بازدید 4422

سه علت ناهنجاری‌ دندان کودکان

کد خبر: ۷۹۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲ 30 April 2018

عضو انجمن متخصصین ارتودنسی آمریکا گفت: برخلاف تصور بسیاری از والدین، ارتودنسی هیچ مشکلی در تغذیه و نحوه جویدن غذا برای کودکان ندارد.

به گزارش تسنیم، فرهاد صدرالدینی - متخصص ارتودنسی اظهار داشت: بسیاری از کودکان به دلیل ژنتیک، مکیدن دست، کوچک بودن فک و غیره دچار ناهنجاری‌های دهان و دندان هستند که در کودکی به دلیل انعطاف و تغییر پذیری ریشه‌ها می‌توان با ارتودنسی، بسیاری از آنها را بدون جراحی و به سادگی درمان کرد.

وی تصریح کرد: برخی از والدین تصور می‌کنند که در صورت ارتودنسی کردن دندان فرزندانشان، آنها دیگر قادر به جویدن صحیح غذا نیستند و ممکن است نسب به غذا خوردن بی‌میل شده و یا دچار خرابی زودرس و بیماری دندان شوند چرا که با ارتودنسی، مسواک زدن برای کودکان سخت تر و یا حتی ناراحت کننده شود که البته این نگرانی‌ها به دلیل ناآگاهی از شیوه‌های درمان ارتودنسی است.

وی ادامه داد: ارتودنسی ثابت و متحرک دو متد کارآمد برای رفع مشکلات دهانی قلمداد می‌شوند که با توجه به شرایط کودک بسیاری از متخصصین تلاش می‌کنند که برای افراد کم سن و سال از ارتودنسی متحرک استفاده کنند چرا که در این روش امکان خروج پلاک از دهان در زمان دلخواه وجود دارد، بدین ترتیب کودک می‌تواند در صورت احساس ناراحتی در زمان خوردن و یا آشامیدن، پلاک را از دهان خود خارج کرده و پس از خوردن و شست و شوی دهان، دوباره پلاک را در دهان قرار دهد.

این متخصص ارتودنسی ابراز کرد: ارتودنسی متحرک بیشتر برای کودکان استفاده می‌شود چرا که قابلیت تغییر پذیری دندان و ریشه در سنین پایین بیشتر است و در بزرگسالی به دلیل تثبیت ساختمان‌های استخوان فکین، درمان با ارتودنسی متحرک دشوارتر است به همین خاطر افرادی که در بزرگسالی برای درمان ناهنجاری‌های دهان و دندان مراجعه می‌کنند، معمولا از ارتودنسی ثابت استفاده می‌شود.

صدرالدینی خاطرنشان کرد: بیماران باید توجه داشته باشند که ارتودنسی ثابت در مقابل ارتودنسی متحرک قرار نمی‌گیرد و هر کدام از این دو روش، کاربردهای متفاوتی دارند و باتوجه به نوع ناهنجاری دندان و مولفه‌هایی نظیر سن، تغییر پذیری ریشه و غیره، یک و یا حتی هر دو روش برای بیمار تجویز شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار