بازدید 10554
۵

نگاهی به حوادث خونین مشابه حادثه تورنتو در سال‌های اخیر

روز دوشنبه در حادثه‌ای خونین، 10 تن از شهروندان کانادایی که در یکی از شلوغ‌ترین محله‌های شهر تورنتو توسط راننده یک خودروی ون زیر گرفته شدند، جان خود را از دست ‌داده و 15 تن دیگر نیز در این حادثه راهی بیمارستان شدند. این اتفاق در بخشی از شهر تورنتو رخ‌ داد که تعداد ایرانیان ساکن در تورنتو در آنجا بیشتری از سایر بخش‌هاست.
کد خبر: ۷۹۳۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 24 April 2018

روز دوشنبه در حادثه‌ای خونین، 10 تن از شهروندان کانادایی که در یکی از شلوغ‌ترین محله‌های شهر تورنتو توسط راننده یک خودروی ون زیر گرفته شدند، جان خود را از دست ‌داده و 15 تن دیگر نیز در این حادثه راهی بیمارستان شدند. این اتفاق در بخشی از شهر تورنتو رخ‌ داد که تعداد ایرانیان ساکن در تورنتو در آنجا بیشتری از سایر بخش‌هاست.

به گزارش «تابناک»؛ این حادثه یادآور حوادث خونین بسیاری است که طی چند سال اخیر در نقاط مختلفی از دنیا به اشکال مشابه رخ ‌داده است. حوادثی که طی آن‌یک راننده با خودروی خود اقدام به زیر گرفتن عابران پیاده در محله‌های شلوغ شهرهای بزرگ دنیا می‌کند، تبدیل به یکی از اشکال حوادث تروریستی و مشابه آن شده است.

البته این موارد همگی حملات تروریستی نبوده، بلکه در برخی مواقع نیز مشکلات روانی و اختلالات این‌چنینی عامل این کشتارها بوده است.

طی سه سال اخیر می‌توان تعداد قابل‌توجهی از این حوادث را نشان داد؛ حوادثی که روز به روز بر تعداد آن و وحشت ناشی از آن افزوده می‌شود؛

هوستون – ایالات‌متحده

در ماه مارس سال جاری (2018) یک راننده خشمگین در زمان تعطیلی یک ‌بار در شهر هوستون خودروی خود را با سرعت به میان جمعیت راند و منجر به کشته شدن 3 تن و زخمی شدن یک تن دیگر شد.

نگاهی به حوادث خونین مشابه حادثه تورنتو در سال‌های اخیر

نیویورک – ایالات‌متحده

در دسامبر سال 2017 فردی خشمگین اقدام به حمله با چاقو به دو تن در باری در شهر نیویورک کرد و سپس با خودروی خود از روی افرادی که در پیاده‌رو مقابل این بار بودند، عبور کرد. در این حادثه یک تن کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند. گفته می‌شد که این رویداد تنها به خاطر جروبحث این فرد بر سر جای پارک در خیابان بوده است.

مرکز تجارت جهانی – ایالات‌متحده

در 31 اکتبر سال 2017 «سیف‌الله سایپوف» یکی از تروریست‌های شناخته‌ حلقه داعش با خودروی خود از میان جمعیت دوچرخه‌سوار در پیست خیابانی یکی از محله‌های منهتن رد شد و هشت تن را به‌شدت زخمی و راهی بیمارستان کرد.

نگاهی به حوادث خونین مشابه حادثه تورنتو در سال‌های اخیر

بارسلونا – اسپانیا

در اوت سال 2017 یک تروریست با خودروی خود از روی عابران در محله توریستی و فوق‌العاده شلوغ «لا رامبلاس» در شهر بارسلون عبور کرد و منجر به مرگ 14 تن و زخمی شدن حداقل 100 تن دیگر شد. این حادثه یکی از خونین‌ترین حوادث این‌چنینی در اروپا بود.

ویرجینیا – ایالات‌متحده

در همان اوت 2017 «جیمز فیلدز» بعدازآن که در یک راهپیمایی طرفداران نژادپرست سفیدپوست آمریکایی در شهر شارلوت ویل شرکت کرد، با خودروی خود از روی حاضران در این راهپیمایی رد و منجر به مرگ یک‌تن و زخمی شدن 19 تن دیگر شد.

میدان تایمز نیویورک – ایالات‌متحده

گفته می‌شود، «ریچارد رویاس» درزمانی که در میدان تایمز نیویورک در ماه می 2017 خودروی خود را به سمت جمعیت عابر هدایت کرده و از میان آن‌ها رد شد، تحت تأثیر ماری‌جوانا بوده است. این حادثه منجر به مرگ یکی از شهروندان میشیگان و زخمی شدن 22 تن دیگر شد.

لندن – انگلستان

در سال گذشته، دو بار در ماه ژوئن و ماه مارس حملاتی با استفاده از دو خودرو در لندن رخ داد که در مورد (پل لندن) اول منجر به مرگ هشت تن و در مورد دوم (پل وست منیستر) منجر به قتل چهار عابر و یک افسر پلیس شد. در هر دو حمله عامل اصلی با گلوله پلیس از پای درآمده بود.

برلین – آلمان

در اواخر دسامبر 2016 راننده یک کامیون از میان جمعیت انبوه حاضر در یکی از بازارهای روزهای کریسمس در برلین با سرعت عبور کرد که منجر به مرگ 12 تن و زخمی شدن بیش از 50 تن دیگر شد. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و عامل این حمله را سربازی در خدمت این گروه معرفی کرد.

نگاهی به حوادث خونین مشابه حادثه تورنتو در سال‌های اخیر

اوهایو – ایالات‌متحده

در نوامبر 2016 «عبدالرزاق علی» دانشجویی سومالیایی در دانشگاه ایالتی اوهایو خودروی خود را به میان جمعیت عابر هدایت کرد و منجر به زخمی شدن 14 تن شد. این فرد بعدازاین حادثه از خودروی خود پیاده شده، با چاقو به چندین تن دیگر حمله کرد.

نیس – فرانسه

در یکی از خونین‌ترین این حوادث در ژوئن سال 2016 یکی شهروند تونسی الاصل در فرانسه اقدام به عبور با کامیون از روی جمعیت انبوه حاضر در شهر نیس کرد که 86 کشته و بیش از صدها زخمی از این حادثه بر جای ماند. اروپا تا مدت‌ها بعدازاین حمله در شوک و هراس بود.

لیون – فرانسه

یک سال قبل از حادثه نیس – ژوئن 2015 – راننده یک خودروی ون حمل بار به همراه رئیس خود – که قبل از حادثه توسط راننده کشته‌شده بود – اقدام به کوبیدن خودروی ون به یک کارخانه تولید سیلندرهای گاز در شهر لیون کرد که در این حادثه و در اثر انفجار ناشی از برخورد خودرو با سیلندرهای گاز، دو کارگر این کارخانه جان خود را از دست داند. «یاسین صلاحی» عامل این حادثه بعد از دستگیری به محکوم به ارتباط با گروه‌های تروریستی شد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۵
خدا رو شکر تو ایران نیاز به این قبیل چیزا نیست با پراید مستقیم میریم تو دره و فاتحه...
بازم بگین ایران بد جاییه.
چرا مال تهرانو ننوشتین
بیشتر به ما مربوط بود
جالبه كه ما با اين همه مشكلات از اين كارها انجام نميدهيم نهايتا خودكشي ميكنيم كه براي مسئولين هم مهم نيست.
راننده از ارامنه بوده و در روز نسل کشی ارامنه به دست ترکها به ترک تباران مقیم کانادا حمله کرده
اين حوادث دردناك و محكومند ولي تقريبا همزمان در كابل هم داعش ٧٥ نفر را با انفجار انتحاري بقتل رساند ولي در تمام دنيا از جمله رسانه هاي وطني فقط در حد يك تيتر كوچك بود ، واقعا چرا جان غربي ها از بدبخت بيچاره هاي افغاني عراقي سوري اينقدر مهم تراست؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر