بازدید 9867

رضايي: وحدت بايد حول ولی فقیه باشد

کد خبر: ۷۹۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۲ 02 January 2010
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در نشستي مطبوعاتي درباره موارد مورد بحث در جلسه مجمع تشخيص و برخي مسائل روز سخن گفت.

به گزارش ايسنا، در اين نشست، محسن رضايي گفت: در جلسه مجمع ضمن آنكه نسبت به وقايع اخير اعلان موضع شد درباره نهايي كردن مصوبه حق بيمه كارگزاران روستايي مخابرات نيز كه از جلسه قبل مقدمات آن تهيه شده بود، تصميم‌گيري نهايي انجام شد. هم‌چنين درباره سياست‌هاي كلي پيشنهادي مجمع در امر اصلاح الگوي مصرف كه شعار امسال بود و با رهنمودهاي مقام معظم رهبري آغاز شد، نيز بحث و از كليات عبور و بند پيشنهادي اول در اين زمينه تصويب شد كه بررسي آن در جلسات آينده ادامه خواهد يافت.

رضايي هم‌چنين درباره حوادث اخير گفت: در مورد حوادث اخير رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام از هتاكي‌هايي كه در روز عاشورا نسبت به مراسم عزاي حسيني صورت گرفته بود انتقاد و آن را محكوم و از حركت جوشنده مردم نيز تقدير و تشكر كردند و گفتند هميشه مردم در حوادث مهم و سرنوشت‌ساز انقلاب و نظام، اصول و ارزش‌ها را حفظ كرده‌اند و يك بار ديگر در راهپيمايي ميليوني خود جواب هتاكان را دادند.

وي افزود: در مجموع مجمع تشخيص مصلحت نظام هتاكي‌هاي اخير را محكوم مي‌كند و از مسوولان مربوطه مي‌خواهد عاملان اين حوادث را تحت پيگيرد قرار دهند و به مجازات برسانند؛ اگر چه اين حضور ميليوني مي‌تواند نقطه آغازي بر وحدت مردم و نخبگان از همه اقشار با محوريت ولايت ، قانون و ارزش‌ها باشد و با هماهنگي بيشتري توسعه يابد و پي‌گيري شود تا بتوان از ايجاد ابهامات و نگراني‌ها جلوگيري كرد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه به بحث بيمه كارگزاران روستايي مخابرات اشاره كرد و گفت: اين بيمه چند سال در بودجه‌هاي سالانه كشور تصويب شده بود ولي در بسياري سال‌ها شركت مخابرات حق بيمه را پرداخت نمي‌كرد، با اين مصوبه درباره كليه كساني كه با شركت مخابرات قرارداد دارند تا قبل از واگذاري بورس، دولت موظف بود حق بيمه آنها را بپردازد، اما پس از واگذاري شركت جديد موظف است طبق قانون اين هزينه را پرداخت كند، البته دولت بايد بدهي گذشته خود را به كارگزاران روستايي بپردازد.

به گزارش ايسنا، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه سخنانش بر اصلاح الگوي مصرف تاكيد كرد و گفت كه در جلسه بحث شد اتلاف انرژي ، آب و نان در كشور بسيار بالاست؛ چنان‌كه در ايران سالانه 100 ميليارد دلار انرژي ، گاز و نفت مصرف مي‌كنيم كه 40 درصد آن پرت است كه اگر 40 تا 50 درصد صرفه‌جويي كنيم با برنامه‌ريزي مي‌توان اين ميزان را كه معادل 20 ميليارد دلار است، صرفه‌جويي كنيم.

رضايي افزود: اگر اين ميزان تقسيم بر هر ايراني شود سالانه 400 تا 500 هزار تومان به هر نفر مي‌رسد. در مورد برق ، آب و نان نيز همين طور؛ لذا اصلاح الگوي مصرف كه مقام معظم رهبري بر آن تاكيد دارند بسيار مهم است.

وي هم‌چنين با بيان اين كه منابعي كه از ناحيه صرفه‌جويي به دست مي‌آيد قادر است تمام مشكلات بيكاري را در كشور حل كند، اظهار كرد: يعني پول حاصل از صرفه‌جويي اگر صرف اشتغال شود بسيار موثر خواهد بود؛ بنابراين مي‌خواهيم توجهات را نسبت به فرموده معظم له بيشتر كنيم و طبق فرموده ايشان اين موضوع امسال آغاز شده بايد در سال‌هاي آينده نيز ادامه يابد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه گفت: اولين نتيجه‌گيري امروز ما اين است كه اصلاح قيمتي و غيرقيمتي بايد معادل شود تا صرفه‌جويي و كاهش شدت مصرف انرژي در ايران كه دو برابر خاورميانه است، انجام شود.

به گزارش ايسنا، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه به پرسش‌هاي خبرنگاران پاسخ داد.

يكي از خبرنگاران پرسيد « آيا پيش از ارسال نامه‌تان به مقام معظم رهبري صحبتي با مجموعه مجمع تشخيص مصلحت نظام و منتقدان به انتخابات داشته‌ايد يا خير؟» كه رضايي پاسخ داد: خير، درباره نامه هيچ صحبتي در مجمع نداشتيم، اما پس از بيانيه آقاي ميرحسين بحث من اين بود كه نخبگان از مردم ، عقب نيفتند و در حقيقت به مردم بپيوندند.

يكي ديگر از خبرنگاران پرسيد « چرا اين تصور وجود دارد كه نخبگان از مردم عقب مانده‌اند؟»

رضايي در پاسخ گفت: حضرت امام (ره) تعبيري داشتند و مي‌فرمودند مردم هميشه جلوتر از ما حركت مي‌كنند. ما هم در دوران انقلاب همواره با اين موارد مواجه مي‌شديم كه نخبگان دچار ترديد مي‌شدند، اما زماني كه حركت مردمي اتفاق مي‌افتاد نخبگان نيز با آنها همراه مي‌شدند و ابهاماتشان برطرف مي‌شد؛ چرا كه حركت مردمي در واقع يك تاييد الهي است. در حوادث ملي مردم هميشه زودتر اقدام مي‌كنند و همين امر ترديدها و ابهامات نخبگان را كمتر و زمينه‌هاي اجماع در ميان آنان را بيشتر مي‌كند.

خبرنگار ديگري به رضايي گفت « در نامه خود به مقام معظم رهبري تلويحا ذكر كرده‌ايد كه ايشان پيام وحدت بدهند، مگر تا كنون ايشان اين پيام را نمي‌دادند؟ پس چرا دوباره تاكيد كرديد؟»

وي پاسخ داد: سوال خوبي را مطرح كرديد. بحث اين است كه از حركت مردم در روز چهارشنبه نقطه عزيمتي بسازيم تا چند اتفاق روي دهد. اول آن‌كه سرمايه‌گذاري اقتصادي كه با كندي مواجه شده ، تند شود و ابهامات دنيا را رفع كرده و جذب سرمايه گذاري خارجي را افزايش دهيم. نكته دوم اين كه با اين حركت مردم نخبگان و سياسيوني كه دچار اشتباهات سياسي شدند، درصدد جبران اشتباهات خود برآيند. نكته سوم تاكيد دارد بر پيام‌هاي مقام معظم رهبري كه مي‌تواند نشاط سياسي را افزايش دهد؛ چرا كه صحبت‌هاي ايشان همواره حركت‌هاي مردمي را كنترل مي‌كند و نكته آخر وحدت است. درست است كه حركت مردمي مي‌تواند نقطه‌اي براي تقويت وحدت باشد، اما صحبت‌هاي مقام معظم رهبري مي‌تواند حضور مردم را در صحنه كامل و آن را به حركت معناداري تبديل كند كه وحدت را تقويت كند.

يكي ديگر از خبرنگاران پرسيد « اگر رهبران اين اتفاقات جرم‌هايي را مرتكب شده‌اند به نظر شما آيا بايد از اين عوامل چشم پوشي شود؟»

رضايي در پاسخ گفت: من در نامه گفته‌ام كه وحدت را بايد بر عدالت مقدم كنيم ، اگر وحدت شكل بگيرد عدالت روند خود را طي مي‌كند. من در نامه‌ام گفته‌ام سياسيوني كه اشتباه كرده‌اند بيايند و جبران كنند، اين موضوع مي‌تواند بسيار در فضاي وحدت موثر باشد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام هم‌چنين درباره كميسيون ملي انتخابات و اين كه طرح پيشنهادي وي هم اكنون در چه مرحله اي قرار دارد؟ اظهار كرد: بحث اصلاح قانون انتخابات كه از پيش از انتخابات در مجلس درباره آن بحث شده بود، در مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز بررسي شد و هم‌چنان در حال پيگيري است و ادامه خواهد يافت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر