بازدید 2102

كفاشيان: آخر شدن ايران مهم نيست

تيم‌هاي ديگر هم كار كرده‌اند و با برنامه وارد مسابقات مي‌شوند. بايد شرايطي را به وجود بياوريم تا با تلاش تك‌تك افراد از اين جريان عقب نمانيم. كفاشيان در مورد ديدار روز چهارشنبه هفته جاري با سنگاپور تصريح كرد: بايد اين تيم را در خانه‌اش شكست دهيم تا در آينده كارمان به اما و اگر نكشد.
کد خبر: ۷۹۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۶ 03 January 2010
رئيس فدراسيون فوتبال ايران گفت: نبايد به كسب مقام چهارمي تيم ملي در تورنمنت چهار جانبه قطر توجه كنيم.

علي كفاشيان در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به برتري يك بر صفر ايران برابر كره شمالي در مسابقات چهارجانبه قطر اظهار داشت: بازي خوبي انجام داديم و بازيكنان نشان دادند مي‌توانند مقابل تيم‌هاي بزرگ نتايج خوبي كسب كنند.

وي ادامه داد: در بازي اول مقابل قطر خوب بازي كرديم و حتي مي‌توانستيم ميزبان مسابقات را شكست دهيم كه با بدشانسي اين اتفاق نيفتاد. در ديدار دوم مقابل مالي كل سيستم تغيير پيدا كرد و در بازي سوم مقابل كره شمالي كه با تركيب اصلي به ميدان رفتيم بازي خوبي را به نمايش گذاشتيم. در مجموع روند خوبي در اين رقابت‌ها طي شد و اين روند مي‌تواند براي تيم ملي ايران در آينده مثمرثمر باشد.

كفاشيان در پاسخ به اين سئوال كه آيا مقام چهارمي در شأن فوتبال ايران بود يا خير به فارس گفت: در اين رقابت‌ها به جدول رده‌بندي نگاه نكرديم و قصدمان اين بود كه تيم ملي را با تركيب‌هاي مختلف محك بزنيم. در اين تورنمنت هدف‌مان محك زدن تيم ملي بود و مي‌خواستيم كادر فني تركيب‌هاي مختلفي از بازيكنان را در ميدان آزمايش كند و بيشتر آنها را بشناسد. البته اگر قهرمان مي‌شديم بهتر بود اما هدف‌مان سود بردن تيم ملي از شرايطي بود كه برايشان ايجاد كرديم. بنابراين نبايد به مقام چهارمي ايران در تورنمنت قطر تمركز كنيم.

رئيس فدراسيون فوتبال تأكيد كرد: مهم پيروزي در مسابقات مهمي همچون جام‌ملت‌ها و جام جهاني است. با حضور در مسابقاتي نظير تورنمنت قطر تجربه‌مان بيشتر مي‌شود و اين مورد به ما كمك خواهد كرد كه در ديدارهاي اصلي نتايج مطلوب‌تري كسب شود.

وي افزود: به نظر من اين ديدارها براي تيم ملي بسيار مفيد بود زيرا تركيبي از تيم‌هاي مختلف در اين رقابت‌ها حضور داشتند و حضور ما نيز اتفاق خوبي قلمداد مي‌شود. اگر تيم‌هاي ضعيف را شكست دهيم فايده‌اي ندارد چون بازيكنان تيم ملي بايد مقابل تيم‌هاي قدرتمند آبديده شوند و در اين ديدارها است كه نقاط ضعف‌ شناخته و صاحب اعتماد به نفس بيشتري مي‌شوند.

كفاشيان يادآور شد: در اين تورنمنت از لژيونرهاي كليدي خود استفاده نكرديم. با اين حال بازيكنان داخلي نشان دادند كه مي‌توانند در رقابت‌هاي مهم جاي بازيكنان باتجربه را پركنند. اگر آنها تمركز و تلاش بيشتري كنند مي‌توانند همه كار انجام دهند. حتي جاي بهتر شدن هم داريم و من هميشه اعتقاد داشتم كه نسبت به عربستان و كره شمالي بهتر فوتبال بازي مي‌كنيم.

وي در مورد قهرماني ايران در جام ملت‌هاي آسيا، گفت: تيم‌هاي ديگر هم كار كرده‌اند و با برنامه وارد مسابقات مي‌شوند. بايد شرايطي را به وجود بياوريم تا با تلاش تك‌تك افراد از اين جريان عقب نمانيم. كفاشيان در مورد ديدار روز چهارشنبه هفته جاري با سنگاپور تصريح كرد: بايد اين تيم را در خانه‌اش شكست دهيم تا در آينده كارمان به اما و اگر نكشد.

وي در پاسخ به اين سئوال كه چه زماني ايران مي‌تواند ميزباني مسابقات بزرگ را برعهده بگيرد خاطرنشان كرد: در حال حاضر نامزد ميزباني مسابقات جوانان و نوجوانان آسيا هستيم اما بايد اين واقعيت را قبول كرد كه براي نامزدي مسابقات بزرگ‌تر شرايط سخت است و حمايت همه‌جانبه تمام مسئولان را مي‌طلبد.

رئيس فدراسيون فوتبال اضافه كرد: بايد كمي هم خرج كرد. شما به قطر نگاه نكنيد. آنها با يك درآمد نفتي مانند ايران؛ فقط 500 هزار نفر جمعيت دارند و ما نبايد هيچ‌گاه خودمان را با آنها مقايسه كنيم. در اين مورد اميدوارم از هر جهت حمايت شويم و بتوانيم به ميزباني‌هاي بزرگي برسيم.

كفاشيان در مورد استعفاي عظيم‌زاده؛‌ رئيس امور بين الملل فدراسيون فوتبال در پي ارسال پيام تبريك به مقامات رژيم صهيونيستي تأكيد كرد: در حال بررسي استعفاي او هستيم و اگر نياز شود در اين مورد با سعيدلو هم صحبت خواهم كرد اما فعلا زمان آن مشخص نيست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار