بازدید 7665

مظلومیت خرمشهر اینبار در خلق یک حماسه

کد خبر: ۷۹۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۷ 01 January 2010
مسئولان خرمشهر که کارنامه ناموفقی در رسیدگی به مشکلات مردم این شهر در سال‌های اخیر دارند، دو روز پیش و در تجمع پرشکوه عشایر عرب منطقه و مردم غیور خرمشهر، یک بار دیگر، ناتوانی و عجر خود را در رسیدگی به امور نشان دادند.

به گزارش خبرنگار «تابناک» ، در حالی که مردم قهرمان خرمشهر، همسو با دیگر هموطنان در سراسر کشور برای بیعت با عاشورای حسینی و ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی به صورت خودجوش به میدان آمده بودند، دیروز مسجد جامع خرمشهر، شاهد شرمندگی خود به دلیل ناتوانی مسئولان این شهر در ساماندهی یک راهپیمایی شد.

بر پایه این گزارش، امام جمعه خرمشهر، هنگامی که به میدان مقابل مسجد جامع رسید، با ابراز تعجب از این که مردم به درون محوطه کوچک مسجد برای شرکت در تجمع ولایی دعوت می‌شوند، گفت: این دیگر چه کاری است؟ باید مردم را در میدان مقابل مسجد جمع می‌کردند.

وی بلافاصله خود دست به کار شد و با چند تن از رزمندگان و جانبازان خرمشهری، مردم را به مقابل میدان مسجد جامع دعوت کرد.

در همین حال و در حالی که مراسم بدون سیستم صوتی در حال برگزاری بود، مردم خود به صورت خودجوش به دادن شعار علیه حرمت‌شکنان عاشورا پرداختند.

این گزارش می‌افزاید: برگزاری این مراسم در ادامه با شعارهای برخی از مجریان مراسم، بدون بلندگو برگزار شد و این در حالی بود که هر لحظه بر جمعیت درون میدان افزوده می‌شد؛ اما سردرگمی در هدایت آنان، باعث شد از شکوه این مراسم کاسته شود.

امام جمعه خرمشهر، با ابراز تأسف از وضعیت پدید آمده، معاون فرماندار خرمشهر و مسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این شهر را مسبب این وضعیت خواند و در حالی که خود با صدایی گرفته برای مردم سخنرانی می‌کرد و روضه می‌خواند، در سوگ اباعبدالله الحسین گریست.

آیت‌الله سیدابوالحسن نوری که در عملیات آزادسازی خرمشهر، از ناحیه حنجره مجروح شده است، تأکید نمود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خرمشهر را به دلیل ناتوانی به زودی منحل خواهد کرد.

در همین حال، خبرنگار ما گزارش می‌دهد، متأسفانه عدم پیش‌بینی مسئولان خرمشهر در تهیه تصاویر حضرت امام و رهبری و پرچم‌های سه رنگ جمهوری اسلامی ایران به عینه در این مراسم دیده می‌شد. البته ناگفته نماند که این ناهماهنگی و ناتوانی حتی گروه تصویربردار صدا و سیما را نیز دچار مشکل کرد و اگر نبود حضور خودجوش مردم در این مراسم و به ویژه عشایر عرب منطقه، یک تأسف دیگر بر تأسف‌های خرمشهر افزوده می‌شد.

یادآور می‌شود، ناکارآمدی مسئولان خرمشهر در حل و رسیدگی به مشکلات مردم تا به آنجا پیش رفته است که رئیس‌جمهور در مراسم امسال سالگرد آزادی خرمشهر، اعلام کرد که می‌داند درد از کجاست و از کجا آب می‌خورد؛ وی خود را فرماندار خرمشهر نامید و قول داد، مشکلات حل شود که متأسفانه این سخن تبلیغاتی رئیس‌جمهور تاکنون تنها از خود خاطره‌ای در اذهان به جای گذاشته است و همان مسئولان ناکارآمد که با انبوه مشکلات در خرمشهر همچنان کارنامه ناکارآمدی را با خود به همراه دارند، در اجرای یک مراسم مهم ملی و مذهبی ناتوان مانده‌اند.

آقای شکریان، یکی از مجریان برنامه دیروز، با ابراز تأسف از این وضعیت گفت: مثل این که مسئولان خرمشهر، واقعا بی‌خیال هستند.

یادآور می‌شود، سال‌ها پیش در دیدار آیت‌الله سید‌ابوالحسن نوری، امام جمعه خرمشهر با رهبری، ایشان درباره حل مشکلات خرمشهر فرموده بودند: دعا کنید مسئولان خوب و کارآمدی برای شهر شما بفرستند.

برخی از مؤمنان خرمشهر از رئیس‌ دادگستری این شهر خواسته‌اند، افرادی را که در مراسم ولایی دیروز موجب کوتاهی در خدمت شده‌اند، مؤآخذه و تنبیه کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
من یک نفر به عنوان یک بسیجی که مدتی دلاوری بچه های خرمشهری رو در زمان جنگ دیدم شرمنده گل رویشون هستم .
دو سال پیش بعد از مدتها که از جنگ می گذشت سری به خرمشهر زدم و در کمال ناباوری اجحاف به حق مردمی که لطمات زیادی رو از جنگ دیدند به چشم خودم دیدم. اون از وضع خیابون ها و وضع آبشون و تلاش عوامل وهابی که در صدد جذب مردم هستد .در حساس ترین نقطه مرزی کشور مسئولین خواب هستند و ما هم شرمنده اونها .
تعجب کردید؟ انها فقط خاک و نفتشان ایرانی است و حق دارد نه مردمشان
عدم پیش‌بینی مسئولان خرمشهر در تهیه تصاویر حضرت امام و رهبری و پرچم‌های سه رنگ جمهوری اسلامی ایران؟!!!!
معنی تظاهرات خودجوش رو هم فهمیدیم...
جا دارد با کلیه مسئولینی که در امر چنین وظیفه مهم در این زمان به شدت برخورد گردد تا مایه عبرت سایر مسئولین گردد
همون روزی که به اسم بازسازی! شروع به هدم و جمع آوری بقایای تاریخ جنگ در خرمشهر نمودند معلوم بود از این ستاد و از این همایشها چیزی بیرون نمی آید. من یک کتاب 3 کیلویی در خانه داردم (هدیه) تحت عنوان یادبود بازسازی خرمشهر (چاپ ستاد بازسازی) هنوز نفهمیدم کتاب به این گرانی و سنگینی برای چه چاپ شد.
تابناك اگه دلت مي سوخت واسه همه ارزشها ، از فقر و بدبختي اين مردم مينوشتي و استقامتشون روي دينشون، اعتراض خودجوش سيستم صوتي نمي خواد
یعنی اتقدر کم بودند که فقط تو صحن 150مترمربعی مسجد مقاومت جامع خرمشهر جا شدند
اولاً حرکت خودجوش مردمی! نیازی به عکس و پوستر و تدارکات دیگر از طرف ارگانهای دولتی نداره چون اون موقع خودجوش نمی شه.....
وقتی به خرمشهر نزدیک میشدیم نوشته بود با وضو وارد شوید و فکر میکنم این روزها کسی آنجا با وضو وارد نمی شود.
اهواز موقع باران درلجن فاضلاب غوطه می خوردبی کفایتی مسئولین بخصوص شهرداری ها وآب وفاضلاب دربیشترشهرهای آستان مشهوداست
شما ازآستان اصفهان که خارج می شوید تبعیض رادر شهرکرد وفلاکت رادرایذه خوزستان به عینه ملاحظه می کنید ادعای عدالت والفاظی ازاین دست در خوزستان به شدت رنگ باخته موجب تمسخر می شود
خرمشهر شهر مظلوم و همیشه قهرمان ایران است
در خرمشهر هر کسی از طریق قاچاق کالا بدنبال منفعت خودش میباشد
سلام
اي كاش مشكلات خرمشهر م مردمش در همين حد بود .اي كاش حاج آقا نوري در مورد ديگر مشكلات مردو وشهر اينگونه به شدت پيگيري مي نمودند ويا به فرماندار غايب خرمشهر هم تذكر ميدادند .متاسفانه هم اين صحبتها فقط جنبه تبليغات دارد وجهت رضاي خدا نيست چون رضايت خدا منوط به رضايت خلق است وفعلا" دين واعتقادات مذهبي مردم حربه وچماقي براي سوء استفاده وبازي با احساسات مردم باخدا وساده شده .
هرچند ميدانم شما تابناكيها اين موضوع را درج نخواهيد كرد چون تاحالا هرچه در رابطه با مشكلات خرمشهر برايتان فرستادم درج نكرديد
چشم فرماندار افتخاري خرمشهر روشن!
این بار هم نتوانستید حقیقت رابیان کنید.شما برای مردم مقاوم خرمشهر دراین 5سال بااینهمه درامد رویایی نفت چکارکردیدکه انتظارحمایت ازانهادارید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر