بازدید 3975

تأیید‌بازداشت فرد‌مسلح در نزدیکی دفتر‌حافظ‌منافع‌ایران

سرویس مخفی آمریکا تأیید کرد فردی مسلح را در منطقه‌ دفتر حافظ منافع ایران بازداشت کرده است.
کد خبر: ۷۹۳۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱ 25 April 2018

سرویس مخفی آمریکا تأیید کرد فردی مسلح را در منطقه‌ دفتر حافظ منافع ایران بازداشت کرده است.

به گزارش فارس، سرویس مخفی آمریکا روز چهارشنبه وقوع حادثه در نزدیکی دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن را تایید کرد.

در این بیانیه هرچند نامی از دفتر حفاظت منافع ایران نیامده، اما با اشاره به آدرس محل وقوع حادثه، تایید شده است که یک نفر در این ارتباط بازداشت شده است.

در بیانیه سرویس مخفی آمریکا که در توییتر این سازمان منتشر شده، آمده است: «در پی دریافت گزارش‌های اولیه مبنی بر شلیک گلوله، سرویس مخفی ایالات متحده به منطقه 1250 خیابان 23 شمال غرب واشنگتن دی. سی. اعزام شد. نیروهای واحد یونیفورم‌پوش سرویس مخفی پس از تأمین منطقه اعلام کردند که هیچ گلوله‌ای شلیک نشده، اما یک شخص حامل سلاح به دلیل تهاجم بازداشت و برای گذراندن مراحل [تحقیقات] به اداره پلیس منطقه دوم متروپلیتن منتقل شد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «در این مدت عملیات‌های حفاظتی سرویس مخفی مختل نشد. بر اساس سیاست‌های سازمانی، ما نمی‌توانیم درباره تحقیقاتی که در جریان است، اظهار نظر کنیم. سرویس مخفی با همکاری شرکای خود در نیروهای انتظامی در حال تحقیق درباره این حادثه است.»

عصر روز چهارشنبه برخی منابع محلی و کاربران شبکه‌های اجتماعی از مسدود شدن خیابان منتهی به محل قرارگیری ساختمان دفتر حفاظت منافع ایران خبر دادند. همچنین فیلم و تصاویری از بازداشت یک نفر پس از حمله به دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن منتشر شده بود.

سرویس مخفی ایالات متحده یکی از آژانس‌های امنیتی فدرال و از زیرمجموعه‌های وزارت امنیت داخلی آمریکاست که وظیفه حفاظت از شخصیت‌های ارشد سیاسی در این کشور را بر عهده دارد. دفتر حفاظت منافع ایران تا کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا فاصله چندانی ندارد و احتمالا به همین دلیل سرویس مخفی مأمور رسیدگی به این حادثه شده است.

پایگاه «دابلیو. جی. ال. ای» واشنگتن هم با تایید خبر حمله به دفتر حافظ منافع ایران، نوشته است که این فرد که به عربی جملاتی را فریاد می‌کشیده، با یک چاقو و یک اسلحه وارد دفتر حافظ منافع ایران شده است.

این پایگاه به نقل از یک شاهد حاضر در محل حادثه هم نوشته که این فرد ابتدا درخواست یک روادید کرده و بعد به یکی از کارکنان حمله کرده، با اسلحه به او ضربه‌ای زده و سپس همزمان با فریاد زدن به زبان عربی، به طبقه بالا دویده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر