بازدید 96613

پیشنهادهای 5 گانه موسوی در بیانیه جدید

بند اول و دوم این بیانیه می تواند به عنوان پایان یافتن موضوع انتخابات از نگاه موسوی تلقی شود.
کد خبر: ۷۹۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۲ 01 January 2010
میرحسین موسوی در بیانیه ای با ارائه پیشنهادات مد نظر خود برای برون رفت از شرایط فعلی، حرمت شکنی در روز عاشورا را محکوم کرد.

به گزارش "تابناک" میرحسین موسوی در بیانیه ای با اشاره به حوادث روز عاشورا ضمن انتقاد از برخی برخوردها نوشت: مسلما حرمت شکنی اگر در روز عاشورا صورت گرفته باشد مورد تایید ما نیست.

وی در بخش هایی دیگر از این بیانیه تاکید کرد: ما از کسانی که به عرف و اعتقادات دینی و ملی ملت خود احترام نمی گذارند، بیزاری می جوییم و شعارها و حرکاتی که به صورت افراطی در روز عاشورا انجام شده غیر قابل قبول بوده است.

بنابر این گزارش موسوی همچنین به ارائه 5 پیشنهاد به عنوان راه حل هایی از نگاه خود پرداخته است:

۱- اعلام مسئولیت پذیری مستقیم دولت در مقابل ملت و مجلس و قوه قضائیه به نوعی که از دولت حمایت های غیرمعمول در مقابل کاستی ها و ضعف هایش نشود و دولت مستقیما پاسخگوی عملکرد خود باشد. به یقین اگر دولت کارآمد و محق باشد خواهد توانست جواب مردم و مجلس را بدهد و اگر بی کفایت و ناکارآمد بود مجلس و قوه قضائیه در چارچوب قانون اساسی با او برخورد خواهند کرد.

۲- تدوین قانون شفاف و اعتماد برانگیز برای انتخاباتها به نوعی که اعتماد ملت را به یک رقابت آزاد و منصفانه و بدون خدعه و دخالت قانع سازد. این قانون باید شرکت همه ملت را علیرغم تفاوت در آراء و اندیشه ها تضمین کند و جلوی دخالت های سلیقه ای و جناحی دست اندرکاران نظام را در همه سطوح منتفی سازد. مجالس اولیه انقلاب می تواند به عنوان الگویی مورد توجه قرار گیرند.

۳- آزادی زندانیان سیاسی و احیاء حیثیت و آبروی آنها. بنده یقین دارم که این اقدام نه به ضعف که به درایت نظام تعبیر خواهد گشت...

۴- آزادی مطبوعات و رسانه ها و اجازه نشر مجدد روزنامه های توقیف شده جزء ضروریات روند بهبود است. ترس از آزادی مطبوعات باید از بین برود و تجربیات جهانی در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد. گسترش کانال های ماهواره ای و اهمیت یافتن آنها و تاثیرگذاری قاطع این رسانه که بخوبی ناکافی بودن روش های قدیمی و محدودیت صدا و سیما را می رساند.... آیا زمان آن نرسیده است که با اقدامی شجاعانه و ناشی از اعتماد به متفکران و نیروهای خلاق جامعه، نگاهها را از آنسوی مرزها به شکوفایی خلاقیت سیاسی و فرهنگی و اجتماعی داخلی برگردانیم؟

۵- برسمیت شناختن حقوق مردم برای اجتماعات قانونی و تشکیل احزاب و تشکل ها و پایبندی به اصل ۲۷ قانون اساسی. اقدام در این زمینه که می تواند با درایت و همکاری همه علاقمندان به کشور صورت گیرد در طول چند ماه می تواند فضایی توام با دوستی و محبت ملی را جایگزین درگیری ها نماید.

وی در پایان آورده است: تاکید کرده ضرورتی ندارد همه بندها با هم شروع شود اما مشاهده عزم در این راه بروشنی افق کمک خواهد کرد.

بنابر این گزارش، بند اول و دوم این بیانیه می تواند به عنوان پایان یافتن موضوع انتخابات از نگاه موسوی تلقی شود.

گفتنی است در روز عاشورا برخی اغتشاشگران و نفوذی ها با انجام حرکات موهن و سردادن شعارهای ناپسند، موجبات هتک حرمت عاشورا را فراهم آورده بودند که توسط دلسوزان نظام تقبیح شد و در نهایت با پاسخ محکم مردم عاشورایی و ولایت مدار سراسر کشور مواجه شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۰
کاش متن کامل رو می گذاشتید تا افراد خود نتیجه گیری کنند. آقای موسوی همچنان بر همان مواضع قبلی خود پافشاری می کند. خود را دلسوز مردم نشان میدهد اما کلامی که موجب آرامش وضع کنونی گفته شود بیان نکرده، خیلی جالب است که همه را گناه کار ومقصر می داند الا خودش. بر کسی پوشیده نیست که مسئولیت بخشی از خون های ریخته شده با ایشان است. من و همسرم متن بیانیه را خواندیم به امید اینکه شاید کلامی پیدا کنیم تا از داغ عاشورا که حامیان ایشان بر دلمان گذاشته اند کم شود اما دریغ !! آقای موسوی لطفا اینقدر ملت را احمق فرض نکنید. یعنی آن جمعیت عظیم روز چهارشنبه همه فریب خورده صداسیما و سخنرانان و... هستند؟! و از بینش و تدبیر وبصیرت به دور ؟! با تکرار حرف های گذشته و حمایت متعصبانه از خطای خطا کاران بین خود و بخش عظیم مردم فاصله می اندازید. ومهمتر اینکه برخی از دستور های به ظاهر مترقیانه ایشان با مبانی نظام اسلامی و ولایت فقیه هرگز قابل جمع نیست. تا ما جان در بدن داریم برای حفظ این نظام ورهبر عزیز در مقابل مخالفانش ایستاده ایم .
آقاي موسوي بايد ابتدا برائت خود را از نيروهاي داخلي وخارجي واز منافقين وغيره كه قصد بر اندازي نظام را دارند اعلام نمايد وپايبندي خود رات به قانون اساسي واصل ولايت فقيه اثبات نمايد و در ملاقات با مقام معظم رهبري بيعت خود را با معظم اله تجديد نمايد تا دشمنان اسلام از ايشان دست بردارند وبعداً خواسنه هاي خود را همراه با ساير اقشار وفادار به اسلام وولايت پيگيري نمايند والا تا كنون شاهد محكوميت نيروهاي بر انداز واعمال ورفتار وآشوبگريهاي آنان از طرف ايشان نبوده ايم.
از نظر اينجانب دليل ذكر اين اظهارات تنها به جهت احساس خطر براي منافع خودشان ميباشد وگرنه حضور خواهر زاده ايشان در آن اجتماع چه دليلي ميتواند داشته باشد و يا اقدامات دختر آقاي آيت اله هاشمي رفسنجاني قبل از اين اغتشاشات چه مفهومي دارد ؟آقاي موسوي ذكر اينكه اشتباه كرديم بهتر جواب ميداد تا تعيين تكليف براي دولت و مجلس.
خجالت بکش تابناک
خجالت بکش سانسور چی
اگر مردی کل بیاینه را منتشر کن.
اگر هم نیستی که ...
باشه حتما هر کاری دلت خواست کردی حالا دستور هم صادر میکنی یک معذرت خواهی هم نمیکنی؟ همه چیز رو زیر سوال بردی به همه چیز توهین کردی حرمت همه چیز رو شکتی 6 ماه مملکت رو به آشوب کشوندی اون همه آدم رو به کشتن دادی دشمن شادمون کردی حالا راه حل ارائه میدی ؟ !
خدا را شکر که ما ایرانیان در طول تاریخ نشان داده ایم که همیشه با هم هستیم و جلوی ظلم در تمام دنیا ایستادگی کرده ایم.با تشکر از آقای موسوی که نشان دادند منافع ملی و اسلامی ایران زمین را فدای لبخند غرب نکردند.والان وقت آن است که همه با هم دست در دست هم و با مهربانی و برادری و برابری و آزادی ،کشور خود را بسازیم و الگویی باشیم برای همه ی کشور های دنیا.زنده باد ایران زمین،زنده باد جمهوری اسلامی،زنده باد اصلاحات سازنده و زنده باد ایرانی.
بالاخره مي بينم كه تظاهرات و اتمام حجت مردم آقايان را اندكي سر عقل آورده و ديگر دولت را به رسميت شناخته اند و به جاي دميدن در بوق اغتشاشات و اشوب ها ، اندكي به منطق روي آورده اند و از نهادهاي حكومتي كه تا ديروز با فحاشي ياد مي كردند درخواست كمك كرده اند. باز جاي خوشحالي است كه ديگر از واژه تقلب در انتخابات فاصله گرفته اند.
مردم ولايت مدار با كسي شوخي ندارند .
يا حق
مرگ بر ضد ولایت فقیه .
با سلام انشا ا.. مملکت به لطف آقا ابا عبدا.. الحسین (ع) روی آرامش بخود بیند.
کاملا با اين نظر موافقم که "برخي از دستور های به ظاهر مترقیانه ایشان با مبانی نظام اسلامی و ولایت فقیه هرگز قابل جمع نیست." ايشان بالاخره بايد تکليف خود را با محوريت ولايت فقيه که نخ تسبيح سياست کشور است مشخص کند. ضمنا ايشان در بيانيه اش کوچکترين اشاره اي به خروش مردمي چهارشنبه نکرده است.
شما واقعا آدمهای کثیفی هستید چرا متن کامل را نیاوردید
آقای موسوی ما طرفدار واقعی شما هستیم ، اما در روز عاشورا عده ای حرمت عاشورا و امام حسین (ع) را نگه نداشتند .
از شما انتظار بیشتری داریم .
تمام دلخوشی جناب مهندس شده یک مشت لائیک سلطنت طلب منافق و فریب خورده دلت به کیا خوش کردی نخست وزیر امام !!؟ به اون کسانی که شب از پشت پنجره اتاق خواب به مقام ولایت توهین میکنن یا اونهایی که نه حرمت امام رو نگه داشتن و امام حسن (ع) رو و نه اصل ولایت فقیه رو اینه شبکه عظیم اجتماعی شما ؟ اینه موج سبز شما ؟
باعث تأسف بسیار است.بهتر است اسم سایت خود را کذبناک بگذارید تا تابناک. البته شاید به نوعی هم اسم تابناک درست باشد، چون خدا به شما تاب بیشتری را برای تحمل مخالفین را عنایت فرمایید.خجالت بکشید.
متن کامل رو بزارید چرا سانسور میکنید ؟ چرا نمیگید این آقا جوز خودش همه رو قاتل و موزدورو لباس شخصی میدونه ؟ !
موسوي با پافشاري بر دروغهاي قبلي نمي تواند آنها را ثابت كند
قابل توجه یکی از اظهار نظر کنندگان_ یکی از آرام ترین و نجیبترین بیانیه های میر حسین بودمهندس موسوی مردم را احمق فرض نکرده، این صدا و سیما است که مردم را احمق فرض کرده-صدا و سیمای میلی در این مرحله حساس آتش بیار معرکه شده و حتی نکات مهم در سخنان و بیانیه های علما و مراجع همچون آیات جوادی آملی و مکارم شیرازی را سانسور میکند.به خدا قسم کار صدا وسیما جز ریشه به تیشه انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری حضرت روح الله نیست. بهتر است کمی به خود بیاییند و عاقبت اعمال سخیف خود را در نطر آورند.امیدوارم"تابناک"این نظر رو به نمایش بگزاره
به این دوستان تند رو از هردو طرف مخصوصا انهایی که فعلا خودرا نزدیک یا حامی دولت میدانندربیثصثصضبیثصض
تابناک اگر قصدت واقعا اطلاع رسانی است اون قسمتی که برائت از امریکا و انگلیس و منافقینو میگه هم بذار.
واقعه تلخ عاشورا محکوم است .
آقای موسوی دیر اقدام کردید .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار