بازدید 3124

۳ راه رهایی از کمر درد در دوران بارداری

کد خبر: ۷۹۳۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷ 26 April 2018

یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی با بیان اینکه کمردرد در دوران حاملگی دردی است که بسیاری از خانم‌ها آن را تجربه می‌کنند، بعضی روش‌های تسکین این درد را معرفی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب مفخم، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در شبکه رادیویی سلامت گفت: کمردرد در دوران حاملگی دردی است که بسیاری از خانم ها آن را تجربه می کنند، نکات مهمی هم در مورد کمردرد در دوران حاملگی وجود دارد.

وی افزود: با بزرگ شدن شکم و قرار گرفتن وزن در قسمت جلوی بدن نیاز به حفظ تعادل و افزایش فشار بیشتر به ناحیه ستون فقرات و مهره هاست و همینطور نیاز به افزایش انقباض و قدرت در ناحیه عضلات پشت است و این ها با افزایش سن حاملگی و بزرگ شدن شکم و افزایش وزن جنین نیاز به این تغییرات بیشتر است و کمردرد را بیشتر می کند.

بیشتر بخوانید: با کمر دردهای دوران بارداری چه کنیم؟

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ادامه داد: استفاده از ورزش های مناسب در دوران بارداری به گونه ای که با تقویت عضلات جدار شکم و تقویت عضلات ناحیه اطراف ستون مهره ها، می توان میزان کمردرد را به شکل قابل ملاحظه ای کمتر کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: استفاده از کفش های مناسب و استفاده از توصیه هایی در مورد نحوه نشستن و ایستادن و خوابیدن باعث پیشگیری از درد در ناحیه کمرهنگام بارداری خواهد بود.

مفخم گفت: در غالب موارد این درد پس از زایمان پس از دو تا سه ماه بهبود خواهد پیدا کرد و علت آن هم از بین رفتن هورمون هایی است که از جفت ترشح می شود و باعث شل شدگی عضلات نگهداری لگن و مهره هاست، این موارد باعث تشدید درد می شود.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اظهار کرد: پس از دوران حاملگی اگر دردها ادامه داشت حتما به یک پزشک مراجعه کنید تا علت کمردرد مشخص و درمان آن معلوم شود .

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر