بازدید 12543
مشاور عالی رئیس‌جمهور در گفت وگو با «تابناک»؛

جریان فکری خطرناکی راه «ترامپ» را در داخل دنبال می‌کند/ دلیل انتقاد روحانی از برخی وزیران چه بود؟

ترکان با بیان اینکه من به این روش انتقاد دارم، تأکید کرد: این چه جریان روشنفکری خطرناکی است که متوجه تهدیدات ترامپ، تحریم های ایالات متحده و فشارهای بین المللی علیه دولت و کشور ما نیست و همه چیز را به سمت دولت نشانه می روند؟ این اشتباه بزرگی است.
کد خبر: ۷۹۶۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ 07 May 2018

مشاور عالی رئیس جمهور، سخنان اخیر رئیس جمهور در انتقاد از برخی وزیران را برای ایجاد تحرک بیشتر در بین آنها ارزیابی کرد و در خصوص اینکه آیا این انتقادات می تواند پیش زمینه انجام تغییرات زودهنگام در کابینه باشد یا خیر، اظهار بی اطلاعی کرد. او همچنین انتقادات فعلی برخی مخالفان دولت از شرایط اقتصادی را در امتداد اقدامات ترامپ علیه ایران دانست.

«اکبر ترکان» در گفت وگو با خبرنگار «تابناک» در پاسخ به این که آیا انتقاد اخیر رئیس جمهور از برخی اعضای دولت را می توان مقدمه ای بر انجام تغییرات زودهنگام در کابینه دوازدهم ارزیابی کرد یا خیر، اظهار کرد: من اطلاعی در این زمینه ندارم و بدون اطلاع هم نمی توان در مورد چنین مسأله ای حرف زد.

روحانی با انتقاد از وزیران، دنبال ایجاد تحرک بیشتر در دولت است

وی در پاسخ به این پرسش، گفت، هدف از طرح این پرسش، رسیدن به خبر قطعی نبود، بلکه می خواهیم تحلیل شخصی شما را از سخنان اخیر رئیس جمهور بدانیم. به نظرم، آقای رئیس جمهور انتقاداتشان را در صحبت های اخیر از برخی وزیران مطرح کردند.
وی همچنین ادامه داد: فکر می کنم هدف آقای روحانی این بود که همکارانشان را حرکت بدهند و برای همین بر موضوعات و مسائلی که بر آن اشکال داشتند، اشاره کردند تا تحرک بیشتری ایجاد کنند.

جریان فکری خطرناکی راه «ترامپ» را در داخل دنبال می‌کند/ دلیل انتقاد روحانی از برخی وزیران چه بود؟

عضو ارشد حزب اعتدال و توسعه در پاسخ به این که پس فکر می کنید تغییر و تحولی در کار نیست، افزود: نمی دانم در این حوزه هیچ اطلاعی ندارم. تحلیل هم نمی توانم بدهم چون اطلاعی ندارم.

ترامپ بدترین ضربات را به اقتصاد ایران وارد کرد

وی در پاسخ به این که با تغییرات و نوسانات شدید نرخ دلار، وضعیت اقتصادی نامطلوبی بر کشور حاکم شده است؛ به نظر شما به عنوان یک خبره اقتصادی، بالاخره ما را به کجا خواهد برد و به کجا خواهد رساند، گفت: ببینید، یک آدم بسیار بی قاعده و خطرناکی به اسم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا شده و در حال وارد کردن بدترین ضربات ممکن به اقتصاد جمهوری اسلامی ایران است.

ترکان عنوان کرد: او تهدیدات بی شمار و بسیاری علیه ما اعمال و اجرا کرده است. تمام کوشش ترامپ این است که با «ایران هراسی» پول در بیاورد و تا الان هم نشان داده که می توان با تکیه به موضوع ایران هراسی پول درآورد. کما اینکه این قراردادهای بزرگی که با عرب ها بسته، نشان دهنده این است که او از این روش استفاده کرده است.

ترامپ برای ادامه قرارداد با اعراب، همچنان بر طبل ایران‌هراسی می‌کوبد

وی ادامه داد: هر کسی این موضوع را نگاه کند، آیا حدس می زند که ممکن است رئیس جمهور ایالات متحده در این زمینه روشش را تغییر بدهد؟ همه فکر می کنند ترامپ برای ادامه این قراردادهای چند میلیاردی که با اعراب بسته و اینکه بتواند در آینده هم چنین قراردادهایی منعقد کند، مداوم بر طبل ایران هراسی می کوبد.

رئیس هیأت مدیره شستا با بیان اینکه ترامپ از این راه می خواهد نان دربیاورد، یادآور شد: هدف ترامپ این است که با تکیه به ایران هراسی برای شرکت های آمریکایی، زمینه عقد قرارداد ایجاد کند و سلاح و مهمات تولید شده در کشورش را به فروش برساند.

برخی در داخل در امتداد راه ترامپ قرار گرفته و دولت را تضعیف می‌کنند

وی با انتقاد از برخی منتقدان دولت در کشور اضافه کرد: در کشور ما برخی متوجه این حملات و ضربات نیستند و به جای اینکه متوجه این دشمنی و حملات خطرناک بشوند، مدام به دولت نقد می کنند. متأسفانه این طیف و عده به جای یاری کردن دولت در مقابل این حملات ترامپ، عکس آن عمل کرده و به دولت حمله و آنها هم در امتداد ترامپ دولت را تضعیف می کنند.

ترکان با بیان اینکه من به این روش انتقاد دارم، تأکید کرد: این چه جریان روشنفکری خطرناکی است که متوجه تهدیدات ترامپ، تحریم های ایالات متحده و فشارهای بین المللی علیه دولت و کشور ما نیست و همه چیز را به سمت دولت نشانه می روند؟ این اشتباه بزرگی است.

باید خودمان را مهیای پشت سر گذاشتن بحران‌ها کنیم

وی افزود: باید متوجه باشیم که فشارهای بیرونی علیه دولت و کشور چگونه است و بر همین اساس، خودمان را در کشور یکپارچه و منسجم تر مهیا کنیم که این بحران ها را پشت سر بگذاریم.

مشاور عالی رئیس جمهور در پاسخ به این که صرف این اتحاد آیا مشکلات کشور را رفع می کند یا اقدامات جانبی دولت و کشور را برای بهبود وضعیت هم می طلبد، خاطرنشان کرد: من معتقدم حتما اتحاد بخش های مختلف در کشور تأثیر زیادی روی رفع مشکلات و مقابله با فشارهای خارجی دارد. دولت و بخش های مختلف کشور هم در این شرایط راحت تر می توانند کار را رو به بهبود ببرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۲۶
اگر وزیری خودش توان کار نداشته باشد با انتقاد هم توانا نمی شود، وگرنه جامعه ایرانی پر توان ترین جامعه جهان بود چون یکی از پر انتقادترین ها است. اصلا چرا باید وزیری انتخاب شود که برای راه افتادنش نیاز به انتقاد باشد؟ اگر انتقاد تا این اندازه راهگشا بود مجرمان به جای زندان به شنیدن انتقاد محکوم می کردند. این دیگر چه استدلالی است؟ آقای روحانی تا مدتها همه چیز را به گردن دولت قبلی می انداخت ولی اکنون پس از پنج سال دیگر نمی تواند چنین کاری کند و به ناچار به وزرایش پرداخته است، غافل از اینکه این وزرا را خودش برگزیده است.
بس کنید ...ملت چی فرض کردید

تبلیغات انتخاباتی تموم شده..

حاشیه نرید..جواب عملکرد خودتان را دهید

هی بازی و فریب افکار
باشه تو خوبی، سیف خوبه!
شماها رفتین مذاکره کردین و اعتماد به آمریکا و غرب کردین و توافق برجام را با غرب بستین و اوضاع کنونی نتیجه اش بود.الان جناب روحانی و شما با همفکران اصلاح طلب از تکرار میکنم گرفته تا بقیه تا کجا میخواهید پبش برید. یا باید مقاومت بکنیم یا شماها ایران رو تسلیم محض آمریکا خواهید کرد.رهبر بزرگوارمان فرموده که هزینه مقاومت کمتر از هزینه تسلیم شدن است.
جانم از این مشاور
شما برو آبگوشت بزباشتو بنوش!
آقا جان ما نمیخایم با دنیا دشمن باشیم
چوبشو ما بخوریم
کیف و حالشو شما و ژن های خوبتون بکنن
ما نمیخایم با هیچ کشوری دشمنی داشته باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
نظرتون راجع به بردگي اجنبي چيه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
سیب زمینی
به هرچی اعتقاد دارید جناب ترکان مملکتو بسپرید دست چهار تا ادم فهمیده بس دیگه همه هم که از سفره انقلاب اطعام شدید ول کنید ملتو .....
در مورد ایران هراسی ترامپ کاملا اشتباه می کند ما هیچ خطری برای عربستان و بحرین و سوریه و یمن و مراکش نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
شما واسه هيچكس خطري نداريد جز مملكت و ملت خودتون بواسطه ترسو و پر ادعا بودنتون
با این رفتار قدرت طلبان و اقتدارگرایان و منصوبین،خدا به داد ایران و ایرانی برسد.
بادرود:آقای ترکان یکی ازنوادربزرگ دردادن تحلیل های اقتصادی وسیاسی واجتمایی کشوربوده وهست واظهارنظرایشان درارتباط بامشکلات کنونی بوجودآمده دربخشهای اقتصادفقط توسط افرادی بوجود آمده که باترامپ دیوانه همصداشده اند وصرفاتمام مشکلات کذشته وحال رامیخواهندبه عدم کفایت رییس جمهورفعلی نسبت دهندتاباردیگردرآینده شخصی ماننداحمدی نژاد روی کاربیاید
آقاي تركان چه كسي به دشمنان خارجي خط مي دهد وجاده صاف كن آنهاست ؟
چه كسي توانايي هاي دفاعي البته بومي سپاه پاسداران را زير سوال برد؟
آقاي تركان چه كسي كلمه شهرك موشكي را مطرح وآن را بهانه اي براي خارج شدن آمريكا از برجام قرار داد؟
وووووووهاي ديگرا
۴۰ًساله بحرانه شما چی میگین
جناح راست به شدت مشغول شده و هر کاری هم در توان دارد انجام میدهد و بواسطه سایت های خبری و دستکاری در نظرات مردم،توپ را در زمین دولت می اندازد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
نه با با
آقا این جریان فکری عیره شما ورییس و اضای دولت نیست وبرای فریب مردم هرروزی یک حرف میزنید وفسا وفقر وبی کاری هم بیداد می کند ودکتری برادر رییس هم دیدی که تخلف بود وبرادر معاون رییس هم که تکلیفش مشخص است وآقای مطهری هم که با آن همه دروغ مردم راخام می کند که یک عده که با رهبری مشکل دارند خوشحال شوند آقایان همین اندازه فریب مردم کفایت میکند ودستاز حقه بازی ومردم فریبی بردارید
کاری که شما و دوستانتان با محوریت مرحوم هاشمی رفسنجانی به سر احمدی نژاد آوردین. تحریم های ظالمانه رو شما دیکته کردین.تحریم بانک مرکزی رو شما و دوستانتان رقم زدین و هزاران جنایت دیگه.
منظورت جریان فکری تیم اقتصادی دولت است که مانند ترامپ قصد نابودی اقتصاد و معیشت مردم را دارند؟
با سلام
خیر آقای ترکان. این منتقدین نیستند که به دولت آسیب می رسانند، آسیب از طرف خود فروختگان غربی به مملکت ما رسیده. این سیاستهای غلط دولت آقای روحانیست که به کشور آسیب رسانده. ساختن مسکن مهر را رها کردید، گفتیم چشم. قرارداد خیانتبار برجام را بستید، گفتیم چشم، قراردادهای نفتی و صنعتی محرمانه با دشمان قسم خورده کشور بستید، باز هم گفتیم چشم. قراداد 2030 را در کشور اجرا کردید، باز هم صدای کسی در نیامد. متون قراردادهای بانکی با اروپاییان را عامدا" غلط ترجمه کردید و به مجلس فرستاید، باز هم گفتیم چشم. آنوقت شما می گویید انتقاد از دولت در راستای اهداف ترامپ است. آقای ترکان، تا کی شما و این دولت می خواهد مردم ما را فریب دهد؟
آقای ترکان عزیز
شما به منافع مناطق آزادت بیاندیش و به مردم هم کاری نداشته باش. ها پسر خوب
آقایان باید جوابگوی برجام باشند. نه یک کلمه بیشتر بگویید نه یک کلمه کمتر. دیگر توهین و بی سواد خواندن و خطرناک خواندن دیگران نمیتواند فضاحت قرارداد ترکمنچای برجام را پاک کند. فقط پاسخگوی کارهای خودتان باشید.
ایران هراسی تنها راه تعادل قدرت در منطقه است تا مادامی که ایران هراسی در دنیا ادامه داشته باشد اقتصاد ایران هم به واسطه تحریمها وتهدیدها خراب است .در یک زاویه ای در رینگ بوکس خودمان را گرفتار کردیم که راه فراری نداریم همه نخبگان ایرانی انقلابی مسلمان باید یک اجماعی کنند تا از زاویه بیرون بیاییم .
در برجام ايران ضرر نديده دلواپسان رانت و ثروت اميدوارند تا تحريمها برگرده و بيشتر بچاپند ولي اينبار فرق مي کند ملت راه خود را يافته اند و حساب آن عده که با سوء استفاده از عدالت و با رانت و انحصار و اختلاس جيب ملت و بيت المال را خالي کرده اند را کف دستشان خواهند گذاشت. چه با تلگرام چه بي تلگرام
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل