بازدید 5539

آمادگي حوثي‌ها براي مذاكره با عربستان

کد خبر: ۷۹۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۲ 01 January 2010
رهبر حوثي‌ها در اولين نوار صوتي پس از شايعات مربوط به كشته شدنش در درگيري با نيروهاي يمن از جامعه بين المللي خواست تا به مسئوليت‌هايش در قبال غيرنظاميان اين كشور عمل كند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، عبدالملك الحوثي، رهبر شبه نظاميان حوثي يمن در اين نوار صوتي تاكيد كرد: جامعه بين‌المللي و جهان عرب و اسلام را در برابر كشته شدن صدها غير نظامي يمني از جمله زن و كودك براثر حملات هوايي نيروهاي يمني، ‌آمريكايي و سعودي در شمال يمن مسئول مي‌دانيم.

وي افزود: ‌با چنين اقداماتي آنچه كه در بوسني و هرزگوين انجام شده بود بار ديگر تكرار مي‌شود.

رهبر حوثي‌ها تاكيد كرد: سكوت جامعه بين‌المللي در قبال اين حوادث، موجب تشويق تجاوزگران به ادامه اقداماتشان در كشتار گروهي ساكنان استان‌هاي شمالي يمن مي‌شود به ويژه آنكه سازمان‌هاي جامعه مدني نيز در قبال اين جنايات عليه غير نظاميان سكوت كرده‌اند.

وي هم‌چنين تاكيد كرد كه حملات هوايي عليه غيرنظاميان در صعده‌، عمران و الجوف در شمال يمن به كشته شدن صدها زن و كودك منجر شده است.

عبدالملك الحوثي حملات هوايي مشترك جنگنده‌هاي يمني، ‌سعودي و آمريكايي را به حملات رژيم صهيونيستي عليه غير نظاميان فلسطيني و كشتار جمعي آنها تشبيه كرد.

وي گفت: اين حملات تنها غيرنظاميان را هدف قرار مي‌دهد زيرا مبارزان گروه حوثي مي‌دانند كه چگونه خود را از اين حملات دور نگه دارند،‌ علاوه بر آن با توجه به اينكه جبهه‌هاي جنگ براي دشمن شناخته شده است، چرا آنها به كشتار غيرنظاميان بي گناه روي مي آورند.

وي تداوم هدف قرار دادن غير نظاميان را نشان‌دهنده شكست طرح‌هاي تجاوزگران دانست و افزود: آنها با اين سياست‌هاي خود ثابت كردند كه فرقي با رژيم اسراييل كه سياست محاكمه گروهي ملت فلسطين را در پيش گرفته، ندارند.

رهبر حوثي‌ها در پايان نوار صوتي خود وعده داد كه براي دفاع از خون غيرنظاميان كشته شده در اين حملات عمليات‌هاي نظامي گسترده‌اي انجام دهد.

از سوي ديگر شبه نظاميان حوثي در بيانيه‌اي اينترنتي آمادگي خود را براي مذاكره با رياض جهت پايان دادن به درگيري‌هاي بين اين نيروها و نيروهاي سعودي در مرزهاي يمن و عربستان اعلام كردند.

براساس گزارش سايت اينترنتي شبكه الجزيره، در اين بيانيه تاكيد شده است: چنانچه حملات نيروهاي سعودي متوقف شود و اهداف حقيقي براي حفظ امنيت،‌ ثبات و احترام به حقوق همجواري مشخص شود ما نيز هرگز به كسي حمله نخواهيم كرد.

حوثي ها هم‌چنين بر تمايل خود جهت بازگردان ثبات و امنيت به منطقه تاكيد كرده و بر موضع‌گيري سابق خود مبني بر ضرورت حملات بدون توجيه عليه خاك يمن و حمايت از مذاكره براي حل و فصل اختلافات تاكيد كردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل