشوری دیگر. در این ویدیو استدلال‌هایی بیان می‌شود که بیش از پیش نشان می‌دهند ترامپ تنها و تنها به دنبال از بین بردن حرکتی است که اوباما و دولتش انجام داده‌اند!

 

جان کری وزیر خارجه در سایه آمریکا!

فاکس نیوز که نزدیک به محافظه کاران آمریکا، بار دیگر بازیچه دست این گروه می‌شود، جان کری را متهم کرده که وزیر در سایه آمریکاست! نومحافظه کاران قصد دارند جان کری را به برنامه هسته ای ایران مرتبط کنند و مخالفت دموکرات ها با خروج برجام از آمریکا را متاثر از تحرکات کری قلمداد کنند. به نظر می‌رسد این خبرها با هدف ایجاد کیس مشابه مایکل فلین که به واسطه ارتباط با سفارت روسیه در آمریکا در زمان انتخابات ریاست جمهوری امریکا، مجبور به استعفاء از مشاور امنیت ملی آمریکا شد، طرح شده است.

 

تحلیل کریستین امان‌پور در مورد خروج ترامپ از برجام

کریستین امان‌پور تحلیل‌گر و مجری شبکه سی‌ان‌ان در تحلیل خود از خروج ترامپ از برجام، این اقدام او را غیر علمی و حساب نشده ارزیابی کرد. این تحلیل‌گر ارشد سی ان ان می‌گوید که ترامپ امید دارد با ادامه فشارهای شدید به ایران منجر به تغییر رژیم در ایران شود اما با آوردن مثال‌های مشابه از اقدامات بوش و دولت‌های دیگر امریکا برای انجام چنین کاری این اقدام را حرکتی بی نتیجه قلمداد می‌کند که دهه‌ها انجام شده و هیچ‌وقت موفق نبوده است. همچنین در نقد اظهارات نتانیاهو، امان‌پور به سخنان او در کنگره در سال 2002 اشاره می‌کند که در آن تضمین کرده بود که نابودی صدام منجر به بازتاب عظیمی در منطقه و تضعیف حکومت ایران خواهد شد. امان پور از نتیجه فعلی حمله به عراق که منجر به قدرت بیشتر ایران در منطقه شده است نتیجه گیری می‌کند که این گونه اقدامات بی نتیجه و چنین تصوراتی رویا و خیالی بیش نیست. مصاحبه شبکه سی‌ان‌ان با کریستین امان‌پور را در ویدیو تابناک با زیرنویس فارسی ببینید.

 

روایت ترکیه‌ای از خارج شدن آمریکا از برجام

همانطور که تقریباً تمام شبکه‌های بین‌المللی درباره این موضوع موضع‌گیری کرده‌اند، شبکه تی آر تی ورلد هم از این قاعده مستثنا نیست. در این ویدیو این شبکه دیدگاه خود را درباره تصمیم ترامپ و تبعات آن بیان می‌کند. تبعاتی که بیشتر شبیه به انتظارات غربی‌هاست تا واقعیت؛ دیدگاهی که ترامپ قصد دارد در جهان توسعه دهد. ترامپ همانطور که بارها این توافق را بدترین توافق تاریخ خوانده بود از برجام خارج شد. در صورتی که آمریکا و متحدانش بیشترین نفع را در مقابل ایران از توافق بدست آوردند. توافقی که با کارشکنی آمریکایی ها عوایدی برای ایران به همراه نداشته است و حال او می خواهد بنابر تصور باطل خویش فشار فزاینده‌ای را بر ایران اعمال کند. در این ویدیو چند کارشناس نظراتی گذرا درباره این اقدام ترامپ را بیان می‌کنند تا به جمع‌بندی کلی برسند.

 

اولویت اول ترامپ، آمریکا یا اسرائیل؟

با نگاهی دقیق‌تر می‌توان دید که خروج آمریکا از برجام برای آمریکا و آمریکایی‌ها سودی ندارد. مردم آمریکا اعتنایی به سیاست‌های تجاوزکارانه آمریکا در خاورمیانه ندارند و قیمت نفت برای مردم آمریکا اهمیت بیشتری نسبت به سیاست‌های حامی صهیونیسم ترامپ دارد. با این حال علیرغم اتهامات اسرائیلی‌ها در مورد برنامه هسته‌ای ایران، توان هسته‌ای این رژیم غاصب در کنار حمایت‌های نظامی غیرعادی آمریکا از این کشور نگرانی‌های بی‌اساس مربوط به فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را بی‌معنی‌تر می‌کند. علی‌رغم اذعان مکرر متیس، وزیر دفاع آمریکا و حتی تعداد بسیاری از مقامات ارشد اسرائیلی به پایبندی ایران به مفاد برجام و توصیه آن‌ها به عدم خروج ترامپ از توافق هسته‌ای با ایران باید دید که خروج ترامپ از این توافق چه تاثیراتی را روی سیاست خارجه آمریکا خواهد داشت و آیا فدا کردن منافع مردم آمریکا برای حمایت از ماجراجویی‌های تجاوزکارانه تندروهای اسرائیل باعث کاهش بیش از پیش محبوبیت ترامپ در آمریکا خواهد شد؟نظرات متخصصین شبکه فاکس در مورد پیامدهای خروج ترامپ از برجام بر خلاف توصیه متخصصین و شرکای سیاسی آمریکا را در ویدیو تابناک با زیرنویس فارسی ببینید.

 

اهرم فشار آمریکا برای همراه کردن آلمان و فرانسه

پس از خروج آمریکا از برجام تحلیل‌های مختلفی در مورد همکاری یا عدم همکاری کشورهای دیگر امضا کننده مطرح می‌شود. خروج از برجام با زیر سوال بردن اعتبار آمریکا در جوامع بین‌المللی این نگرانی را بین تحلیل‌گران سیاسی آمریکا به وجود آورده است که در صورتی که کشورهای اروپایی آمریکا را در خروج از برجام همکاری نکنند چه راهکارهایی برای حفظ وجهه آمریکا و اثربخشی به تحریم‌های یک جانبه آمریکا وجود خواهد داشت. به نظر می‌رسد در نبود راهی دیپلماتیک و سیاسی، گریز زدن به قدرت دلار و استفاده از جایگاه آن به عنوان ارز ذخیره تنها راه حل آمریکا برای خروج از این مخمصه سیاست خارجه باشد. توضیحات بیشتر را در ویدیو تابناک با زیرنویس فارسی ببینید.

 

برنی سندرز: خروج آمریکا از برجام مسیری خطرناک است

برنی سندرز سناتور ارشد دموکرات در واکنش به اقدام ترامپ در خروج از برجام به سیاست خارجه متزلزل آمریکا اعتراض می کند. سندرز تاکید وقتی کسی به عنوان رئیس جمهور به این سبک عهد شکنی کند و از یک توافق جهانی خارج می شود، چطور کشورهای دیگر می توانند در مذاکراتشان به آمریکا اعتماد کنند؟ حتی او به نامه‌ای اشاره می‌کند که عده‌ای از مقامات بلندپایه سابق امنیتی و نظامی اسرائیل به ترامپ نوشته اند و از او خواسته اند که برجام را حفظ کند.

 

واکنش سناتورهای آمریکا درباره خروج ترامپ از برجام

پس از خروج ترامپ از برجام، سناتورهای آمریکایی موضع‌گیری‌های مختلفی داشتند اما چه سناتورهای موافق با برجام و چه سناتورهای مخالف با برجام، همه روی یک مسئله اتفاق نظر دارند که خروج کامل و بی‌برنامه ترامپ از توافق هسته‌ای تنها به زیان آمریکا است و اعتبار آن را بین متحدان خود و همینطور در فضای کلی سیاست بین‌الملل زیر سوال خواهد برد. نظرات سناتورهای آمریکایی در این باره را با زیرنویس فارسی در ویدیو تابناک ببینید.

 

مواضع موافقان خروج آمریکا از برجام در دولت ترامپ

پس از نقدهای مختلف در مورد تصمیم ترامپ در خروج از برجام ،دستیار معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور میانه از پشت پرده این تصمیم می گوید و اینکه چرا او به این نتیجه رسیده است که باید از این توافق خارج شود. نکته جالب اینجاست که ترامپ در حالی این توافق را نقض می کند،که دولت او در حال مذاکره با کره شمالی در مورد برنامه ای هسته ای آنهاست!

 

آرزوهای شبکه‌های اسرائیلی برای وقوع جنگ

پس از خروج آمریکا از برجام پیش بینی های زیادی وجود دارد، اما پیش بینی این عنصر صهیونیست هم در نوع خودش جالب است، او دو جنگ مختلف را پیش بینی می کند، یکی جنگ تمام عیار بین ایران و اسرائیل است، تا اسرائیل به خیال خودش بتواند از دست یابی ایران به سلاح های اتمی جلوگیری کند! سناریو جنگ احتمالی دوم این است که ایران از طریق زمین و از جنوب سوریه به اسرائیل حمله کند که با همراهی حزب الله و سوریه خواهد بود. روسیه نیز روند این جنگ را تسهیل خواهد کرد. ادعاهای این تلویزیون اسرائیلی خیلی مضحک به نظر می رسد. در حالی که نتانیاهو در این چند سال فقط چند برنامه تلویزیونی خنده دار درباره برنامه اتمی ایران داشته و جرات هیچ اقدامی عملی را نداشته است، کارشناسان آنها این چنین از جنگ سخن می گویند. نکته جالب دیگر این است که خود آنها اذعان دارند که ایران به برجام کاملا پایبند بوده است و همچنان این شوهای مسخره را به راه می اندازند و خوب می دانند اگر جنگی صورت بگیرد بازنده آن جنگ آنها خواهند بود. آرزوهای شبکه‌های اسرائیلی برای وقوع جنگ که در قالب تحلیل مطرح می‌شود را در تابناک می‌بینید.

 

جنگ با ایران دری به سوی خاورمیانه‌ای پر آشوب

ترامپ در بیانیه خود در مورد خروج آمریکا از برجام مردم آمریکا را دوست مردم ایران خواند و تلاش کرد که خود را دشمن مردم ایران نشان ندهد. اما خبرنگار شبکه ای‌بی‌سی نیوز از تهران واکنش مردم به این گفته ترامپ را خشم و سرکشی توصیف کرد و توضیح داد که ممکن است راه حل ترامپ برای این بحران دیپلماسی نه مذاکره دوباره و توافقی جدید بلکه جنگ با ایران باشد. جنگی که قطعا خاورمیانه را تبدیل به مکانی بسیار خطرناک‌تر خواهد کرد. گزارش کامل این شبکه از واکنش تهران به خروج آمریکا از برجام را در ویدیو تابناک با زیرنویس فارسی ببینید.

 

روایت کارشناس آمریکایی از فرصت پیش روی ایران

خروج ترامپ از برجام خود آمریکایی را هم شوکه کرده است، به طوری که یک کارشناس سیاسی در شبکه فاکس نیوز از سردرگمی خود از تصمیم ترامپ می گوید و اینکه او اصلا از عواقب کارش بی‌اطلاع است. او می‌گوید این تصمیم از اعتبار آمریکا را در جامعه جهانی به شدت کم می‌کند و فرصت خوبی به ایران می دهد تا از شرایط پیش آمده به‌خوبی به نفع خود استفاده کند.

 

 

تبعات بیرون آمدن آمریکا از برجام به روایت ام اس ان بی سی

شبکه ام اس ان بی سی به بررسی تصمیم ترامپ درباره برجام پرداخته است و یک مناظره میان موافقین و مخالفین اقدام رئیس جمهور آمریکا برگزار کرد. در این بحث که بین یک سناتور و سفیر و یک کارشناس که بیشتر به نماینده ترامپ شباهت دارد تا یک کارشناس، درباره کناره‌گیری آمریکا از برجام و تبعات آن برای آمریکا و ایران بحث و گفت و گو می‌کنند. جالب است که هم سناتور و هم سفیر به شدت مخالف کناره‌گیری از برجام هستند و دلایلی را هم برای این موضع بیان می‌کنند. این در حالی است که کارشناس موافق با خروج آمریکا از برجام، می‌کوشد این اقدام خلاف قواعد بین المللی را توجیه کند. در تابناک می‌بینید.

 

ترامپ نمی‌داند قدم بعدی‌اش پس از خروج از برجام چیست

آن گونه که از شواهد پیداست، ترامپ نمی داند قدم بعدیش در خروج از برجام چیست. تبعات خروج ترامپ از برجام را به نقل از فاکس نیوز نزدیک ترین رسانه به دونالد ترامپ که به شدت از اقدام ترامپ حمایت کرد، می‌بینید.

 

پیامدهای احتمالی خروج ترامپ از برجام به روایت سی جی تی ان چین

شبکه سی‌جی‌تی‌ان چین در گفت و گوی تحلیلی خود با تریتا پارسی بنیانگذار نایاک، به پیامد‌های احتمالی خروج دونالد ترامپ از برجام پرداخته است. به نظر پارسی در صورتی که ایران و کشورهای اروپایی نتوانند راهی برای ادامه برجام پیدا کنند این وضعیت به یک درگیری نظامی تمام عیار منجر خواهد شد که عربستان سعودی و اسرائیل نیز در آن مشارکت خواهند کرد. او باور دارد که نارضایتی عربستان و اسرائیل از عدم درگیری مستقیم آمریکا و ایران منجر به تحریک آمریکا توسط این دو کشور شده و یک توافق موثر با آمریکا را سخت کرده است. او همچنین راه حل را در اعمال فشار روسیه، چین و اروپا به دونالد ترامپ برای بازگشت به توافق می‌داند و معتقد است که دولت‌های آینده آمریکا به خاطر این فشار قدردان این کشورها خواهند بود. مصاحبه شبکه سی‌جی‌تی‌ان با تریتا پارسی را در ویدیو تابناک با زیرنویس فارسی ببینید.

 

تاثیر خروج آمریکا از برجام بر قیمت جهانی نفت

بعد از پیمان شکنی ترامپ و خروج یکطرفه او از برجام، نگرانی ها در مورد افزایش قیمت جهانی نفت افزایش یافته است، در این برنامه از شبکه آمریکایی فاکس نیوز پیش بینی می شود نفت وست تگزاس اینترمیدیت به بشکه ای 70 دلار و بیشتر برسد. آیا تاثیرات منفی اقتصادی خروج آمریکا از برجام بر آمریکا رو به افزایش خواهد بود؟

 

تاثیر روابط روسیه، چین و ایران روی پیامد خروج آمریکا از برجام

شبکه خبری اسکای‌نیوز به پیامدهای خروج آمریکا از برجام پرداخته است و مطرح می‌کند که خروج آمریکا از برجام شاید بتواند کسب و کارهای اروپایی را با تهدید به جریمه و تحریم از بازار ایران دور کند، اما این قطعا باعث نزدیک‌تر شدن روابط چین و روسیه با ایران خواهد شد و فروش نفت و گاز نیز همچنان پس از خروج آمریکا از برجام ادامه خواهد داشت. چین که در چند سال اخیر با رشد سریع و ادامه دار خود توانسته است قدرت اقتصادی آمریکا را به چالش بکشد اکنون در شرایط سیاسی جدید با بی اعتنایی به زورگویی‌های آمریکا می‌تواند به روابط تجاری خود با ایران ادامه داده و توازن سیاسی و اقتصادی منطقه را تغییر دهد. جزئیات بیشتر را در ویدیو تابناک با زیرنویس فارسی ببینید.

 

آتش زدن برجام در مجلس شورای اسلامی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پشت تریبون مجلس اقدام به آتش زدن متن برجام و پرچم آمریکا نمودند و فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند. در این لحظات، کاغذها آتش نمی‌گرفت که علی لاریجانی رئیس مجلس با این اتفاق شوخی کرد. در تابناک می‌بینید.

 
 
رهبر انقلاب: آقای ترامپ! شما غلط می‌کنید

فرمانده کل قوا واکنشی محکم و قاطع نسبت به اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در هنگام خروج از برجام اتحاذ کرد. حضرت آیت الله خامنه‌ای تاکید کرد: «دیشب شنیدید رئیس‌جمهور آمریکا حرف‌های سخیف و سبکی زد. شاید بیش از 10 دروغ در حرف‌های او بود. هم نظام را تهدید کرد، هم ملت را که بنده از طرف ملت ایران می‌گویم آقای ترامپ! شما غلط می‌کنید.» در تابناک می‌بینید.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۲۲
نقشه آمریکا بر اساس همکاری عربستان برای تولید نفت بیشتر به جای ایران مثل سابق هست و صد درصد درصدی از فروش نفت عربستان یه سرمایه گذاری بیشتر در آمریکا جهت رضایت ترامپ خرج می شود.
پاسخ ها
مهتاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
وزبرخارجه انگلیس: عمیقا به برجام متعهدیم!؟
یعنی عمیقا متعهد به "دست بند" هستند
نامی که خودش برای برجام گذاشت
تحقیر ایران و سکوت دولت تاکی؟
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
آقای روحانی
از تعصب بی جا دست بردارید
توی این قبر که برایش گریه میکنید حتی جنازه برجام هم نیست
از اول هم طبل توخالی بود
تمام کنید نمایشها را و به مدیریت واقعی و موثر اقتصاد و معیشت مشغول شوید در این سالهای پایانی
تمام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
انفعال روحانی و تیم دیپلماسی در برابر نقض برجامهای قبلی عامل اصلی خروج ترامپ است
ترامپ طرف خود را خوب شناخت و زد زیر میز بهمین راحتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
چهارشنبه 19 اردیبهشت 97
پوند : 9100 تومان !!!!!
یورو : 7900
دلار کانادا : 5100
دلار آمریکا : ؟؟؟
سکه : 2100000
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
ای کاش یه جایی را تعیین می کردند مثل رینگ بکس بعدمسولین کشورها را در آنجا می گذاشتند آنها هرچقدر می خواستند با فحش و مشت و لگد و پنجه بوکس به جان هم می افتادند و حسابی از خجالت همدیگر در می اومدند ولی ملتها و کشورهایشان را درگیر جنگهایشان نمی کردند
چون مطمئن شدند بمب اتم نداریم
بهانه آوردند ایران اتم دارد
تا با خیال راحت حمله کنند
مگر حمله بعراق بجز این بود؟
تهران.... سیاره مشتری و قمرقرمز نیبیرویش سلام میدهد
ایران هم باید خارج بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Indonesia |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
متاسفانه داریم سیگنال ضعف و فتور و بدبختی را برای دشمنان مخابره می کنیم برجام قرار بود که تحریم را حذف کند ولی الان به مردم نمی گوییم که اروپا حتی اگر بخواهد نمی تواند در مقابل امریکا مقاومت کند شما ببینید بیانیه سه کشور را بعد از تصمیم ترامپ را می گویند امریکا اجازه بدهد با خر.وج امریکا برجام به مسیر خودش ادامه بدهد یعنی هنوز هم امریکاست که تصمیم می گیرد نه اروپا چرا؟؟ چون اقتصاد و امنیت اروپا در امریکا تنیده شده این را به مردم نمی گویند چون برای دولت صرف ندارد والا همه می دانند آنچه که امریکا تا الان مانع بوده است همین ممانعت از همکاری اروپایی ها بوده و الان اگر بخواهد آنها را با مجازات مواجه کند همین می شود که سران سهکشور گفته اند یعنی امریکا اجازه نداده تا برجام بماندکه برجام بدون امریکا معنا دارد در حالی که برجام در این حالت هم بسته به میل امریکاست زیرا می تواند با مجازات اروپا مانع از همکاری آنها شود حتی در صورت خواست سیاسی اتحادیه اروپا
لعنت خدا به ترامپ و دلواپسان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
وای بر کسانی که با برجام دلار را 7000 کردند و بورس را نابود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
چرا دلواپسان؟؟چون راست گفتن و واقعا برجام هیج سودی نداشت؟ حرف اونها که درست از آب در اومد!!
من خودم دلواپس نیستم
کشور رو پنج سال معطل به کشور دیوانه نگه داشتید!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
لعنت خداوند به ترامپ ووطن فروشان متوهم وهمچنین لعنت خدا بر کسانی که منافع کشوررا به کاسه لیسی آمریکا ترجیح بدهند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
عجب
حالا کی بود کی بود ما نبودیم؟؟؟؟
ناشناس
| Indonesia |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
اناللله و اناالیه راجعون باید از خدا طلب مرگ نمود در کشوری زندگی می کنیم که واقعیت ها را نمی بینند و توهمات بر مردم خوش خیال مستولی شده حتی با بدترین رویدادها نیز فرق دوغو دوشاب را نمی فهمند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
مثبت ها مال دلواپسانه و منفی ها مال ترامپ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
شر شما و امثال شما بیشتر از آمریکاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
عزیزم من با این اعصابت دلواپس تو هم هستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
چرا دلواپسان ؟
قاطی کردی
حق وتو و میزبانی سازمان ملل در کشوری است که نقض تهداتش را میکند !!!!!!!!!!
قبلش چه لطفی کرده بود واسه قرار دادش که حالا با خروجش بکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
همین که هر چقدر میخواستیم نفت میفروختیم و دلارش رو وارد میکردیم فکر کردی بخاطر چی بود؟!! اجازه آمریکا فقط
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
ناشناس 11:45
اگر می توانستیم هر چه قدر نفت بفروشیم و ژول آن را وارد کنیم چرا در این چند سال تخصیص طرحهای عمرانی کشور زیر 50% بوده؟ چرا مزتب بدهکاری ژیمانکاران به تعویق می افتد؟ چرا سرمایه گذاری صورت نمی گیرد؟
بهترین کار ایران این است دربرجام بماند وازاهرم اروپا برای فشاربرآمریکااستفاذه کند واروپارادرمقابل آمریکا قراردهد.اگراروپا هم ازبرجام بعدا خارج شود باعث بی حیثیتی وعدم اعتماد خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
خیلی حرف خنده داریه!!!
ما اروپا رو مقابل امریکا قرار بدیم؟؟؟
مثلا چجوری؟؟ با فشار ایمیلی؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
خیلی ساده ای !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
و همزمان بکوشد که توان دفاعی اش را ارتقا دهد .در جهانی که قدرت برتر ان پیمان شکن است ، باید قوی تر شد .
ناشناس
| Indonesia |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
ببخشید این بی اعتباری همینی نیست که مدتها می گفتند اگر امریکا خارج شود دچارش می شود؟؟ خوب الان امریکا بی اعتبار شده از نظر شما؟؟ یعنی دیگر امریکا در اروپا اعتبار و تاثیر ندارد؟؟ خوب می شود بیانیه سران سه کشور فرانسه انگلیس و آلمان را یک بار مطالعه بفرمایید ببینید از چه کشوری تقاضا می کنند که اجازه حیات به برجام بدهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
یک کلام ، شما اصلاح طلبها یا بسیار دچار سادگی یا دیگران رو خر فرض کردین که در هر دو صورتش دارین باعث نابودی این مملکت میشین
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
دقیقا کار درست همین است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
داداش حرص نخور پ سمت چپه كيبورده
ساده لوحان پیام خبیثانه وناجوانمردانه که طرف مقابل به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند به قیمتی ؟ !!!! ایا مسائل و منافع مملکت باید به سلائق ها استنباط های شخصی مسئولین تطبیق داده وانجام بشه !!!!!؟؟؟ کاملا واضح وروشن بود که سرانجام برجام فرجام هست . ............. . سرمایه داران وثروتمندان و....باید ملاحظه مردم ومملکت روبکنن که با حرص وطمع باعث گرانی ....... نشن . همه همه در امتحان الهی قرار دارن . این مملکت که با خون این همه شهید و..... ممکن هست خم شود ولی با لطف عنایت خداوند متعال و.... نخواهد شکست پس شماها سعی هیچ سهمی نداشته باشید که حق الله و حق الناس تا روز قیامت بر ذمه شما خواهد بود....
قیمت نفت بهیچ عنوان افزایش غیر منطقی نخواهد داشت وعلت ان را در تیترهای دبی را وریاض را بزنید جستجو کنید
بدبخت شدیم مسئولین که چندسالی است فشار مضاعف روی مردم رو اعمال میکنند و آمریکا هم از یکطرف ...
ائتلاف بدخواهانه ترامپ و اسراییل و عربستان و انسداد باوران ستیزه جو بر ضد ایران به جنگ روانی سنگینی علیه مردم و‌مسئولان در ایران رو آورده اند. ترس سازی های تصنعی روی شبکه های اجتماعی جهان و برخی شبکه های پربیننده ماهواره ای علیه ایران و اجرای کمدی- تراژدی‌های نخست وزیر اسراییل ونمایش های زننده رئیس جمهور امریکا و‌همکاران ضد ایرانی اش و‌ تحریک روانی بازار ارز و فوق العاده بحرانی نشان دادن وضع کشور و ‌پراکندن اخبار دروغ و تحلیل‌های غلط در باره حمله قریب الوقوع و فراگیر قدرت های جهانی و منطقه ای به ایران، همگی بخش هایی از جنگ روانی بزرگ و بی سابقه علیه ایران اند.

پراکندن بذر نومیدی از تدبیرپذیری و اصلاح شدنی بودن امور در پهنه اجتماع و دامنه های اقتصاد و سیاست، سلاح مشترک و‌ متعارف همه اعضای این جنگ روانی بی سابقه است.

یکی از پدیده های این جنگ روانی بازی برجامی ترامپ و‌نتاناهوست. واقعیت این است که با وجود سندی بین المللی مانند برجام ترامپ تصمیمی را که اعلام کرد عملا یا به نفع ایران است یا پیامدهای آن برای ایران ویرانگر نخواهد بود. چه امریکا از برجام خارج می شد و چه نمی شد، فعلا بازنده این مرحله از جنگ روانی است که آتش آن را نتانیاهو روشن کرده است.

در چنین شرایطی نومید و ‌بدبین کردن مردم نسبت به مسوولان به هر شکلی که باشد در عمل به معنای همراهی با جنگ روانی دشمن علیه ایران است. خواسته یا ناخواسته.

در همین شرایط تمرکز مردم و ‌کارشناسان و آگاهان بر تدبیر برای ساختن راه حل مشکلات به علاوه حفظ ‌و نشان دادن انسجام داخلی مهم‌ترین راه مقابله با دشمن است.

مشکلات را به گردن این و آن انداختن، ‌ناله و‌ نفرین کردن و‌ بذر نومیدی پاشیدن رفتار سیاسی بالغانه ای نیست. کشور بیش از هر زمان دیگری به حفظ انسجام‌ نیروهای سیاسی ‌و نیز نمایش این انسجام ملی نیاز دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
صوتی تصویری بود میشدی صدا و سیمای میلی
امیر
| Germany |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
کشور به حفظ انسجام ملی نیاز دارد
هروقت به مشکل خوردید مردم مهم و بصیر می شوند
با سلام , این اقدام ترامپ یک کار احمقانه و غیر اخلاقی سیاسی و نشانه دهن کجی به قوانین بین المللی و کشور های امضا کننده قطعنامه بود و این بدعتی خواهد شد در دنیا برای کشورهای دیگر که خودرا ملزم به قوانین بین الملی ندانند
پاسخ ها
ناشناس
| Indonesia |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
خوب حالا به قول شما بدعت شد خوب که چی؟؟ به جای امریکا به اروپا دل ببندیم ؟؟ ممنون که فهمیدید در روابط بین الملل تعهد به آنچه که محکم نیست جایگاهی ندارد
خروج امریکا از برجام و حضور اروپا در برجام کاملا برنامه ریزی و هماهنگ شده بین آنهاست، امریکا با خروجش راه را برای فشار بر ایران باز گزاشته و اروپا با حضورش دست و پای ایران را برای بازگشت به قبل از برجام می بندد
پاسخ ها
خدابخش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
دقیقاً
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
کاملا درسته ولی با این تفاوت که ایران هم بخاطر عواقبش راضیه و جرات برگشت به هسته ای رو نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
حرف شما کاملا منطقی و عقلانیه ولی متاسفیم از مسئولین ساده لوحی که داخل چنین دام مهلکی افتادن
حسن جون مبارکت باشه
حالا برو با کدخداشون بشین مذاکره کن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
شما هم برو پابوس پوتین .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
سخن نوکرمنشان ایران ستیز انباشته از کینه .
روز دوم فروردین ماه 1394، رهبر معظم انقلاب در سخنان نوروزی خود در حرم رضوی علیه‌السلام هشدار دادند که:
«فریب لبخند طرف مقابل را نخورید، به وعده‌ای که می‌دهد اعتماد نکنید، چون وقتی خرش از پل گذشت بر‌می‌گردد و به ریش شما می‌خندد. اینها اینقدر وقیح‌اند».
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
تعداد کسانی که منفی دادن نسبت به کسانی که مثبت دادند نشان می دهد تعداد افرادی که در جامعه حقیقت را نمی پذیرند متاسفانه خیلی بیشتر از حق طلب هاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
واقعا برای کسانی که منفی دادن متاسفم
همانطورکه پیش بینی میشد آمریکا برخلاف تعهداتش عمل کردازبرجام خارج شد وتحریمهارابازگرداند
این نتیجه اعتمادبه شیطان بزرگ بود
عکس العمل ایران قبلاتوسط رهبرمعظم انقلاب مشخص شده است :
اگرآمریکاتوافق هسته ای راپاره کند ما آنراآتش خواهیم زد
به نظرم برخی صحبت های ترامپ هرچند دخالت در امور داخلی هر کشوری محسوب میشود نظیر صرف منابع و درآمد کشور غیر از رفاه مردم ، منافع ایران و... درست بود.

اما صحبتهای حمایت ایران از القاعده و طالبان کاملا نادرست و دروغ محض بود و همه میدانند


ایراد دیگر صحبتهای ترامپ دهن بین بودن ایشان و اینکه انگار نتانیاهو ویا بن سلمان داره صحبت میکنه
واین صحبتها ابهت کشورآمریکارو زیر سوال میبره


آمریکا تو دنیا باید نقش یک پدر رو بازی کنه و فراجناحی و بیطرف حداقل در ظاهر باشه

تا مامن آزادی و بستر نخبگان برای شکوفایی بشر و رفاه کل مردم دنیا تا ابد بمونه

متاسفانه ترامپ تاجر مآبانه صحبت میکنه و عمل میکنه و پول همه چیزش را تشکیل میده
کافی است ایران با این فرد قراردادهای چند صد میلیارد دلاری امضا کنه

ایران میشه کشور گل و بلبل و بهترین کشور از نظر حقوق بشر و تاریخ کهن و با فرهنگ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
لایک داری.................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
اگر حضور در کشور های دیگر برای منافع هر کشوری بد است پس چرا آمریکا خود اینگونه عمل می کند و کشورهای دیگر رو از اینکار منع میکند
پس معلوم می شود منفعت دارد و چرا ما از این منفعت چشم بپوشیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
می شه بفرمائید کشوری با نظام سرمایه داری که منافع افراد را بر منافع گروهها، منافع گروهها را بر منافع کشور و منافع کشورش را بر منافع سایر کشورها ترجیح می دهد چگونه می تواند بی طرف بوده و نقش پدر را بازی کند؟
این حکایت یک لیوان شکر و یک دریا ماست برای درست کردن یک دریا دوغ است!
خارج مهم نیست بهتر است داخلی ها با هم بهتر باشند. بهتر است مدیریت بهتر انجام شود
تصمیمات ترامپ در اقتصاد کشور و زندگی مردم کمترین اثر ندارد. در کشور ما هزاران ترامپ بدتر وجود دارند. هنگامی که طلا افزایش پیدا می کند تعدادی سودجو با حمله به این بازار و حفظ منافع خود صدها برابر بدتر از ترامپ به کشور ضربه می زنند. یا درباره دلار و مسکن و... ما تا فرهنگ وطن پرستی را در خود قوی نکنیم و مبارزه همه جانبه با مفسدین و رانت خواران اقتصادی را در سرلوحه کار خود قرار ندهیم کاری از پیش نخواهیم برد. عده ای در این کشور هم فقط بذر یاس و نامیدی می کارند. از دیشب بعد از سخنان این مردک دیوانه همه از افزایش قیمت دلار و ... می گویند. چرا جو روانی جامعه را خودمان محیا افزایش قیمت ها می کنیم. از خودمان شروع کنیم همه چیز درست می شود. یا علی
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
گل گفتی از ماست که برماست
در هر صورت حداقل 25% از اقتصاد دنیا دست آمریکاست و حجم مبادلات اروپا با آمریکا اصلا قابل مقایسه با ایران نیست. اروپاییها خیلی دل خوشی از این ترامپ ندارند ولی باید دید در عمل چقدر به برجام متعهدند. ضمن اینکه این ترامپ همینطور تخته گاز داره جلو میره و کلی دردسر واسه اروپاییها درست کرده مثل تعرفه های صادرات و ... بالاخره یه زمانی مجبور میشه جلوی این ترامپ روزگو بایسته. حالا الان نه ولی در آینده ای نه چندان دور.
ولی خودمونیما! این ترامپ مثل رئیس جمهور قبلیمون خیلی تو دنیا محبوب! نیست. ولی فرقشون اینه که اون منافع ملتش رو در نظر گرفت ولی مال ما هم منافع .... . خودتون پیدا کنید پرتغال فروشه نارمک رو!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
شما تو دنیا نظرسنجی کردی که فهمیدی چه کسی محبوب و چه کسی غیر محبوب است؟ هر دو نفری که اسم بردی منافع ماتشون را دنبال کرده و می کنند منته از راه غلط لذا بر عکس نتیجه می گیرند!
خروج آمریکا از برجام تنها یکی از نتایج حمله و تخریب سفارت عربستان و متعاقبا مواضع به شدت خصومت آمیز این کشور (عربستان) نسبت به ایران می باشد. با این اقدام به ظاهر ساده نه تنها جایگاه ایران در عرصه بین الملل متزلزل شد بلکه موجب نزدیکی هر چه بیشتر سعودی ها و برخی کشورهای دیگر منطقه با اسراییل نیز گردید.
کشوری که در یافتن دوستی های جدید در روابط خارجی خود ناموفق باشد و برعکس تعداد دشمن های خود را افزایش دهد مسلما با مشکلات متعدد سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی روبرو خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
همیشه از ماست که بر ماست ! این خودزنی در حالی که ما نرمش نشان داده و به پیمان خود وفادارمانده ایم و این طرف مقابل است که پیمان می شکند ، نشانه ذلت است و بلاهت !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
زرشک!
زمینه سازی حمله به سفارت عربستان توسط خود عربستان صورت گرفت تا بتواند از آب گل آلود ماهی گرفته عکس العمل جهانی را در محکومیت شهادت شیخ نمر منحرف کند وگرنه روزانه دهها حمله به سفارتخانه های مختلف در دنیا اتفاق می افتد، کدام یک از این کشورها کینه توزانه رفتار کرده اند؟
متن سخنرانی ترامپ رو همونی نوشته که متن موزه لووووووووور رو نوشته بود..!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
جایی که سرنوشت یک ملت رقم می خورد ، لودگی خیانت است .
از خواندن نمایش تلوزیون اسراییل یک چیز فهمیدم
جهان قربانی و بازیچه دلواپس ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
ایران قربانی ذوق زدگان خیالی شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
کسی که خواب است می شود او را بیدار کرد ولی کسی که خود را به خواب زده، هیهات! در عجبم که غرب پرستان هنوز در خوابند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
شماها اقتصاد و مملکتو داغون کنین هیچکی هم حق نداره دلواپس این حرکاتتون باشه . خوبه والله
در اولین ویدپو مترجم میگوید "ما انشاالله ... " . جناب مترجم این جمله در کجای حرف های ترامپ هست.
مقصر اصلی اوضاع خطرناک فعلی فقط تند روهای مدعی بصیرت هستند وبس .
گیرم اسراییل را نابود کردید چه منفعتی برای مردم و جیب کشور دارد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
برای من و شما منفعت ندارد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
ریشه مشکلات وجنگهای منطقه همین اسراییله
حذف بشه دم عربستان هم قیچی میشه ومنطقه توازن قوا پیدا می کنه...شاید هم در یک پروسه یک اتحادیه خاورمیانه ای تشکیل شد..
پاسخ تیتر ! یحتمل حاج حسین شریعتمداری .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
آمریکا پرستان باید بدانند آرزوی رسیدن به آمریکارا باید بگور ببرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
ناشناس 13:07 تو هم که میری با بقیه نداری
ناشناس
| Germany |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
13:07 ارزوی نابودی اسراییلی ...
اتم
هرگز کسی چنین لطفی به ایران نکرده بود .
فرصت طلایی ما برای اسفاده از این فرصت بزرگ از است
هرگز فراموش نکنیم ایران کشوری تحریم پذیر نیوده .اروپا و کشور های اسیایی بزرگ با ایران معامله خواهند کرد .
کوچک ترین شکاف حتی در حد حرف بین اروپا و دیگر متحدانش نفع بزرگی برای ایران است
ملاقاتها و دیدار های چند جانبه باید چندین برابر شود .تا تاثیر منفی کاذب از بین برود
الان وقت دیپلماسی بزرگ ایران است
قدر مسلم اینکه همه ما به عنوان یک ایرانی این اقدام را محکوم می کنیم و نگران آینده کشور هستیم. اما شما در این خبر فقط نظر مخالفین را گذاشته اید. همین الان داشتم تلگراف می خواندم. نوشته است ایران باید اول از همه خود را در پیش آمدن وضع موجود سرزنش کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
حق با شماست ؛ مقصر ایران است که رفته در جوار مرزهای آمریکا پایگاه نظامی زده و دشمنان متنوع اش را تجهیز کرده و .... چقدر دقیق می بینید .
خروج از برجام و ادامه غنی سازی ( لایک مثبت بدین )


یا


مذاکره و صلح و دوستی با آمریکا و الباقی کشورها ( لایک منفی بدین )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
انصافا سیاستی که محمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات داشت بهترین سیاست بود که گفت ایران وامریکا باید باهم رابطه داشته باشد چند سال هم توانست ایران را ازتحریم دور کندای کاش اقای روحانی هم سیاست دولت خاتمی را علیرغم کارشکنی دلواپسان درپیش بگیرد
متنش عالی بود.
اروپا و روسیه و چین هم به منافع خود فکر خواهند کرد . دراین مواقع فقط حمایت و پشتیبانی ملت است که قدرت مقابله را فراهم میکند. کشوری پایدار خواهد بود که ملتش را پشت سر داشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
حتما
ملت هم به نسبت لطف مسولین
ترامپ قرارداد برجام را پاره کرد و ما برگشتیم سرجای اول پس خیلی مناسبتره که دیگه نام این قراداد را از برجام به "سرجام "تغییر بدیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
کاش لااقل به قول شما برگشته بودیم به سرجام
جمع تولید ناخالص انگلیس و فرانسه از ایالت کالیفرنیای امریکا کمتر است. کاری از دست اروپا در این مورد برنمی آید و برجام مرده است
اقا شاخ و شونه برای ابر قدرت جهن کشیدن نتیجش همینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
خوب چرا منی میدید ؟!!
این تصمیم تا چه اندازه توجیه اقتصادی دارد؟ آیا می خواهد قیمت نفت بالا رود؟و در عین حال ایران فروش نفت نداشته باشد تا خودشان جای ایران را بگیرد؟آیا برای ادامه این سیاست به فکر جنگهای منطقه ای هم هست؟تحلیلهای اقتصادی چه می گوید؟​
ثروتمندان جنگ مي كنند ، فقرا مي ميرند.
آدم این شوی های نماینده های مجلس رو دیدنی از ایرانی بودنش خجالت میکشه ... اینا واقعا نماینده مجلس هستند ؟
واقعا به حال خودمون گریه کنیم ...
سخت گيري و تعصب خامي است - تا جنيني، كار خون‌آشامي است (مولانا)
من از این اقای بولتون خیلی خوشم میاد.
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
قاطی کردی عمو جان
ناشناس
| Canada |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
بسياررر حواس جمع و فکور
اسرائيل وامريكا به كمك عواملشان نقشه كشور فلسطين را از صفحه جهان پاك كردند حالا چون ايران موشك ميسازد غنى سازى ميكند دوكشورنامبرده ميگويند ميخواهند اسرائيل را ازصحنه روزگار حذف كنند مردم لبنان به عوامل انها راى نمى دهند يا درسوريه وعراق داع داعش شكست ميخورد باز ميكويند دنيارا دراب ميبرد چون امكان نابودى اسرائيل دارد فراهم ميشود به قول شاعر
ببرى مال مسلمان چوبرند مالت را داد وفرياد برارى كه مسلمانى نيست
اگر ایران خارج نشود، اقدام بعدی اتحادیه اروپا خروج از برجام خواهد بود و این شکست دیپلماتیک سنگینی برای ایران دارد
من بعنوان یک ایثارگرجنگ تحمیلی بااظهارات ترامپ کاری ندارم وفقط بعنوان یک شهروند از روحانی که دوره رای دادم بعنوان بازنشسته با30سال سابقه خدمت باپست کارشناسی سوال میکنم بارفع تحریمها وآزادشدن بیش از150میلیارددلار ازاموال بلوکه شده وافزایش قیمت جهانی نفت ودرنتیجه افزایش درآمد دولت چه اتفاقی در وضعیت فلاکت باراقتصادی مااتفاق افتاد باداشتن دوفرزند فارغ التحصیل دانشگاهی بی کار تا کی باید برای تهیه مایحتاج زندگی شرمنده خانواده باشم آقای روحانی اگرباحرف تکرای ووعده های توخالی مملکت درست میشد بادرآمد 50سال گذشته 80درصد ملت به زیرخط فقر وفلاکت نمیرفت
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
از روحانی می پرسی؟ بهتر نیست از کسایی بپرسی بودجه میره زیر دستشون؟
اندوه لبنان کشت ما راااا.......
سخنرانی روشنگر ومنطقی و کوبنده ای بود وثابت نمود لیاقت رییس جمهورابرقدرت جهان آمریکاست
اروپائیان هیچگاه به خاطر ایران هر چند منافع زیادی هم داشته باشند آمریکا را از خود نمیرنجانند در حقیقت اینان نوچه آمریکائیان هستند و بس
حقیقت تلخ است هرچند اززبان رییس جمهورآمریکا باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
درود
بهتره چند تا بمب اتمی بندازن ایران و ما مردم بدبخت و بیچاره رو بکشن تا از این همه عذاب و سختی و حقارت راحت شیم. انشاا....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
آمین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
شما از زندگی خسته شدی برو پراید بخر به آرزوت میرسی
چرا ما رو به کشتن میدی
ما هنوز آرزو داریم
چقدر دیدن تصاویر آتش زدن نمادین برجام و مرگ بر آمریکا تاسف آوره. نمایندگانی که مردم برای قانون گذاری کشور انتخاب کردند بجای اینکه دنبال چاره اندیشی باشند بدنبال کارهای نمادین در صحن مجلس هستند و چنان بدو بدو می کنند که به تریبون رسیده و مشت گره کرده خود را در تلویزیون به نمایش بگذارند گویی که با این شعار آمریکا نابود می شود. بنشینید و مثل انسان های کاردان چاره اندیشی کنید.
پاسخ ها
ققنوس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
احسنت . . کاملا درسته منتها اینو نگفتی که هراتفاقی بیفته فشارش رو دوش مردم بیچاره هستش نه نمایندگانی که بااین کاراشون هرچه بیشتر باعث دشمنی با ایران عزیزمان میشه. فقط مرگ بر امریکاشون درسته و پرچم اتش زدنشون وگرنه نه توان درگیر شدن با امریکا رو دارن و ازینطرفم بیشترشون واسه رفاه و ازدواج و شغل جوونا پشیزی ارزش قائل نیستن مردمو بیچاره کردن ..ن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
صدام که نابود شد
آمریکا هم تو صفه عجله نکن الان نوبت اسرائیله.
ای برادران عزیز برجام هیچ تاثیری در کارما انجام نداد بود و نبودش برایمان فرق نکرد بخدا اگرمسئول من بودم اول حتی قبل از اسراییل این نوکر جدید ش که تازه خودشو نشان داده امکان صادرات نفتشو ازش میگرفتم عربستان میگم ویرانش میگردم چون تمام واصل دشمنیها با پول این نامردهاست کسیکه هفت نفر شیعه بکشد بدون محاکمه بهشت می رن
امریکا به عهد خودش هم عمل نکرد. دیکتاتور بزرگ
هرموردی که ترامپِ عصبانی گفت یعنی توفیق تیم مذاکره کننده ی ایران.
یعنی هوش بالاتر سیاسی ایرانیان.
دوست عزیزی که گفتی دلواپسان حرفشون درست در اومد. اینا که میگفتن مذاکرات خفت بار بوده اگر خفت بار بود چرا ادبیات هوشمندانه اش قلب امریکاییها رو آتش زد؟
فریادهای امریکاییان اعلام نمره 20 به ظریفِ دلاور وروحانی دوراندیش بود.
تابناکیان عزیز
دستمریزاد
کلیپ های تحلیلی در مورد برجام و خروج امریکا و تبعات بعدی آن واقعا بجا بود
ممنون از روشنگری اذهان عمومی
دوست عزیز ادبیات هوشمندانه به درد ما نمی خوره
مردم عزیز و دلیر ایران ! . فقط کار و تلاش و بردباری و مقاومت است که میتواند پکمر امریکا را در برابر ایران بشکند.
تا زمانی که ما و بخصوص مسولین تابع بیانات مقام معظم رهبری باشیم هیچ اتفاقی نمیفتد.مشکل از جایی شروع میشه که با بیانات امام خامنه ای زاویه پیدا کنیم
اقدام ترامپ باعث شد تا به فکر کاشت تره و جعفری و سیب زمینی و ... رو پشت بوم آپارتمان بیفتم. چند تا مرغ هم لازم دارم. فقط خداکنه همسایه ها گیر ندن!
آمریکا فقط قدرت بمب اتمی رو درک میکنه -
بنظر میرسد کسانی هستند که بیشتر از ترامپ از خروج ازبرجام و بازگشت تحریم ها خوشحالند
هیچ کشوری با مردم ایران مشکل نداره مشکل با دولت است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل