بازدید 20455

زوایای تازه ای از شخصیت مارگارت تاچر

کد خبر: ۷۹۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۴ 03 January 2010
در روزهای اخیر اسناد و مدارکی در خصوص سالهای صدارت مارگارت تاچر نخست وزیر سابق انگلیس و معروف به بانوی آهنین منتشر شده که زوایای تازه ای از شخصیت او را به نمایش در می آورد.

به گزارش لوفیگارو، گفته می‌شود تاچر در زمانی که نخست‌وزیر بوده ، رفتار بسیار خشنی با همکاران خود داشته،علاقه‌ خاصی به ویسکی دارد و جالب است بدانیم که خسیس نیز بوده است.

مورخان انگلیسی با ارائه این خصوصیات،او را در میان سیاستمدارانی قرار داده‌اند که تاریخ انگلستان کمتر به خود دیده است.

گاردین در گزارشی که بلافاصله پس از انتشار اسناد مذکور به چاپ رسید، اعلام کرد که خانم تاچر رفتار بدی با همکاران و زیردستان خود داشته و بر مهاجرانی که با قایق‌ به این کشور پناهنده می‌شدند،‌بسیار خشم می‌گرفته است.

تاچر بر این اعتقاد بود که مهاجران مستحق دریافت خدمات اجتماعی نبوده اند،چرا که شهروندان انگلیسی در اولویت قرار دارند.اطرافیان تاچر همواره در تلاش بودند تا رضایت بانوی آهنین برای اسکان 10 هزار پناهنده را جلب کنند، اما او هیچگاه زیر بار این تقاضا نرفت.

اسناد و مدارک تازه منتشر شده از پیشنهاد عجیب تاچر در زمان صدارتش خبر می‌دهد.او به همتای استرالیایی خود پیشنهاد کرده بود که برای اسکان دادن مهاجران ، انگلستان و استرالیا جزیره‌ای را در اندونزی و یا فیلیپین خریداری کنند تا پناهندگان را در آن جای دهند.

در حوزه داخلی نیز خانم تاچر با بسیاری از همکاران و کارمندانش خود دچار اختلافات اساسی بود.دستوراتی که وی در نامه‌های امضاء‌ شده صادر می‌کرد حکایت از عصبانیت غیرقابل کنترل او دارد .

حتی در حوزه دیپلماتیک نیز، نخست‌وزیر سابق انگلستان نمی‌توانست لحن صریح خود را تغییر دهد.زمانی که در ژاپن قرار بود هیئتی از وزرشکاران وی را همراهی کنند، صراحتا این مشایعت را مورد انتقاد قرار داده و آن رد کرد.

اسناد منتشر شده همچنین از تمایل بیش از اندازه خانم تاچر به ویسکی خبر می‌دهد.سفر به فرانسه در سال 1979 و لیست خریدی که سفارت انگلستان در فرانسه آن را اعلام کرد،‌نشان می‌دهد که سفارت برای یک بار سفر وی و همچنین خرید انواع مشروبات الکلی 65 هزار فرانک هزینه کرده است.

تاچر در حال حاضر 84 سال دارد و به دلیل انتقادات گسترده‌ای که در انگلستان از عملکرد وی صورت گرفته، از سال 2002 تاکنون کمتر در مجالس عمومی به چشم می‌خورد.

کارول دختر تاچر اعلام کرده است که مادرش به شدت از بیماری روحی ناشی از کهولت سن رنج می‌برد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار