بازدید 6856

تأکید وکیل ترامپ بر لزوم تغییر حکومت در ایران

کد خبر: ۷۹۶۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۸ 06 May 2018

وکیل رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی در همایش منافقین در واشنگتن، ضمن تأکید بر لزوم خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای، خواستار تغییر حکومت ایران شد.

به گزارش فارس، «رودی جولیانی» شهردار سابق نیویورک و وکیل فعلی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، بامداد یکشنبه خواستار خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای ایران شد.

جولیانی طی سخنرانی در همایش گروهک منافقین در واشنگتن بر لزوم تغییر حکومت در ایران تاکید کرده و گفت: «ما رئیس‌جمهوری داریم که به تغییر رژیم (ایران) متعهد است. اما چه اتفاقی برای آن توافق خواهد افتاد؟»

او سپس ادای پاره کردن یک کاغذ را به مثابه توافق هسته‌ای ایران درآورد.

به نوشته وبگاه «بلومبرگ» وی سپس با بیان اینکه ترامپ از برجام خارج خواهد شد، گفت این نظر را با توجه به مواضعی که از ترامپ، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا و همچنین «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور درباره ایران می‌شناسد، به زبان آورده است.

جولیانی اما تاکید کرد اینکه می‌گوید ترامپ از برجام خارج می‌شود را بر اساس اطلاعاتی که از مقامی در کاخ سفید شنیده باشد، نگفته است.

وکیل ترامپ تاکید کرد: «من به مدت طولانی که حتی نمی‌توانم بگویم چقدر، حامی تغییر حکومت ایران بوده‌ام. من حامی این مسئله خواهم بود. به نظرم این تنها راه صلح در خاورمیانه است. این حتی از توافق اسرائیل-فلسطین نیز مهمتر است».

وی سپس با به زبان آوردن آرزوهای خود، افزود: «ایران زمانی نه تنها متحد آمریکا، بلکه متحد اسرائیل نیز بود. این اتفاق می‌تواند (با تغییر رژیم ایران) دوباره رخ دهد».

این در حالی است که حدود یک هفته به موعد (22 اردیبهشت) تمدید تعلیق تحریم‌های ایران (ذیل برجام) توسط آمریکا باقی مانده اما «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور تهدید کرده که اگر «معایب توافق هسته‌ای ایران» برطرف نشود، تحریم‌ها را باز می‌گرداند.

رفع سقف زمانی محدودیت غنی‌سازی ایران، محدود شدن برنامه موشکی ایران و دسترسی نامحدود و بی‌قید و شرط به اماکن نظامی ایران و مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای ایران درخواست‌هایی است که ترامپ مطرح کرده و گفته در صورتی که این خواسته‌ها محقق نشود، در موعد بعدی تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران یعنی 12 می (22 اردیبهشت) از این توافق کناره‌گیری می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که توافق هسته‌ای قابل مذاکره مجدد نیست و تغییر مفاد این توافق، از جمله در زمینه سقف زمانی محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای را نمی‌پذیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان