بازدید 2050

بازداشت ضارب معلم خوزستانی

کد خبر: ۷۹۳۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶ 27 April 2018

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از بازداشت ضارب معلم خوزستانی خبر داد.

به گزارش ایسنا، یوسف نجفی در این باره گفت: با پیگیری های این وزارت خانه و همکاران استانی و منطقه وباجدیت و همکاری دادستان حمیدیه، شب گذشته از محل اختفای این ضارب با خبر شده و صبح امروز وی را بازداشت کردند.

وی در ادامه افزود: در این مورد از همان دقایق اولیه وقوع حادثه؛ مدیرمدرسه و آموزش وپرورش منطقه ؛ ضمن اطلاع به نیروهای انتظامی و قضایی ازطریق واحدحقوقی استان و منطقه شکایت لازم را ازدوجنبه خصوصی و عمومی به عمل آورد. مصدوم کردن معلم در حین تدریس و سرکلاس درس نه تنها دارای جنبه خصوصی است بلکه واجد وصف مجرمانه عمومی نیز می باشد و مجازات شدید تری بدنبال دارد و حتی گذشت شاکی خصوصی مانع مجازات مجرم نمی شود .

وی تصریح کرد: علاوه ازاینکه ضرب و جرح ومصدوم نمودن معلم در حین اجرای رسالت معلمی ؛ وصف مجرمانه ازجنبه خصوصی دارد؛ ورود غیر قانونی به محیط آموزشی و اقدام هتاکی به مسئولین مدرسه و بخصوص ایراد ضرب و جرح و شکستن حریم مدرسه به هربهانه و دلیلی؛ جرم محسوب شده و از عوامل مشدده جرم تلقی می شود، که در این حادثه تاسف بار؛ به نوعی نظم عمومی بویژه در میان فرهنگیان جریحه دار شد.

نجفی ضمن تشکر از عوامل نیروی های انتظامی و اطلاعاتی استان و منطقه، ابراز امیدواری کرد که با همکاری خوب دادستانی حمیدیه، روند رسیدگی به این جرم تسریع و پرونده جهت دادرسی به دادگاه ارسال گردد .

وی گفت: وزیر آموزش و پرورش به طور موکد پیگیر این پرونده هستند و پیگیری این پرونده به طور ویژه در دستور کار معاونت حقوقی وزارت خانه است.

براساس گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، روز چهارشنبه -پنجم اردیبهشت- در پی تاخیر یکی از دانش آموزان روستای دهکده حمیدیه، معلم وی را به دفتر راهنمایی می کند که پس از تماس وی با اولیا خود، پدر دانش آموز بدون هماهنگی به کلاس درس می رود و معلم را مورد ضرب و شتم قرار می دهد . در پی این حادثه با دستور وزیر آموزش و پرورش، معاون حقوقی و امور مجلس مامور پیگیری ویژه این حادثه شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار