بازدید 18876

رويش ها دو برابر ريزش هاست

دیدار اتحادیه انجمنهای اسلامی در اروپا
کد خبر: ۷۹۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۳ 30 December 2009
رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر چهارشنبه در دیدار اعضای اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا، حركت علمی در كشور را نیاز فوری و ضروری دانستند و بر رسالت خطیر جوانان در «كسب علم» و «مجاهدت و تلاش در راه خدا» برای عبور از یك گردنه عظیم تاریخی تاكید كردند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به حركت صحیح و درست اتحادیه انجمنهای اسلامی در خارج ازكشور،این اتحادیه را شجره ای طیبه و نهادی جوان و مؤمن دانستند و تصریح كردند : نهادینه كردن علم در كشور موثرترین راه برای رسیدن به آرمانهایی است كه نظام جمهوری اسلامی به عنوان یك حركت عظیم با اهدافی بسیار والا و ارزشمند به دنبال آن است.

رهبر انقلاب اسلامی نظام حاكم بر جهان را ناعادلانه توصیف كردند و افزودند: در دنیای امروز،انسان در فرهنگ و نظامهای غلط و در تبعیض و بی عدالتی محصور بوده و بی عدالتی یك رسم حاكم بر جهان و جزو ذات و طبیعت نظام سرمایه داری غربی با شعار لیبرال دموكراسی است.

ایشان به تلاش جمهوری اسلامی برای ایجاد نظم عادلانه جهانی اشاره و اظهار امیدواری كردند: بتوان پرچم عدالت را در سطح جهان بالا برد و نیروی عظیم مردمی را زیر این پرچم جمع كرد.

حضرت آیت الله خامنه ای، دو هدف عمده در این راه را «ایجاد و ساخت یك نمونه و نظام عادل» و «معرفی و نشان دادن آن نظام» برشمردند و تصریح كردند: در ایجاد ومعرفی این نظام اسلامی، علم، ایمان، همت و توانایی روحی و جسمی لازم است كه این ویزگیها در جوانان كشور وجود دارد.

رهبر انقلاب اسلامی، حفظ ایمان و استقامت را برای حركت در این راهِ دشوار و سخت با وجود هواهای نفسانی، انگیزه ها و خواسته های گوناگون لازم دانستند و خاطرنشان كردند: پیمودن خط مستقیم با ملاحظه تمام و زاویه پیدا نكردن، معنای استقامت است كه به مجاهدت و بصیرت نیاز دارد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به انحراف و زاویه پیدا كردن برخی افراد در داخل كشور تصریح كردند: اگر این مسأله اتفاق نمی افتاد و عده ای وسط راه، سست عنصری نشان نمی دادند ، امروز وضع كشور در زمینه های مادی و معنوی خیلی بهتر بود اما همانگونه كه بارها تأكید شد و واقعیتهای جامعه نیز نشان می دهد هر مقدار ریزش بود دو برابر آن رویش وجود دارد.

حضرت آیت الله خامنه ای به اظهارات برخی سیاستمداران دنیا درخصوص اغتشاشات روز عاشورا در تهران ، اشاره كردند و اینگونه اظهارات را ناشی از «خباثت ها و خود مهره شدن در جهت  تغییر حقایق و واقعیتها» و «تأثیرپذیری از رسانه های صهیونیستی و بیگانه دنیا» بیان كردند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین جواد اژه ای نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا ضمن ارائه گزارشی با اشاره به برگزاری چهل و چهارمین نشست این اتحادیه در تهران گفت: این نهاد از مجموعه هایی است كه در طول این سالها با حاكمیت گرایشهای مختلف از هرگونه تجزیه و تفرقه فاصله داشته است و با پیروی از خط امام خمینی (ره) و ولایت فقیه همچنان با قوت به كار خود ادامه خواهد داد.

همچنین دبیر اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا گفت: اعضای این اتحادیه با عشق به امام راحل (ره) و ولایت فقیه به گونه ای در این مسیر حركت می كنند كه بتوانند به آن اقتدار معنوی و شكوه علمی كه خواست نظام جمهوری اسلامی  است برسند.

منبع: khamenei.ir
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
خداوند رهبری را برای ما نگهدارد و مخالفان نظام را هدایت کند
ما اهل كوفه نيستيم علي تنها بماند
از خداوند با تمام وجود که تنها قاضی و شاهد تمامی اتفاقات و جریانها است میخواهم که هر چه عدالت است را اجرا کند و در چنین مرحله ای دیگر راه فرار و دروغی وجود ندارد.
می خوام به رهبرم بگم آقا جان همه ما کم کاری کردیم ما رو ببخش
تا رهبر راداریم غم نداریم خداوند سایه اش رابر سر ما حفظ کند.
رهبرا از تو به به يك اشاره. از ما به سر دويدن
صلی علی آل نبی سلام برسیدعلی
خامنه ای خمینی دیگر است /ولایتش ولایت حیدر است
خامنه اي كوثر است
دشمن او ابتر است
امیدواریم آقایان به آغوش رهبر و ملت
بازگردند.ان شاءالله
خدا كند اين گونه باشد
انشاءا... با رهبري انديشمندانه حضرت عالي زمينه را با آرامش ، براي رويش بيشتر فراهم و از ريزش جلوگيري نمائيد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار