بازدید 12998
«وال استریت جورنال» گزارش داد:

ماموریت ویژه مایک پمپئو در سفر به اروپا و خاورمیانه؛ اعلام تصمیم ترامپ در مورد برجام

مایک پمپئو، وزیر خارجه جدید آمریکا، برای نخستین حضور در نشست وزیران خارجه ناتو بامداد جمعه هفتم اردیبهشت وارد بروکسل، پایتخت بلژیک، شد. این نخستین سفر وزیر خارجه جدید آمریکا پس از کسب رأی اعتماد از سنا و ادای سوگند در کاخ سفید است. وزیر خارجه آمریکا سپس به عربستان سعودی، اردن و اسرائیل سفر می‌کند.
کد خبر: ۷۹۳۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸ 27 April 2018

مایک پمپئو، وزیر خارجه جدید آمریکا، برای نخستین حضور در نشست وزیران خارجه ناتو بامداد جمعه هفتم اردیبهشت وارد بروکسل، پایتخت بلژیک، شد. این نخستین سفر وزیر خارجه جدید آمریکا پس از کسب رأی اعتماد از سنا و ادای سوگند در کاخ سفید است.

به گزارش تابناک، تقویت ناتو، مقابله با روسیه و بحران سوریه در دستور کار مهم‌ترین متحدان نظامی آمریکا در قاره اروپا قرار دارد. وزیر خارجه آمریکا سپس به عربستان سعودی، اردن و اسرائیل سفر می‌کند.

در همین رابطه، خبرنگار روزنامه آمریکایی «وال استریت جورنال» در مطلبی ضمن اشاره به سفر پمپئو به بروکسل برای حضور در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو، نوشته است: آیا اروپا میتواند دولت ترامپ را به قبول توافق (پیشنهادی) مکرون متقاعد سازد یا پمپئو پیام مرگ برجام در ماه مِی را آورده است؟

به نظر می رسد، طبق گزارش این روزنامه آمریکایی، پمپئو به غیر از مطرح کردن اختلافات با روسیه و زیر سوال بردن روابط متحدان اروپایی خود با روسیه، قرار است پیام آمریکا در مورد برجام را به اطلاع اعضای ناتو برساند.

«وال استریت جورنال» در ادامه نوشت: دو هفته آینده که ترامپ قرار است تصمیم خود در مورد برجام را اعلام کند، بزرگترین مسئله پیش روی روابط فراآتلانتیکی است. چراکه ترامپ خواهان از بین بردن توافق هسته ای است و متحدان اروپایی او خواهان حفظ آن هستند.

ماموریت ویژه مایک پمپئو در سفر به اروپا و خاورمیانه؛ اعلام تصمیم ترامپ در مورد برجام

مقامات رسمی دولت آمریکا اعلام کرده اند که تصمیم نهایی در مورد توافق هسته ای هنوز گرفته نشده است؛ در همین رابطه، دیپلمات های اروپایی به احتمال زیاد در نشست ناتو به دنبال سرنخ ها و نشانه هایی از طرف وزیر خارجه آمریکا باشند در مورد اینکه آیا دولت آمریکا ایده های جدیدی برای حفظ برجام خواهد داشت یا خیر. از سوی دیگر، ممکن است، وزیر امور خارجه صرفا قرار است در این نشست یک پیامی را به متحدان آمریکا مخابره کند مبنی بر اینکه آمریکا از برجام خارج خواهد شد.

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو در کنفرانس خبری روز گذشته در کنفرانس خبری پیش از نشست امروز وزیران خارجه اعلام کرد که موضوع برجام از جمله مسائل مورد بحث در نشست روز جمعه خواهد بود.

وی گفت: ما در زمان حصول توافق هسته ای در سال 2015 از آن استقبال کردیم و بر اهمیت اجرای کامل برجام تاکید کرده ایم و اعتقاد داریم که این توافق ایران را از تولید سلاح هسته ای دور می کند و این مساله برای امنیت متحدان ناتو حائز اهمیت است.

دبیر کل ناتو مدعی شد: موضوعات دیگری مانند برنامه موشک بالستیک ایران که موجب نگرانی زیادی است و همچنین تلاش های ایران برای بی ثبات کردن منطقه ، حمایت از گروه های تروریستی و تهدید ایران برای آزادی ترددهای دریایی ، در توافق هسته ای پوشش داده نشده است . ما درباره برنامه موشکی ایران و سایر فعالیت های ایران در منطقه نگرانی داریم و پرداختن به نگرانی هایی که در برجام پوشش داده نشده حائز اهمیت است و من از همه تلاش ها برای پرداختن به مساله موشکی ایران استقبال می کنم.

وی ضمن تاکید بر اجرای کامل برجام گفت: ناتو در موقعیتی نیست که درباره این مساله قضاوت کند و این بر عهده آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

لازم به ذکر است که شنبه ۲۸ آوریل/ ۸ اردیبهشت پمپئو در سفرش به عربستان سعودی با ملک سلمان پادشاه سعودی و عادل جبیر، وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد و پس از آن به اسرائیل و اردن سفر خواهد کرد.

گزارش ها حاکی از آن است که پمپئو در سفر به خاورمیانه قرار است تصمیم ترامپ در مورد توافق هسته ای که احتمالا خروج از آن باشد را به اطلاع متحدان خاورمیانه ای خود برساند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۹
خدا کنه حداقل در این زمان که مسئولین کشور فکری به حال مردم نمی کنند و مردم و کشور را در مشکلات خود رها کردند، تصمیم بدی در مورد برجام گرفته نشود چون مثل همیشه مردم دچار مشکلات جدی تر می شنود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
برجام طی 3سال ثابت کرد خودش تصمیم بدی بوده شاید بستنش باعث شود انتظارها پایان یافته و گشایش اقتصاد شود
kh
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
نگران نباش مرگ یکبار شیون هم یکبار
ما الان هم زندگی نمیکنیم فقط زنده هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
دشمنی باعث نابودی میشود
اصلا فکر و برنامه دولت آمریکا فقط رو ایران متمرکز شده و اوضاع خیلی خطرناکه واقعا. ظاهرا پرونده ایران از سوی لابی اسرائیل در آمریکا دست ترامپ سپرده شده که حداکثر فشار رو بیاره برا یکسره کردن کار. وزارت خارجه باید فعال تر عمل کنه.
خداحافظ برجام نافرجام !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
شنبه 8 اردیبهشت 97
تنها با گذشت یک ساعت از شروع به کار بورس ، شاخص کل بیش از 200 واحد سقوط کرد !
هههههههههه
با هزینه ای که عربستان در مورد ایران کرده باید هم اولین سفر وزیر خارجه امریکا عربستان باشه
و تحویل صورتحساب و فاکتور جدید برای اقدامات بعدی امریکا
روسیه هم که در جهت منافع اسرائیل همکاری میکنه
تابناک هر نظری رو که عشقش بکشه منتشر میکنه نهایت حقوق بشر و شهروندی رو رعایت میکنه!!!!!!!!!
مارو باش خبرارو از کدوم سایت پیگیری میکنیم
ظریف یه لبخند می زند و عراقچی هم خودکارش را شلیک می کند دشمن سرعقل می آید
اماده جنگ بشین دلواپسای افراطی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
با قراردادی که رییس جمهور حقوقدان وکیل بستند بهتر از این میخواستی بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
بنده خدا من و تو باید آماده بشیم
ایشالا که به هم میخوره. شاید اینجوری از بذل و بخشش منابع جلوگیری بشه
بیچاره بورس
قواعد بازى كشورها درزمين جهان كه به غلط ما انرا به اسم امريكا مى شناسيم توسط چند كشوراز جمله چين وروسيه زيرسؤال رفته ومورد اجرا قرار نميگيرد هدف اصلى امريكا كوبيدن سرمار است وهمه اقداماتى كه انجام ميدهند دراين جهت است اگر برفرض محال كشورما از انظار غايب شود هيچ اتفاقى دراين لشكر كشى ها نخواهد افتاد
برادران دلواپس و طرفداران آنها اماده رفتن به جنگ باشند. مگر همین را نمی خواستید؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها