بازدید 24210
القاعده بهانه‌ای که تمامی ندارد؛

سخنان اوباما بوی حمله‌ای جدید این بار به کشوری عربی را می‌دهد

اوباما در بخش دیگری از پیام خود تأکید کرده است که این کشور اکنون به پناهگاهی برای رهبران القاعده و ساماندهی عملیات تروریستی تبدیل شده است و اقدام اخیر برای منفجر کردن هواپیمای پرواز شماره 253 به مقصد آمریکا نیز در این کشور طراحی و ساماندهی شده که با هدف تلخ کردن روزهای خوب کریسمس برای آمریکایی‌ها بوده است.
کد خبر: ۷۹۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۲ 02 January 2010
باراک اوباما بر این باور است که القاعده در پشت پرده اقدام «عمر فاروق عبدالمطلب»، شهروند نیجریه‌ای که تصمیم داشت یک هواپیما به مقصد آمریکا را منفجر کند، قرار دارد. او می‌گوید: شواهدی پیدا شده که عمر فاروق در یمن تحت آموزش‌های القاعده قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک» و به نقل از «گاردین»، اوباما امروز در پیام رادیویی ـ اینترنتی هفتگی خود، با بیان جملات بالا ابراز داشت: ما تردید‌هایی درباره احتمال نقش داشتن القاعده در این عملیات تروریستی داشتیم، اما اکنون شواهدی یافته‌ایم که این احتمال را تقویت می‌کند.

رئیس‌جمهور ایالات متحده در بخش دیگری از سخنانش گفته است: ما می‌دانستیم که عمر فاروق به یمن سفر داشته است؛ کشوری که با شورش‌های مرگبار فقر و آشوب درگیر است و در آنجا توسط القاعده جذب و مورد آموزش‌ برای انفجار هواپیما قرار گرفته است.

گاردین در ادامه می‌نویسد: پدر عبدالمطلب نیز در گذشته با مراجعه به سفارت آمریکا در نیجریه از سفر پسرش به یمن و جذب او توسط گروه القاعده سخن گفته بود.


اوباما در ادامه سخنانش به موضوعی اشاره می‌کند که بسیاری آن را به ورود ‌آمریکا به جنگی جدید تعبیر می‌کنند.

او می‌گوید: «این تنها موردی نیست که ما هدف حملات القاعده قرار می‌گیریم. آنها بارها به ما حمله کرده و شهروندانمان را کشته‌اند، پس این موضوع سبب خواهد شد که ما روابط دوستانه‌مان را با دولت یمن افزایش داده و به آموزش و توانمند سازی دستگاه امنیتی آنان کمک کرده و با هم به تبادل اطلاعات امنیتی بپردازیم».

اوباما این رخداد برنامه‌ریزی شده را دلیلی برای بازنگری در امنیت ملی آمریکا دانست.

گاردین در ادامه می‌نویسد: سال گذشته، آمریکا 67 میلیون دلار برای تقویت و آموزش نیروهای امنیتی یمن در اختیار پنتاگون گذاشته است.

اوباما در بخش دیگری از پیام خود تأکید کرده است که یمن اکنون به پناهگاهی برای رهبران القاعده و ساماندهی عملیات تروریستی تبدیل شده است و اقدام اخیر برای منفجر کردن هواپیمای پرواز شماره 253 به مقصد آمریکا نیز در یمن طراحی و ساماندهی شده که با هدف تلخ کردن روزهای خوب کریسمس برای آمریکایی‌ها بوده است.

در همین حال، رسانه‌های عربی منطقه در روزهای گذشته خبر دادند که آمریکا، بخشی از فرماندهان ارشد خود را از افغانستان به یمن منتقل کرده و احتمال دارد، بخشی از نیروهای جدید خود را به این کشور عربی بفرستند تا عملیات مشترکی را برای حلمه به گروه‌های القاعده در یمن تدارک ببینند.

هر چند در این اخبار و تحلیل‌ها، اشاره‌ای به گروه معترض حوثی‌ها در یمن نشده است، اما برخی بر این باورند که این موضوع، بهانه‌ای است برای ورود آمریکا به جنگ یمن تا به وسیله آن هم گروه‌های القاعده و هم معترضان حوثی را هدف حمله خود قرار دهد و به این وسیله دولت یمن را هم برای اقداماتش همراه خود سازد.

با این اوصاف، دور از ذهن نخواهد بود که در آینده‌ای نزدیک، شاهد جنگ آمریکا در یمن باشیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
آمريكا مي خواهد در صورت ايجاد جنگي عليه ايران و پيش آمدن مشكل براي تنگه هرمز، از جانب تنگه باب المندب احساس خطر نكند و نفت از آنجا مشكل صدور نداشته باشد و لذا اينها همه بهانه پيشگيرانه است.
به ما چه ؟
با توجه به اينكه حوثي ها در يمن شيعه هستن شايد اوباما ميخواد مرحله به مرحله القاعده رو به شيعيان ربط بده
این جریان اقدام به انفجار این یارو بیش از حد ساختگی بنظر می رسد.
بدیهی است که امریکا با کمک سازمان های اطلاعاتی - امنیتی منطقه و مهم تر از همه اسرائیل ، عربستان و اردن ، طرح انجام حملاتی دامنه دار و مداوم را در یمن نیز دز سر می پروراند و این تحلیل دور از ذهن نیست .
کاش برنامه دیروز نادر طالب زاده رو می دید . که این شهروندنیجریه ای چطور بدون پاسپورت سوار هواپیما می شه . و مواد منفجره ای که در حد یک ترقه بوده به پاش بسته شده بوده . می تونه بهونه خوبی باشه بعد از سناریو 11 سپتامبر!
هردم از این باغ بری میزسد
خوب شد این القاعده رو به وجو آووردن وگرنه به چه بهانه ای میخواستتند مسلمین رو قتل عام کنن ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر