بازدید 18686
۹
گزارش بازار سکه، طلا و ارز؛

ریزش نرخ سکه پس از سقف شکنی تاریخی اخیر/ پیش‌فروش سکه از امروز متوقف شد

پس از افزایش تاریخی نرخ سکه در معاملات اولین روز هفته که منجر به ورود نرخ سکه تمام به کانال 2 میلیون تومانی شد، روز گذشته شاهد روند نزولی سکه بودیم. حال در معاملات امروز روند کاهشی با شدت بیشتری ادامه داشته و تا این لحظه عقب نشینی سکه به کانال پایین تر از دو میلیون تومانی را شاهد هستیم.
کد خبر: ۷۹۶۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 07 May 2018

ریزش نرخ سکه پس از سقف شکنی تاریخی اخیر/ پیش‌فروش سکه از امروز متوقف شدپس از افزایش تاریخی نرخ سکه در معاملات اولین روز هفته که منجر به ورود نرخ سکه تمام به کانال 2 میلیون تومانی شد، روز گذشته شاهد روند نزولی سکه بودیم. حال در معاملات امروز روند کاهشی با شدت بیشتری ادامه داشته و تا این لحظه عقب نشینی سکه به کانال پایین تر از دو میلیون تومانی را شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار تابناک اقتصادی، قیمت نقدی انواع سکه در معاملات امروز (دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه) با کاهش همراه شده است. بر اساس این گزارش، تا لحظه انتشار این خبر، هر سکه تمام طرح قدیم با 150 هزار تومان کاهش به رقم 1,850,000 تومان رسیده است. این در حالی است که نرخ این سکه در روز شنبه به سطح 2 میلیون و 50 هزار تومانی هم رسیده بود. همچنین هر سکه تمام طرح جدید در معاملات سومین روز هفته، 1,924,000 تومان ارزشگذاری شده است که نسبت به نرخ پایانی روز گذشته، 113 هزار تومان ارزان تر شده است. نرخ سکه طرح جدید، روز شنبه تا سطح 2 میلیون و 155 هزار تومانی هم پیش رفته بود. هر نیم سکه بهار آزادی نیز تا این لحظه، 90 هزار تومان کاهش داشته و به رقم 960 هزار تومان رسیده است و هر ربع سکه بهار آزادی 580 هزار تومان قیمت گذاری شده است که نسبت به روز قبل، تا این لحظه، 45 هزار تومان کاهش داشته است. همچنین هر سکه یک گرمی در بازار امروز، با 17 هزرا تومان عقب نشینی به رقم 365 هزار تومان رسیده است.

پیش‌فروش سکه از امروز متوقف شد

پیش فروش سکه بعد از مدتی به دلیل استقبال بیش از حد مردم و البته اعلام بانک مرکزی مبنی بر ضرورت حفظ ذخایر خود، با محدودیت مواجه شد؛ به این معنا که پیش فروش یک ماهه متوقف شد و پس از گذشت چند روز ، پیش فروش های سه ماهه و شش ماهه هم متوقف گردید. تا امروز، ۱۷ اردیبهشت ماه، تنها طرح یک ساله و دوساله باقی مانده بود که آن هم از امروز(دوشنبه) متوقف خواهد شد.

مسعود رحیمی، مدیرکل نشر و ریالی بانک مرکزی در همین ارتباط،  از توقف تمامی پیش‌فروش‌های سکه در سررسیدهای مختلف خبر داد و گفت: این طرح تا اطلاع ثانوی متوقف است.

وی به این نکته اشاره کرده که از زمان آغاز پیش فروش سکه از سوی بانک مرکزی در شعب بانک ملی ایران، تاکنون هفت میلیون قطعه سکه پیش فروش شده و برآورد ما این است که با تزریق آنها به بازار، قیمت ها متعادل می شود.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که نخستین موعد سررسید سکه های پیش فروش شده یک ماهه، ۲۶ اردیبهشت ماه است که با توجه به اینکه در آستانه نزدیک شدن به این موعد هستیم، همه سکه های پیش فروش شده تحویل بانک ملی ایران شده است. البته رییس کل بانک مرکزی دیروز گفته بود تحویل سکه ها، پیش از موعد مقرر آغاز خواهد شد. بانک مرکزی در نظر دارد تا در سه روز نخست توزیع، بالغ بر یک میلیون سکه توزیع کند. بر اساس گزارش مهر، اکنون مقامات بانک مرکزی می‌گویند: برای اینکه در قبال پیش فروش بتوانیم تعهدات خود را انجام دهیم و کیفیت بالای ضرب سکه را نیز حفظ کنیم، قرار شد از امروز (۱۷ اردیبهشت) به طور موقت پیش فروش سکه متوقف شود. بر ین اساس مهمترین محدودیت ما انجام ضرب سکه است که بتوانیم سر موعد ضرب کنیم و تحویل مردم بدهیم ضمن آنکه به نظر می رسد با ورود این تعداد سکه، بازار متعادل شود.

افزایش قیمت یورو و پوند در کنار دلار ۴۲۰۰ در بانک مرکزی

براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه) بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد.

همچنین هر پوند انگلیس با ۱۴۸ ریال افزایش نسبت به روز یکشنبه ۵۶ هزار و ۹۵۸ ریال و هر یورو نیز با ۴۵ ریال رشد در مدت مشابه ۵۰ هزار و ۲۹۵ ریال ارزشگذاری شد.

براین اساس هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۵۶ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۷۷۸ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۲۲۸ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۷۵۱ ریال، روپیه هند ۶۲۹ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۶ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۹۷۹ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۶ هزار و ۲۸۷ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۵۳۹ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۱ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۲۸ ریال و دلار کانادا ۳۲ هزار و ۷۰۷ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۳۶۴ ریال، لیر ترکیه ۹ هزار و ۹۳۸ ریال، روبل روسیه ۶۷۱ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۸ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۴۵ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۳۱ هزار و ۶۷۸ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۶۹۵ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۵۳۵ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲هزار و ۶۶۳ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۹ هزار و ۹۴ ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۶۴ ریال، دینار لیبی ۳۱ هزار و ۱۲۰ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۶۱۲ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۲هزار و ۳۶۲ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۶۵۷ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۹ هزار و ۱۰۷ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۲ هزار و ۷۴۳ ریال، افغانی افغانستان ۵۹۷ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۷۹۴ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۵ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۶۸۴ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال ارزشگذاری شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۹
دولت بی تدبیر با کدام دلیل و منطقی به یک سرمایه دار 25000 سکه می فروشد؟ از کجا معلوم که این زالو صفتان پلید وابسته واصهیونیسم جهانی نباشند؟
خودتون به مطلب بالا اعتقاد دارید؟
دستهای کثیق پشت قیمت سکه است و متاسفانه مسئولین هم بی تفاوت
همه این حقه بازیها. بالا وپایین شدنها ی نرخ سکه ودلار. دست دولت ویا دولت در سایه است. مردم را بازی می دهند
بانك مركزى كسرى پول داره!!!!!!
چرادرموردریزش ۷۰۰۰ واحدی بورس درمدت یکماه گذشته چیزی نمی نویسید؟ شماهم شدیدروزنامه دنیای اقتصاد؟!
بازهم این قیمتها میره بالا چون دولت خودش گرونی رو دوست داره.
مردم نگران اینده خویشند و به دولت اعتماد ندارند . اوضاع بد اقتصادی و روابط خراب سیاسی مزید بر علت شده و به خاطر اینده خویش به ارز و طلا هجوم اورده اند . اگر فردا ترامپ از برجام خارج نشود ارز و طلا سقوط خواهد کرد و در غیر اینصورت منتظر دلار ۱۰۰۰۰ تومانی باشید
این بازی روانی با ملت عاقبت خوبی نداره .......
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار