بازدید 9753
تشریح برنامه کاندیداهای تصدی شهرداری تهران؛ روز نخست

میرزایی: تهران شهری بی هویت است که آینده اش را فروخته اند / افشانی: اعتماد مردم را بر می گردانم و مشارکتشان را افزایش می دهم / مکارم: در شهرداری کار سیاسی نخواهم کرد

با انصراف مجید انصاری لاری از کاندیداتوری و بالاگرفتن احتمال خروج محمود حجتی از دولت و در نتیجه آن، افزایش احتمال لغو کاندیداتوری وی برای شهرداری تهران، شورای شهر تهران نشست انتخاب جانشین نجفی را با 5 کاندیدا آغاز کرد. برنامه‌ای که تا اینجای کار تغییرات محسوسی به خود دیده است.
کد خبر: ۷۹۶۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴ 06 May 2018
با انصراف مجید انصاری لاری از کاندیداتوری و بالاگرفتن احتمال خروج محمود حجتی از دولت و در نتیجه آن، افزایش احتمال لغو کاندیداتوری وی برای شهرداری تهران، شورای شهر تهران نشست انتخاب جانشین نجفی را با 5 کاندیدا آغاز کرد. برنامه‌ای که تا اینجای کار تغییرات محسوسی به خود دیده است.
 
به گزارش «تابناک»، با استعفای شهردار سابق تهران، دوباره اعضای شورای شهر درگیر بررسی سوابق نامزد‌های جدیدی برای شهرداری شدند و حالا در حال بررسی برنامه‌های این نامزد‌ها هستند؛ نامزد‌هایی که از گفته هایشان مشخص است که از عملکرد گذشته شهرداری تهران اصلاً راضی نیستند.
 
میرزایی: شفافیت آری، افشاگری هرگز

میرزایی: شفافیت آری، افشاگری هرگز!حجت الله میرزایی، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و معاون معاون برنامه ریزی شهرداری تهران که یکی از نامزد‌های تصدی گری سمت شهرداری است، صبح امروز در جلسه شورای شهر به تشریح برنامه‌های خود پرداخت.

میرزایی با اشاره به نتایج یک نظرسنجی که 86 درصد مردم اظهار کردند که تبعیض بین اقشار و گروه‌ها و مناطق مختلف تهران از مشکلات اصلی این شهر است، گفت: یکی از معضلات شهر تهران تاب‌آوری پایین این شهر است که در مقابل حوادثی، چون زلزله و آتش موجب به خطر افتادن شهروندان آن می‌شود.

حجت الله میرزایی در ادامه گفت: تهران پهنه عظیمی است که تمدن 8000 ساله‌ای از کناره چشمه علی تا پهنه‌های قیطریه را در بر دارد. تهرانی که نزدیک به 25 درصد از تولید ناخالص کشور و 35 درصد از صنعت را در خود جای داده است.

وی افزود: تهران شهری است که 72 درصد از خدمات سرزمین و 50 درصد از شرکت‌های دانش بنیان و 80 درصد از اختراعات و نوآوری را در خود جای داده است. به این ترتیب تهران نه فقط پایتخت اقتصادی و سیاسی بلکه پایتخت فرهنگی و هنری در این سرزمین محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: امروز هشت ماه از ورودم به شهرداری تهران می‌گذرد و آنچه که امروز می‌گویم نه برنامه‌ای به موازات برنامه آقای نجفی، بلکه رویکرد و بازشناسی از هشت ماه گذشته است که در آن از نظرات همه جوانان، نخبگان و کارشناسان بهره گرفته‌ام.

میرزایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با مرور آنچه که در دو دهه گذشته در شهر تهران روی داده است، افزود: در سال 1368 مقرر شد شهرداری‌های کلانشهر‌ها موظف به تامین منابع مالی مورد نیاز خود شوند و این کار را تحت عنوان خودگردانی انجام دهند.

وی ادامه داد: تهرانی که مرکز ارتباطات است و 30 درصد دانشگاه‌ها در آن قرار گرفته‌اند و به عنوان مرکز فرصت‌های بزرگ شناخته می‌شود به شکلی که اگر نوآوری در تهران قابل اجرا نباشد در هیچ کجای این سرزمین قابل اجرا نیست.

این کاندیدای تصدی پست شهرداری تهران در تشریح مشکلاتی که شهر تهران با آن مواجه است، گفت: نا پایداری اجتماعی با عدم تعلق و عدم انسجام مردم تعریف شده‌اند که از مشکلات جدی این شهر محسوب می‌شوند به شکلی که مردم نسبت به یکدیگر بی تفاوت هستند.

وی ادامه داد: نزدیک به 53 درصد بافت مسکونی شهر تهران یعنی حدود 150 هکتار آن بافت ناپایدار شهری شناخته شده و یک سوم جمعیت این شهر در این بافت‌ها ساکن شده‌اند که با زلزله بخش بزرگی از این جمعیت در معرض خطر هستند. امروز آلودگی‌های شدید زیست محیطی به نظر 93 درصد شهروندان این شهر به عنوان مسئله دوم و سوم شهر تهران قرار دارند که می‌توانند معضلات بسیاری را برای این شهر به همراه داشته باشند. امروز شهر تهران یکی از بزرگترین مراکز تولید آلایندگی است به شکلی که از سال 90 تا 96، 200 روز ناسالم داشته‌ایم.

معاون برنامه ریزی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه اقتصاد فعلی شهر تهران اقتصادی کلنگی است، افزود: مالیه شهر تهران در حال حاضر به شدت پرریسک و کوچک و پر مخاطره است.

میرزایی موضوع بدهی‌های مالی را یکی دیگر از مشکلات مهم شهرداری تهران خواند و افزود: تهران 52 هزار میلیارد تومان بدهی دارد و 87 هزار میلیارد تومان نیز تعهدات دارد. به این ترتیب شهرداری تهران به پیمانکاران، بانک‌ها و بخش خصوصی بدهی کلانی دارد که در افق پنج ساله به 130 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

وی گفت: برای تکمیل خطوط 6 و 7 مترو تهران و همچنین اجرای خطوط 8 نیازمند 130 هزار میلیارد تومان منابع مالی هستیم. همچنین برای بازسازی خطوط اتوبوسرانی تندرو و خطوط حمل و نقل مکمل به 40 هزار میلیارد تومان به قیمت امروز منابع مالی نیازمندیم.
تعداد بازدید : 145
 
 تهران شهری بی هویت است که آینده اش را فروخته اند

میرزایی با تاکید بر اینکه در حال حاضر شهر تهران با معضلات اقتصادی بسیاری مواجه است افزود: نظام مالیه کج کارکرد که از سه دهه گذشته ادامه پیدا کرده است، موجب شده که شهر تهران به سمت شهرفروشی گسترده‌ای گام بردارد و به این ترتیب بسیاری از بنیان‌های شهری ویران شود و تهران را به شهری بی هویت، بی خاطره و بی آرمان تبدیل کند که آینده آن فروخته شده است و در این شهر رقابتی دیوانه وار برای تضمین آینده فردی شکل گرفته است.

این کاندیدای تصدی پست شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بهای تمام شده خدمات شهری در شهر تهران اشاره کرد و افزود: بهای تمام شده خدمات شهرداری تهران در فاصله سال‌های 1385 تا 1395 بیش از هفت برابر شده است. سطح بالای بهای تمام شده خدمات و پروژه‌های شهری یکی از نقاط ضعف کلیدی در نظام مالیه شهری تهران محسوب می‌شود. شهرفروشی برای تامین مالی در شهر تهران موجب شده است که نظام مشارکت مالی و اجتماعی از بین برود و رشد سوداگری زمین و مستقلات انجام شود.
 
اعتماد مردم را بر می گردانم و مشارکتشان را افزایش می دهم

میرزایی با تاکید بر لزوم بازسازی اعتماد عمومی در میان شهروندان تهرانی و مجموعه شهرداری تهران به عنوان اصلی‌ترین نیاز در جهت حل مشکلات این شهر، گفت: هفت مشکل اساسی شهر تهران در سه حوزه تمرکز مالیه شهری، سازمان اجتماعی و اقتصاد رقابت پذیر و دانش بنیان قابل حل است. در حقیقت باید بازسازی را از همان نقطه‌ای را آغاز کنیم که ویرانی شروع شده است و در اقتصاد شهری باید سه راهبرد کلیدی هوشمندسازی، انباشت سرمایه اجتماعی سازمانی و حکمرانی هوشمند را به طور جد مدنظر قرار دهیم. باید در حوزه مالیه شهر تهران با هدفگذاری سخت، اما ممتنع با مشکلات مواجه شویم.

وی تاکید کرد: امروز نیازمند یک رژیم مالی با تفکرات بلندمدت هستیم. باید بازسازی نظام مالیات رسانی در شهر تهران را محقق کنیم. چرا که نظام فعلی به شدت ناعادلانه است. به شکلی که مالیه تهران امروز بر مبنای گران شدن تهران اصلاح می‌شود و این در شرایطی است که پیش از ما تهران را به حد کافی گران کرده‌اند.

وی تاکید کرد: برند و اتیکت شهرداری تهران فساد نیست. اگر در این سازمان کسانی حرمت شغل و همکاران خود را نگه نداشته‌اند نباید این موضوع را به همه تسری دهیم. بخش بزرگی از این سازمان زیست مومنانه دارد. قطعا کار ما افشاگری نیست و شعار من "شفافیت آری،، اما افشاگری هرگز" خواهد بود.

این کاندیدای تصدی پست شهرداری تهران با تاکید بر اینکه باید در روش‌های حل مسائل نسبت به گذشته تجدید نظر کنیم، افزود: ما مسائل مهمی همچون زیست شبانه تهران را به عنوان یک فرصت بی نظیر ندیده‌ایم. فرصتی که می‌تواند در ایجاد تعلقات اجتماعی نقش بسزایی داشته باشد. ما تنها سطح شهر تهران را دیده‌ایم در حالیکه می‌توانیم از زیرسطح بهره بسیاری بگیریم.
 
افشانی: شهر زیست پذیر؛ شهروند مشارکت پذیر
 
میرزایی: شفافیت آری، افشاگری هرگز!محمدعلی افشانی، استاندار سابق فارس یکی دیگر از نامزد‌های شورای شهر تهران است که ساعاتی پیش برنامه‌های خود را برای تصدی گری این سمت در صحن علنی شورای شهر مطرح کرد.

افشانی در این جلسه گفت: ارتقاء سطح فرهنگ شهرنشینی و دادن اولویت به آسیب‌های اجتماعی از برنامه‌های اصلی شهرداری تهران باید باشد. آنچه که امروز باعث رنج مردم است این باور است که فساد در سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف وجود دارد.

او به عنوان دومین کاندیدای پست شهرداری تهران در شصمین جلسه علنی شورای شهر تهران و در تشریح برنامه‌های خود برای تصدی این پست افزود: همیشه به کارکنانی که با آن‌ها کار کرده‌ام گفته‌ام تنها شاخصی که می‌توان به درستی تکیه کرد شاخص رضایتمندی مردم است.

وی افزود: امروز بر اساس ارتقای کیفیت زندگی در شهر تهران و افزایش شاخص رضایتمندی شهروندان برنامه خود را تدوین کردم؛ چرا که بی تردید در هر سیاستگذاری باید برنامه ریزی مدیریت شهری را به صورت کلی بنگریم.

افشانی ادامه داد: "شهر زیست پذیر؛ شهروند مشارکت پذیر" عنوان برنامه‌های من برای تصدی شهرداری تهران است؛ لذا به دنبال شهری هستیم که برای همه شهروندان دسترس پذیر باشد و بتوانیم ارتباط بین گذشته و آینده را در آن برقرار کنیم.

بی تردید باید بر اساس شرایط مختلف در تمام محلات شهر تهران زیست شهری را مشاهده کنیم. به این ترتیب پایه کار‌ها در سطح شهر بر اساس محلات است. محلاتی که تشکیل دهنده کل شهر هستند.

معاون عمرانی وزیر کشور تاکید کرد: مشارکت شهروندان در اداره شهر از اهمیت به سزایی برخوردار است و ما باید شهری داشته باشیم که شفافیت و دسترس پذیری در آن به طور کامل محقق شده باشد و تمام سیاستگذاران و تصمیم گیران در برابر مردم پاسخگو باشند.

استاندار سابق استان فارس در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر لزوم بازگشت اعتماد به مردم تاکید کرد و افزود: قطعا با بازگشت اعتماد مردم مشارکت افزایش پیدامی کند و منابع مورد نیاز شهر توسط خود مردم تأمین خواهد شد. مردم باید بدانند هزینه‌ای که می‌دهند در چه پروژه‌ای و چگونه صرف می‌شود.

کاندیدای شهرداری تهران افزود: فرهنگ می‌تواند موتور محرک اقتصاد باشد. باید فرهنگ‌سازی در سطح شهر به درستی انجام شود. شهر تهران به عنوان پایتخت و بسیاری از سازمان‌ها و دستگاه‌ها ارتباط دارد به همین دلیل دستگاه‌های مختلفی در اداره شهر دخیل هستند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از چالش‌های شهر تهران بافت‌های فرسوده است افزود: مقام معظم رهبری به طور جد این موضوع را پیگیری می‌کند و هر سه ماه یک بار خاص حاشیه نشینی جلسه‌ای با ایشان برگزار می‌شود.

وی افزود: تخریب باغات تهران یکی دیگر از معضلات شهر تهران است که باید پیگری شود و دو کمیسیون ماده 5 و 100 وجود دارد که ضوابط خاص را برای باغات ایجاد می‌کند، اما شاهد هستیم پروژه‌هایی همانند "زگیل" بالا می‌آیند که برای همه مردم درد آور است.

کاندیدای شهرداری تهران ادامه داد: نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمدی شهری به عنوان اولویت خاص باید مورد توجه قرار گیرد و اعتبارات فراوانی هزینه شود تا ساختمان‌ها ساخته شود. کنترل و نظارت دقیقی بر روی ساخت ساختمان‌ها وجود ندارد و شهرداری باید در حوزه قانون نسبت به این موارد به صورت موثر اقدام نماید.

وی ادامه داد: سرانه فضای سبز باید در محلات و مناطق مختلف شهر تهران تعادل داشته باشد. بحث محیط زیست که یکی از موارد آن آلودگی هوا است باید با ایجاد زیرساخت‌های مناسب از جمله حمل و نقل عمومی به نقطه مطلوب برسد.

افشانی تاکید کرد: مهم‌ترین تکیه ما باید به حمل و نقل عمومی ریل پایه باشد. امروز در کشور 19 هزار اتوبوس فرسوده داریم که از این تعداد 5000 اتوبوس فرسوده در تهران تردد می‌کند.

وی به کمبود آب در کشور اشاره کرد و افزود: تنها آب پایدار در اختیار ما برای شهر تهران پساب‌های شهری است که باید بازچرخانی شود. باید از این مهار آب استفاده کنیم تا بتوانیم منابع آبی مورد نیاز شهر را تأمین کنیم.

این کاندیدای شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به سیستم مدیریت کیفیت در کشور اشاره کرد و افزود: باید سیستم مدیریت کیفیت در شهرداری مستقر شود. بنده در زمانی که رییس سازمان نوسازی مدارس بودم 8000 پروژه در حال ساخت داشتیم.

وی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی از جمله تکدی‌گری، کودکان کار، کمبود شادی و نشاط، حاشیه نشینی و توجه به سازمان‌های مردم نهاد از چالش‌های تهران به شمار می‌آید که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای کرد.

این کاندیدای تصدی پست شهرداری تهران تصریح کرد: یکی از موارد مهم در شهرداری تهران پرداخت مطالبات و دیون شهرداری است و باید برای پرداخت آن از منابع بین المللی مانند بانک توسعه اسلامی بهره بگیریم تا مطالبات را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: ما باید به اقتصاد شهر توجه ویژه‌ای داشته باشیم در این راستا می‌توانیم خدمات فراوانی با مشارکت مردم ارائه دهیم. خدمات ما باید متناسب با حوزه منابع انسانی باشد. باید کاری کنیم که از بدنه شهرداری تهران نیروی انسانی لازم را تامین کنیم.

افشانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع مدیریت بحران در شهر تهران اشاره کرد و افزود: وقوع یک زلزله در تهران می‌تواند خسارات عظیمی را به همراه داشته باشد و شریان‌های اصلی و ساختمان‌های شهر را تخریب کند؛ لذا باید ارزیابی دقیقی نسبت به آنچه که وجود دارد داشته باشیم.

وی تاکید کرد: باید دولت و شهرداری ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر داشته باشند و شهرداری در جهت تامین منابع مالی پایدار اقدامات موثری را انجام دهد. باید میزان بدهی‌ها، هزینه‌ها و درآمد‌ها به طور کامل احصا شود و از طریق برنامه‌ریزی دقیق نسبت به ایجاد تعادل میان هزینه‌ها و درآمد‌ها اقدامات موثر را انجام داد.
 
تعداد بازدید : 160
 

حاشیه های انتخاب شهردار تهران در روز نخست

در حاشیه جلسه امروز انتخاب شهردار تهران، محسن هاشمی رئیس شورای شهر به رسانه ها گفت: موضوع مخفی از مردم نداریم و پخش  زنده شفاف ترين مدل انتخاب شهردار است.

 

وی افزود: از خبرنگاران می خواهیم از هر گونه شایعه پراکنی و ابهام دوری کنند.  ما موضوع مخفی نداریم و مردم را نا محرم تصور نمی کنیم.

 

فرايند شفاف است و دامن زدن به حواشی و لطمه زدن به جايگاه حقيقی و حقوقی نتيجه ای جز كاهش اعتماد مردم به ليست ندارد.

پرسش و پاسخ اعضای شورا با محمد علی افشانی

اعضای شورای شهر تهران پس از استماع گزارش افشانی یکی از کاندیداهای شهرداری تهران به بیان نظرات و پرسش های خود پرداختند.

سالاری به عنوان اولین نفر سوالات خود از دومین کاندیدای پست شهرداری تهران را مطرح کرد و گفت:‌ دراین دوران نیاز به انسجام داریم به گونه‌ای که هر فردی که شهردار تهران می‌شود باید از فردای صدور حکمش کار را با جدیت پیش ببرد و حالا برنامه شما برای ایجاد انسجام بین شهرداری ، شورای شهر و سازمان‌ها و نهادهای دیگر چیست؟

در ادامه صدر اعظم نوری با بیان اینکه تهران از نظر شاخص‌های متعدد پایین است، گفت: شما چقدر از تهران شناخت دارید؟ چرا که برنامه‌های شما مشخصا درباره شهر تهران نبود.

وی با بیان اینکه تهران چالش‌های زیست محیطی بسیاری دارد، افزود: امروز وضعیت محیط زیستی شهر تهران به عنوان کلان شهر قابل دفاع نیست. تهران نیازمند خلاقیت و نوآوری است و من خلاقیتی در برنامه شما ندیدم و تهران نیاز به برنامه‌های شجاعانه دارد به خصوص در حوزه محیط زیست که در برنامه شما خیلی خلاقیتی وجود نداشت.

در ادامه حسن رسولی با بیان اینکه انتصاب زنان وجوانان به صورت جرثقیلی در مسئولیت‌هایی که فاقد توانمندی لازم برای امور باشد ظلمی آشکار نسبت به زنان و جوانان کشور است، گفت: من هم به مانند افشانی سابقه مدیریتی حاکمیتی دارم اما در مدت زمان حضورم در حوزه مدیریت شهری متوجه شدم محیط حوزه مدیریت شهری تفاوت ماهوی دارد. چرا که من وشما به عنوان استاندار ، استان‌ها را به منظر امنیتی ریاست می‌کردیم  و حتی رییس شورای تامین بودیم و دادستان هم موظف بود تشخیص‌های ریاستی را بپذیرد اما در حوزه شهری اینگونه نیست و افراد بیشتر نقش مشورتی دارند.

رسولی با بیان اینکه با عرض معذرت از دوستان معتقد به رشوه دهی به زنان نیستم، ادامه داد:‌ انتصاب جرثقیلی زنان و جوانان در مسئولیت‌هایی که فاقد توانمندی لازم است، ظلمی آشکار است.

در ادامه ناهید خداکرمی نیز با بیان اینکه قدرت چانه زنی برای اداره شهر تهران بسیار مهم است اما نباید همه تمرکز شهردار آینده به این تعامل متمرکز شود گفت: متاسفانه همه برنامه‌های شما حول این محور است.

در ادامه شهربانو امانی نیز با بیان اینکه جای خالی اهداف کمی در برنامه ‌های شما دیده می شود گفت: در حال حاضر سه معاون شهردار رقیب شما هستند و اگر شهردار منتخب شوید چه رفتاری با این افراد خواهید داشت؟

فراهانی دیگر عضو شرای شهر تهران نیز با بیان اینکه مهمترین مسئله شهر مسئله حاکمیت اداره شهر است، تصریح کرد: تعدد دستگاه‌های مختلف که هر کدام ساز خود را می زنند سبب سردرگمی مردم شده است و شما در وزارت کشور چه اقداماتی برای برگرداندن اختیارات شورا انجام دادید؟

در ادامه الویری هم با بیان اینکه شما بارها گفتید که در استان فارس بودید اما برای تهران چه برنامه‌ای دارید؟ اظهارکرد: شهردار تهران هم باید مدیر هزینه باشد و هم مدیر درآمد؛ البته با توجه به مشکلاتی که در شهرداری تهران وجود دارد شهردار بیشتر باید مدیر درآمد باشد وبرنامه شما برای افزایش درآمد چیست؟ همچنین شما در حال حاضر جزو خانواده وزارت کشور هستید و نگرشتان در مورد اجرای لایحه مدیریت شهری چیست؟

علی اعطا نیز به بیان سوالات خود پرداخت و گفت:‌اگر شهردار تهران شوید از مجموع شهرداران و معاونین فعلی چند درصد را تغییر می‌دهید؟ در حال حاضر تعداد قابل توجهی ساختمان ناهنجار در حال تولد است که وضعیت تهران را بدتر می کند و آیا شهردار آینده این پتانسیل را دارد که جلوی رشد این ساختمان‌ها را بگیرد؟

آرش میلانی نیز با طرح این سوال از افشانی که مشخصا برای کاهش آلودگی هوا و حل مشکلات پسماند ومحیط زیستی چه برنامه‌ای دارد؟ گفت:‌پروژه‌های عمرانی در شهر وجود دارد که زیست مردمی را به خطر انداخته اند؛ آیا شهرداری هستید که جلوی این پروژه‌ها را بگیرد؟

مسجد جامعی نیز با بیان اینکه در همه دوره‌ها شورایاران از ادامه فعالیت خود نگران بودند، گفت:‌ آیا در زمان مدیریت شما شورایاران به تثبیت می‌رسند؟ ساختار شهرداری به گونه‌ای است که شهر گران اداره می شود و برنامه شما برای تامین منابع مالی و تخصیص منابع چه خواهد بود و شما از رویکرد شادی آفرینی در شهر صحبت کردید اما چگونه می‌شود این رویکرد را به بحث گردشگری و اشتغال زایی گره زد.

افشین حبیب زاده نیز با بیان اینکه توسعه در شمال و جنوب تهران عادلانه نیست گفت: چه برنامه ای برای توسعه عادلانه شهر دارید و همچنین در مورد تخلفاتی که در این چند ماهه کشف شد چه رفتاری خواهید داشت؟

افشانی نیز در پاسخ به سوالات اعضای شورای شهر گفت: حتما از نظرات اعضای شورا در شهر استفاده می کنم و باید بگویم که گذشته انسان‌ها گواه روش و منش آنها است و من همیشه حامی شوراهای شهر بوده‌ام و بارها عنوان کرده‌ام که به شرطی که فسادی در میان نباشد در اختلاف بین شورا وشهرداری از شورا حمایت می‌کنم و بارها عنوان کردم که ما 22 نفر هستیم و نه یک شهردار و یک 21 عضو.

وی در پاسخ به برخی انتقادات اعضاء در مورد انتصابات قومی گفت: اگر کسی از کمترین عدالت بهره برده باشد رفتار نژادپرستانه نمی‌کند و باید بگویم چهار معاون من در استان فارس از اقوام مختلف بودند و این حرفها را از بیخ و بن تکذیب می‌کنم .

افشانی با بیان اینکه من بیش از هم دغدغه شورا و شهرداری را دارم، ادامه داد: در مورد قائل شدن سهم برای مدیریت زنان صحبت کردم اما رشوه نمیدهم و استفاده  از جوانان نیز در دستور کار است اما یک واقعیتی وجود دارد که مدیران قدیمی کار را رها نمی‌کند و عزلشان احتمالا با عزراییل است و باید بگویم مدیران جمهوری اسلامی ایران نه می‌میرند و نه عزل می شوند؛ بلکه از سمتی به سمت دیگر می‌روند اما بایستی از ظرفیت جوانان به واسطه تواناییشان و نه صرفا جوان بودن، استفاده کرد.

مکارم: در شهرداری کار سیاسی نخواهم کرد

سمیع‌الله حسینی مکارم سر پرست کنونی شهرداری تهران و معاون سابق این نهاد در شصتمین جلسه علنی شورای شهر تهران به برنامه‌های خود برای شهرداری پرداخت و گفت: هم مردم شهر را و هم شهر مردم را می‌سازد.

وی ادامه داد: شهر تهران تاریخی، انسانی، پایدار، مشارکت‌جو، شهروندمدار، اعتقادی و در یک کلام شهری برای زندگی است.

وی افزود: خواست و مطالبه مردم و اعضای شورای شهر برای ارتقای کیفیت زندگی مردم بسیار حائز اهمیت است و می‌خواهیم مردم شهرمان در آسایش و آرامش زندگی کنند. 

مکارم افزود: تهران یکی از کلانشهرهای زیبای دنیا است و طبیعت آن این شهر را نسبت به شهرهای دیگر متمایز کرده است. 

وی افزود: تهران دارای ظرفیت‌های ناشناخته اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است و شهرداری سازمانی است که به لحاظ فلسفه وجودی و ذاتی ارائه خدمت باید به شهروندان بکند. بنابراین شهرداری امانتی است از سوی مردم در دست ما. 

حسینی مکارم خاطرنشان کرد: پیام بنده برای شهرداری تهران شهر امید، مشارکت و شکوفایی است و تمامی همکاران به این پیام که نجفی شهردار سابق نیز اعلام کرده بود صحه می‌گذاشتند و بنده هم در تدوین نوع پیام اقدام کردم. 

وی خاطرنشان کرد: برنامه بنده نسبت به برنامه اول نجفی جامع، دقیق و بهتر بود با تأیید و پیگیری و همین‌طور حمایت شما این برنامه را تهیه کردم. 

سرپرست شهرداری تهران گفت: سند تحویل و تحول که در دوره قبلی شهرداری تدوین شد تصویری روشن‌تر از چالش‌ها و مشکلات و واقعیات شهر تهران ارائه می‌کند و با این سند رویکردها و سیاست‌ها کامل‌تر خواهد شد.

حسینی مکارم خاطرنشان کرد: بر اساس نظرسنجی علمی که صورت گرفته است مهمترین چالش‌ها از نظر مردم به ترتیب حمل‌ونقل و ترافیک، آلودگی هوا، آسیب‌های اجتماعی و تاب‌آوری است و بنده به موضوع فساد و فسادستیزی نیز توجه لازم را خواهم داشت.

وی گفت: بنده به دنبال آن هستم که برنامه‌های خود را بر اساس برنامه توسعه سوم ارائه دهم.

سرپرست شهرداری تهران افزود: برنامه‌ای که بنده برای شهرداری تهران ارائه خواهم داد برنامه‌ای تحقق‌پذیر و عملیاتی است و اعضای شورا می‌تواند قسمت‌های مختلف این برنامه را مطالبه کند. 

وی افزود: البته قطعاً اشتراکاتی برنامه بنده و سایر نامزدهای شهرداری تهران دارد که می‌تواند نقاط ضعف برنامه‌ها را برطرف کند. 

حسینی مکارم افزود: در طول 9 ماهی که در مدیریت شهری فعالیت کردم چالش‌های مختلف را دیده‌ایم و یکی از این چالش‌ها درآمدهای پایدار شهری است.

وی گفت: در حال حاضر شهرداری تهران بر اساس اسناد 52 هزار میلیارد تومان بدهی دارد و باید در این خصوص هر چه سریعتر نسبت به پرداخت مطالبات اقدام شود. 

سرپرست شهرداری تهران گفت: حفظ محیط زیست و باغات تهران بسیار حائز اهمیت است، گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته 235 پروانه ساختمانی در 6109 هکتار از اراضی باغات تهران صادر شده است که 70 درصد آن در منطقه یک است. 

حسینی مکارم افزود: بنده در زمان آغاز به کار خود اولین چالش شهر پرداخت حقوق بود که با مشکل اساسی روبه‌رو بودیم ولی در نهایت توانستیم نسبت به پرداخت حقوق‌ها اقدام کنیم. 

وی افزود: هزینه‌های شهر تهران از 475 میلیارد به 600 میلیارد تومان افزایش یافته بود و حتی مدیریت قبلی نیز در پایان مدیریت خود از نظر منابع مالی با مشکلاتی مواجه شده بودند. 

سرپرست شهرداری تهران  تأکید کرد: با بررسی فرایندها به این نتیجه رسیده‌ایم که در بودجه‌ریزی باید توجه ویژه‌ای صورت بگیرد.

حسینی مکارم افزود: بنده در ابتدا اعلام کردم که هولوگرام‌ها باید بسته شود که آقای نجفی گفت هولوگرام چیست که بنده فرایند آن را توضیح دادم، نهایتاً توزیع هولوگرام بسته شد و ریشه فساد در شهرداری تهران با این اقدام بسته شد. علی‌رغم اینکه 2 هزار میلیارد تومان کاهش درآمد در این بخش داشتیم ولی توانستیم درآمدهای لازم را نیز کسب کنیم و خزانه مشترک در شهرداری را به دست بیاوریم و نهایتاً حقوق و مزایای کارکنان نیز به موقع پرداخت شد. 

وی افزود: در دوره شورا و شهرداری پنجم با مشکلات متعددی مواجه بودیم از جمله اینکه تأمین اجتماعی حساب‌ها را می‌بست و ما 300 میلیارد تومان به آنها پرداخت می‌کردیم و همین‌طور دیگر اتفاقاتی به این شکل. شهرداری تهران دولت نیست که پول به بپردازد البته مدیریت هزینه نیز باید داشته باشد بنابراین شهرداری باید به ازای درآمدهای خود هزینه کند. 

سرپرست شهرداری تهران  افزود: زباله طلای سیاهی است که باید از آن به درستی استفاده شود و 3 سال طول خواهد کشید که سالانه 120 میلیارد تومان از این محل درآمد داشته باشیم. 

نامزد شهرداری تهران گفت: باید اعتماد به مردم بازگردد تا مشارکت بالایی در مدیریت شهری داشته باشد.میرزایی: تهران شهری بی هویت است که آینده اش را فروخته اند / افشانی: اعتماد مردم را بر می گردانم و مشارکتشان را افزایش می دهم / مکارم: در شهرداری کار سیاسی نخواهم کرد

حسینی مکارم خاطرنشان کرد: در صورت توسعه حمل‌ونقل ریلی قطعاً 6 میلیون مسافر در این سامانه تردد خواهد داشت و اگر نسبت به تأمین واگن و قطارها اقدام شود قطعاً سرفاصله حضور قطارها در ایستگاه کاهش پیدا خواهد کرد. 

سرپرست شهرداری تهران  افزود: ما به دنبال حفظ باغات شهر تهران هستیم و قطعاً این باغات شناسنامه‌دار خواهند شد و 30 میلیارد تومان نیز برای استارت‌‌آپ‌ها و گردشگری در تهران گذاشته‌ ایم.

وی خاطرنشان کرد: حضور یک گردشگر در شهر تهران 10 شغل می‌تواند ایجاد کند. 11 هزار میلیارد دلار درآمد گردشگری در دنیا است که 9 درصد درآمدهای ناخالص می‌شود و در دنیا به گردشگری بسیار توجه داشته‌اند. 

حسینی مکارم افزود: تهران می‌تواند مرکزی برای گردشگری شیعیان شود و درآمدهای لازم را در این زمینه کسب کند.

وی گفت: اخیراً نیز دیوان عدالت اداری درآمدهای اضافه تراکم و اضافه ساخت را از شهرداری گرفته است که 6 هزار میلیارد تومان در سال می‌شود. البته تا به امروز با همین درآمدها شهر را اداره کرده‌ایم و باید این موضوعات نیز مورد بررسی و تعامل بین دستگاه‌ها قرار بگیرد. 

سرپرست شهرداری تهران گفت: ما نه تنها در این مدت دارایی‌های شهر را نفروخته‌ایم بلکه 4200 میلیارد تومان نیز پرداخت کرده‌ایم و قطعاً شهرفروشی نخواهیم داشت.

حسینی مکارم افزود: بنده کار سیاسی در شهرداری نخواهم کرد و در مقابل فساد، تبعیض و همین‌طور فساد مالی اغماض نخواهم کرد. 

سرپرست شهرداری تهران  گفت: شاید اگر پل صدر مطالعات زیست محیطی آن انجام می‌شد آن را نمی‌ساختیم و شاید اگر هزینه آن را به مترو می‌دادیم در حال حاضر وضعیت بهتری داشتیم و شهر با آلودگی هوای کمتری مواجه می‌شد.

 

تعداد بازدید : 74
 
 این خبر تکمیل می‌شود...
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۱
من این دو نفر رو نمی شناسم ولی فکر نمی کنم اینها توانایی اداره شهر بزرگی مثل تهران را داشته باشند. حالا باید دید.
جناب میرزایی عزیز:
130 هزار میلیارد تومانی که برای تکمیل خط 6 و 7 و 8 ، فرمودین نیاز دارید با دلار 4200 تومنی میشه 31 میلیارد دلار!!!!

جهت اطلاع ساخت هر صد کیلومتر مترو در تهران توسط شهرداری تهران (دقت فرمایید، تازه شرکت خصوصی و واقعی نه ، شهرداری تهران) حداکثر 7 میلیارد دلار هزینه داره و کل مترو تهران تا کنون بیشتر از 15 میلیارد دلار هزینه بر نداشته...
اونوخت شما چطور می فرمایید تکمیل دو خط 31 میلیارد دلار هزینه نیاز داره؟؟؟؟!!!!
نون خشکیه!
دمپایی پاره!
شورای شهر سوراخ!
شهردار تهران مریض میخریم!
جمع کنید این مسخره بازیها را
همان اعتمادی که در شیراز گذاشتی برای تهرانیها بگذار که در نماز جمعه تحمل یک انتقاد را به دولت روحانی نداشتی ودر جلو جمعیت نماز گزار به یک منتقد گفتی اگر تو میخواستی صحبت کنی میکروفونرابه تو می دادند مگر میکروفون مشکلات کشور را حل می کرد که دراین چهل سال حل کرده بود وبه شما وامثال شما نیازنداشت همین اکنون در دست شما وهم حزبی ها یتان است اقای افشانی
بهترین شهرداران تاریخ تهران آقایان کرباسچی وقالیباف بودند که هردوی این آقایان ضمن مسلمان وانقلابی بودن بیشترین تخلفات را هم انجام دادند البته کرباسچی قویتر وبی کس تر بود یعنی درلایه اصلی قدرت کسی را نداشت وبه تخلفاتش رسیدگی شد حالا تابناک عزیز شهر تهران نیاز به جوانانی با شور وجرات کرباسچی وقالیباف دارد والا آدم استرلیزه مثل دکتر نجفی که دنبال سلامت مالی وکاری بود چاره ای جز تسلیم ندارد این انتخابات باندی هم به جایی نمیرسد ومردم از انتخابشان پشیمان میشوند ودر دوره آینده شرکت نمیکنند وکسانی که روی تشک خالی قهرمان المپیک میشوند مجددا ورود میکنند
وقتی شورا ،وشهردار ،هزینهٔ خود را از جیب تهی مردم تامین میکنند ،معنای صرفه جویی را درک نمیکنند ،ودیگر اینکه برای خوش رقصی که توان مقابله را ندارند ،هزینه هایی که هیچ ارتباطی با شهرداری ندارد را به مردم تحمیل میکنند ،مثلا هزینهٔ مداحان ،و جشنهای مذهبی که مربوط به خود مردم ،ومؤمنین است ،وپختن آش نذری که هیچ ارتباطی با شهرداری ندارد ،وصدها هزینه های دیگر ؟ و اینکه در بخش عمرانی در شهرداری مافیایی عمل میشود ؟ و در یک کلام هزینه ها را از جیب تهی مردم به زور میگیرند ،و خدمات شهری هم از جیب مردم است ؟ ای کاش مردم کنونی ایران که نام اسلامی را یدک میکشند ذره ای به حلال ،وحرام اهمیت بدهند ؟،،
تا اینجاش که همه شعار بود و برنامه ای کسی ارائه نداد!! مثه انتخابات رییس جمهوری!!
به نظر من برنامه آقای افشانی بهتر از برنامه آقای میرزایی و مکارم است. زیرا باید برنامه عملیاتی داد نه تاریخ و شعار. اینکه شهر هویتش را از دست داده خوب چکار باید کرد . اینکه آینده اش فروخته شده خوب روشن شود که منابع لازم از کجا تامین شود . توجه به بافت های فرسوده بسیار عالی است. توسعه و گسترش حمل و نقل عمومی بسیار عالی است. آقای میرزایی شما بیش از 260 هزار تومان بدهی و تعدات برای شهرداری شمردید پس چگونه می توانید منابع لازم را بدست آورید. ضمنا مشخص نکردید که علت این همه تعهد و بدهی چه بوده و شناسایی این موضوع وظیفه معاونت اداری و مالی است که به اطلاعات دسترسی دارد .
شهردار فقط قالیباف.اینها هیچ گلیم بافم نیستند دکشون کنید
نمايشنامه كمدي انتخاب شهردار تهران را تعطيل كنيد چه انتخوابي اصلا شهردار چكاره كي به كي مگر توي كشور انتخواب وجود دارد كه شورا اين كار را بكند با با جريان انتصاب است پس چرا مردم را فيلم كرديد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان