بازدید 28597

انتقاد جمهوری از صدور حکم ارتداد توسط مداحان

کد خبر: ۷۹۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۱ 02 January 2010
اینکه سخنرانان و مداحان حکم اعدام و ارتداد صادر کرده‌اند ؛ دامنه تندروی هاو اهانت را می افزاید.

روزنامه جمهوری اسلامی با انتقاد از شعارها و احکام صادره از سوی برخی سخنرانان و خطیبان درباره حوادث عاشورا ، نوشت : به راه پیمائی هاو تجمعات مردم در محکومیت وقایع عاشورا دوگونه می توان نگاه کرد. یکی ابراز عشق به امام حسین علیه السلام و اثبات وفاداری به نظام جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه و ابراز تنفر نسبت به بیگانگان که نگاهی مثبت است و دیگری توسل به حربه تهدید نسبت به شخصیت های نظام و کسانی که به هر دلیل اعتراضاتی دارند، ولی نشان داده اند که به اصل نظام و قانون اساسی و آرمان های انقلاب وفادارند و دخالت بیگانگان را نیز بر نمی تابند.

روزنامه مسیح مهاجری در ادامه افزود :‌ این نگاه دوم که نگاه منفی و تخریبی است نه تنها نمی تواند کارساز باشد بلکه هر روز بر ابعاد اختلافات می افزاید کینه ها را عمیق تر می کند و به پرده دری هاو گستاخی ها دامن می زند. اینکه سخنرانان و مداحان این قبیل تجمعات خود را در جای قاضی تصور کنند و حکم اعدام و محارب بودن و ارتداد صادر نمایند یا گروه های با این برنامه که قصد کشتن فلان کس را دارند اعلام موجودیت کنند و یا بعضی افراد در سخنان خود با ادبیاتی که دور از شان مسلمان و نظام اسلامی است نسبت ها و تهمت ها و عناوین دروغ و ناروا و خلاف اخلاق انسانی و اسلامی به این و آن بدهند جز آنکه طرف مقابل را جری تر کند و بر دامنه تندروی ها و اهانت های طرفینی بیافزاید نتیجه دیگری ندارد.

در بخشی دیگر از این یادداشت آمده است :‌همه باید به قرآن برگردند که دروغ و تهمت و افترا و اهانت را نهی فرموده و پیامبر گرامی اسلام و پیروان آنحضرت را به شدت عمل نسبت به کفار و نرم خوئی نسبت به همدیگر امر فرموده است . فقط عمل به دستورات قرآن است که جامعه امروز ما را به آرامش می رساند و راه را برای وفاق ملی هموار می نماید. محور این وفاق هم ، طبعا ولایت فقیه است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان