بازدید 17929

پژو‌٤٠٥ گران شد؛ تندر‌٩٠ كوتاه نيامد

کد خبر: ۷۹۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۹ 01 January 2010
بازار خودرو كشور در هفته‌اي كه گذشت بيشتر موثر از اخبار مربوط به كشمكش ميان خودروسازان و پليس بود كه در اين بين ادامه توقف شماره‌گذاري برخي از خودروهاي پرتيراژ به ويژه پژو405 باعث افزايش قيمت اين خودرو در بازار شد؛ هرچند در پايان هفته پليس و خودروسازان بر سر ادامه شماره‌گذاري اين مدل‌ خودروها به توافق رسيدند.

به گزارش ايسنا، بازار خودرو كشور در حالي روزهاي آغازين فصل زمستان را پشت سر مي‌گذارد كه همچون فصل پاييز تقاضا براي خريد خودرو چندان رونقي ندارد.

بيش از سه ماه است كه ركود شديدي بر بازار خودر كشور سايه افكنده و فعالان بازار نگران ادامه اين وضعيت هستند. با اين وجود پيش‌بيني مي‌شد كه با اتمام فصل پاييز و آغاز فصل زمستان، بازار خودرو تا حدودي از ركود خارج شود كه البته هنوز محقق نشده است.

در اين بين انتشار اخبار مربوط به اختلاف بين خودروسازان و پليس بر سر توقف شماره‌گذاري برخي خودروهاي پرتيراژ باعث به وجود آمدن التهاباتي در بازار خودرو كشور شده است. التهاباتي كه منجر به افزايش قيمت دست‌كم يكي از پرتيراژترين خودروهاي توليد داخلي يعني پژو405 شد.

هرچند در پايان هفته‌اي كه گذشت سرانجام پليس و خودروسازان به توافق رسيدند، اما بايد اذعان كرد كه اختلاف ميان اين دو نهاد تاثير خود را روي بازار داخلي گذاشته و حال بايد منتظر ماند و ديد كه اين تاثير تا چه زماني پابرجا خواهد ماند؟

نكته جالب اينجاست كه با وجود شرايط حاكم بر بازار و كاهش تقاضاي خريد، قيمت خودروها تغيير و تحول چنداني را تجربه نكرده و حتي نرخ برخي از مدل‌ها افزايش هم يافته است.

كارشناسان اعتقاد دارند تا زماني كه انحصار بازار داخلي خودرو همچنان باقي بماند و تعرفه واردات خودرو به كشور نيز كاهش پيدا نكند، قيمت خودرو در بازار به‌طور اصولي كاهش نخواهد يافت.

* * پژو405 گران شد

در هفته‌اي كه گذشت، قيمت پژو 405 دوگانه‌سوز با افزايش حدودا 100 هزار توماني به 14‌ ميليون و 800 هزار تومان رسيد و قيمت مدل بنزين‌سوز اين خودرو نيز افزايش 300 هزار توماني را تجربه كرده و بالغ بر 13‌ميليون و 500 هزار شد. فعالان بازار پيش از اين چنين افزايش قيمتي را در صورت ادامه توقف شماره‌گذاري اين خودرو از سوي ناجا پيش‌بيني كرده بودند كه سرانجام اين پيش‌بيني در هفته گذشته به حقيقت پيوست.

همچنين پژو پارس دوگانه‌سوز با قيمت 18‌ ميليون و 100 هزار تومان خريد و فروش شد، در حالي كه مدل بنزين‌سوز آن 17‌ ميليون و 200‌ هزار تومان به فروش رفت.

پژو روآ نيز با قيمت حدود هشت ميليون و 400 هزار تومان خريد و فروش شد. مدل دوگانه‌سوز اين خودرو با قيمتي معادل هشت ميليون و 700 هزار تومان فروخته شد.

* * سمند تغييري نداشت

در خانواده سمند طي هفته‌اي كه گذشت هيچ تغيير قيمتي خاصي رخ نداد. سمند معمولي دوگانه‌سوز 14 ميليون و 500‌ هزار تومان و نوع ال‌ايكس دوگانه‌سوز آن نيز با قيمت 16‌ ميليون و 100 هزار تومان خريد و فروش شد. سمند معمولي بنزين‌سوز با قيمت 13‌ ميليون و 500 هزار تومان به فروش رسيد. البته بايد گفت كه اين خودرو اين روزها چندان در بازار قابل دسترس نيست. همچنين سمند ال‌ايكس بنزين‌سوز 15‌ ميليون تومان خريد و فروش شد. سورن نيز 16‌ ميليون و 700‌ هزار تومان به فروش رسيد.

* * V20 گران ماند

قيمت پژو206 تيپ2 نيز در هفته‌اي كه گذشت، روي 14 ميليون تومان ثابت ماند تا قيمت اين خودرو نيز در شرايط ركود كاهش پيدا نكند. پژو 206 تيپ2 از جمله خودروهاي كم‌مصرف موجود در بازار خودرو ايران به شمار مي‌رود.

اين در حاليست كه مدل‌ پژو206 صندوق‌دار V9 با قيمت 19 ميليون و 500‌ هزار تومان به فروش رسيد كه تغيير خاصي را نسبت به هفته‌هاي قبل نشان نمي‌دهد. مدل V8 نيز با قيمتي معادل 16 ميليون و 900 هزار تومان به فروش رفت. مدل V20 هم 14ميليون و 500 تومان خريد و فروش شد.

* * پرايد باز هم بي‌حركت

پرايد در هفته‌اي كه گذشت نوسان قيمتي فاحشي را تجربه نكرد؛ به طوري كه مدل دوگانه‌سوز اين خودرو 8 ميليون و 800 هزار تومان قيمت داشت و مدل بنزين‌سوز آن نيز 7‌ ميليون و 750‌ هزار تومان خريد و فروش شد.

همچنين سايپا 141 با قيمتي معادل 7 ميليون و 950 هزار تومان و سايپا 132 نيز با همين قيمت خريد و فروش شد.

* * ريو گران ماند

قيمت ريو در هفته‌اي كه گذشت روي 13‌ ميليون و 700 هزار تومان ثابت ماند. اين قيمت اگرچه نسبت به هفته قبل رشدي را نشان نمي‌دهد، اما نسبت به مقطع قبل از حاكي از رشد 300 هزار توماني است. دليل اصلي افزايش قيمت اين خودرو كاهش عرضه آن به بازار اعلام شده است.

همچنين زانتيا طي هفته گذشته 27 ميليون و 200 هزار تومان خريد و فروش شد كه نوسان خاصي را نشان نمي‌دهد.

* * تندر E0 كوتاه نيامد

اما در هفته‌اي كه گذشت، قيمت مدل‌هاي E1 و E2 تندر 90 دستخوش تغييرات چنداني نشد و اين دو مدل خودرو به ترتيب 12 ميليون و 100 و 14 ميليون و 900 هزار تومان خريد و فروش شدند.

اين در شرايطي است كه قيمت تندر90 در مدل E0 به دليل اعلام توقف شماره‌گذاري اين خودرو از سوي ناجا روي رقم 11 ميليون و 500 هزار تومان باقي ماند. قيمتي كه 300 هزار تومان افزايش را نسبت به هفته‌هاي گذشته نشان مي‌دهد. البته پليس و خودروسازان در مورد ادامه شماره‌گذاري اين مدل تندر نيز با يكديگر به توافق رسيده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
با داشتن توان خرید تا حتی بیش از 20 دستگاه اتومبیل نمیدونم چرا نمیتونم خودم را راضی کنم که یک دستگاه خود رو خریداری کنم . گواهینامه پایه یک با سابقه 44 ساله نزدیک به 20 سال است که از وسیله نقلیه عمومی تاکسی آژانس اتوبوس و بخصوص مترو لذت بیشتر و اعصابی راحت تر و هزینهای بمراتب کمتر و نگرانی کمتری هم احساس میکنم . این از زمانی اتفاق افتاد که در لندن و امستردامن مدتی زندگی کردم . جالب اینکه بچشم خودم دیدم که نخست وزیر دانمارک با دوچرخه از سوپر محلی که زیست میکردم مشغول خرید بود . اساسا احساس میکنم افراد کمبود دار و ...بیشتر به استقبال خرید اتومبیل میروند
e1 در بازار 13100000 به فروش میرسد نه 12100000 تومان!!!
پس همه چيز بهانه بود تا خودرو گران بشود مثلا بگويند ما شماره گذاري نمي كنيم ومن خسته بشوم واز آنطرف هم هرچقدر گران شد بگويم بابا گراني را ولش كن بي خيال شماره گذاري كن من بروم كار دارم
عجب تو کشور ای خارجی ماشین مثلا بنز 2009 وقتی سال میشه 2010 قیمتش کلی افت می کنه تو ایران پژو 20 خورده ای سال تولید میشه هر سال هم گرون تر میشه با همان کیفیت 20 سال پیش
پژو تو اروپا داره با قیمت 5 تا 6 هزار دلار ارزه میشه اونوقت ما 8000 دلارم روش میدیم که ماشینامون آتیش بگیرن، کی ...درست میشه نمی دونم،
نتيجه تمام اين فعل انفعالات (جنگ زرگري) بين آقايان اين است كه مردم كماكان خودرو بدون ABS سوار خواهند شد ولي با توجه به تيراژ حدود 700 دستگاه در روز اين دو خودرو و افزايش قيمت آن ، شركت هاي خودرو ساز روزي 200 ميليون تومان بيشتر سود خواهند كرد. بيچاره مردم!
تمام این بازی ها برای بالا بدن قیمت آشغال های تولید ایران خودرو بود نه چیز دیگر
بابا ایران خودرویی ها همیشه به دنبال بهانه برای گرانی قیمت ماشین پلاستیکی هاشون بودند که اینبار نیرور انتظامی این بهانه رو به دستشون داد ! وای چرا ایران اینجوریه !!؟
دیشپریشب گفتین پژو 206 تیپ 2 14200
الان زدین 14میلیون هست و تغییری نداشته
کدومو باور کنیم؟
علوم می شود ناجا و ایران خودرو با هم تصمیم گرفته بودند چند روزی جلوی شماره گذاری را بگیرند تا خودروها گران شوند چون تجربه ثابت کرده است در کشور ما هر چیز گران شد هیچوقت به قیمت قبلی خود بر نمی گردد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل