بازدید 28503

نقش سفارت عربستان و وهابیون در رخدادهای روز عاشورا در تهران

این منبع مدعی شد که عربستان با ارتباط‌گیری با برخی عوامل اوباشگر و تغذیه مالی آنها با صرف هزینه‌های هنگفت، برخی را برای انجام کارهای تحریک کننده و آن هم به طور مشخص در موضوع ساختارشکنی مذهبی اجیر کرده است. وی همچنین بیان داشت، سعودی‌ها با توجه به نگاه منفی ایرانیان به آنان برای این منظور، از عوامل مستقیم خود استفاده نکرده و تلاش کرده‌اند با واسطه‌های مزدور خود، این کار را انجام دهند.
کد خبر: ۷۹۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۹ 30 December 2009

هر چند در لبنان و عراق به عنوان دو مرکز مهم در برنامه راهبردی وهابیون علیه جهان تشیع، بزرگترین اجتماعات شیعیان در این کشورها طی یک قرن گذشته در روز عاشورا تشکیل شده بود و عاشورای امسال به هیچ وجه قابل مقایسه با عاشوراهای دهه‌های گذشته نبود، اما این بار مرکز شیعیان دنیا یعنی تهران، آماج حمله وهابیون قرار گرفت.

به گزارش «تابناک»، هرچند نقش عوامل بیگانه در ایجاد آشوب در برخی مسیرهای عزاداری روز عاشورا در تهران از سوی مقامات کشورمان انکار ناپذیر اعلام شد، در این میان، به نظر می‌رسد در مقایسه با توجه به نقش برخی قدرت‌های غربی، آنچنان که باید به نقش عربستان سعودی و افراد مرتبط با این کشور توجه نشده است.

بر پایه این گزارش، آنچه مسلم است این که قدرت شیعیان در یک دهه گذشته؛ چه در لبنان و عراق و چه در ایران به نحو وصف‌ناشدنی افزایش یافته است؛ تمسک به بی اعتبار کردن معتقدات شیعیان از اهداف اصلی وهابیون سلفی قرار گرفته و اقدامات سعودی‌ها برای ایجاد ناآرامی در ایران چه با اغفال جوانان در جنوب و یا نفوذ عوامل آنها برای ایجاد اغتشاشاتی مانند روز عاشورا در تهران کاملا محسوس است.

به گزارش یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، برخی از سرنخ‌های رویدادهای غیرمترقبه و موضوعاتی که در روز عاشورا در تهران اتفاق افتاده است، به کشور عربستان سعودی برمی‌گردد.
این منبع مدعی شد که عربستان با ارتباط‌گیری با برخی عوامل اوباشگر و تغذیه مالی آنها با صرف هزینه‌های هنگفت، برخی را برای انجام کارهای تحریک کننده و آن هم به طور مشخص در موضوع ساختارشکنی مذهبی اجیر کرده است.
وی همچنین بیان داشت: سعودی‌ها با توجه به نگاه منفی ایرانیان به آنها برای این منظور از عوامل مستقیم خود استفاده نکرده و تلاش کرده‌اند با واسطه‌های مزدور خود، این کار را انجام دهند.

در همین حال، گزارش‌ها حاکی از آن است که استقبال شیعیان جهان، امسال از برگزاری مراسم عاشورا در منطقه بی نظیر بوده است، اما وهابی‌های سعودی‌، امسال با سوءاستفاده از اعتراضات در ایران و تشدید این اوضاع و با استفاده از رسانه‌های خود در منطقه و همچنین استخدام مزدورانی در درون کشور به این حرکت عظیم شیعیان در منطقه خدشه وارد کرده تا به این وسیله، ایران ـ به عنوان اصلی‌ترین قدرت منطقه‌ای ـ را تضعیف کنند.

گفتنی است، اقدامات یک ماه گذشته سفارت عربستان در تهران، از اعلام پناهنده شدن دختر اسامه بن لادن در سفارت این کشور تا اقدامات لابی این کشور در غرب و همچنین اتهام دست داشتن ایران در رویدادهای یمن، همگی نشان دهنده عزم دولت سعودی برای به خدمت گرفتن همه عوامل و امکانات خود علیه منافع ملی کشورمان است.

البته ناگفته نماند که توجه به نقش پررنگ عوامل خارجی در رخدادهای پس از انتخابات، موضوعی است که به نظر می‌رسد، باید با جامعیت و ظرافت هر چه تمامتر، مورد توجه دستگاه‌های اطلاعاتی - امنیتی کشورمان قرار گیرد و به شناسایی عوامل آنها که با نفوذ در صف معترضان، آشوب به پا می‌کنند، اقدام شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
"یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود" بازم تابناک؟!
شدید کیهانی شدی!. بی خیالت می شم بای بای برای همیشه!.
adat kardim gande gudemon ra be digaran nesbat bedahim
تابناک چرا با درج خبرهایی غیر موثق باعث تحریک گروهای مذهبی افراطی میشی و خدایی ناکرده زمینه جنگ داخلی رو فراهم میاری ؟ اصلا وهابیت چه دخلی به اعتراضات مردم داره
مردم رو مقابل مردم قرار ندید که آخر عاقبت خوبی نداره
‫این سایت دیگر تابناک نیست.کپی کیهان است.خداحافظ برای همیشه.
خیال میکنید با این حرفا می تونید سران سبز را تبرئه کنید دوران این مدل حرفا گذشته
دشمن غربی دو خط بر هم زدن اتحاد در ما ایجاد کرده است.یکی داخلی و دیگری خارجی.در حوزه داخلی سعی دارد تا انقلاب فرزندان خود را بخورد که تا حدی در حال موفق شدن است و در سطح بین المللی نیز عربستان را به رویارویی با ما هدایت میکند؟اگر آقایان دست راستی به اندازه یک هزارم از گفته حضرت امام تبعیت میکردند که فرمود اگر با آمریکا سازش کنیم با عربستان هرگز سازش نخواهیم کرد. امروز دچار این فتنه داخلی و خارجی نمیشدیم.
اين وهابيون با استفاده از پول هر غلطي كه مي خواهند انجام مي دهند. از انتخابات لبنان و عراق گرفته تا كشتار شيعيان يمن
یکی از نویسندگان عربستانی در دهه هفتاد میلادی کتابی را چاپ می کند (که باعث ترورش در خارج از عربستان می شود) و نشان می دهد که آل سعود فرزندان قوم یهود مدینه (احتمالا بنی قریظه) می باشند. اگر ممکن است این کتاب را پیدا و معرفی کنید.
وهابیون مانند سیب گندیده ای هستند تو یه سبد سیب
از اطلاع رساني شفاف شما تشکر مينمايم. ولي به نظرم سازمانهاي اطلاعاتي کشور بايد جديتر، دقيقتر و شفاف تر از اين عمل کنند.
پس نیروهای امنیتی ما چه کار میکنند؟
باید کاری بکنند که آب خوش از گلوی شیوخ فاسد عرب پایین نرود.
تو رو خدا نرو!! بمون!!
تابناک خوشحالم از اینکه طرفدار حقی وبه خاطر منافعت بعضی خبرها را سانسور نمیکنی باریکلا
پس وزارت اطلاعات و ماموران انتظامی چه کار می‏کردند که این بی‏شرف جرات انجام این کار را پیدا کردند؟
خدا رو شکر که با تجمّع امروز اونهايی که احساس مسئوليت می کردن که بيان حتماً برای هر خبری چند تا 'مرگ بر تابناک منافق' و 'ای تابناک خائن .. ' و اينجور چيزا بنويسند، حاليشون شد که ملّت ايران پابرجاست. اونهايی هم که خداحافظی می کنند به سلامت.
من با خوندن کامنت های این خبر بیش تر از خود خبر دلم سوخت دلم واسه خودم و بچم که قرار تو این جامعه بزرگ شه سوخت!قسم می خورم حتی یک نفر هم این حبر رو درست نخونده...آقا جان چرا اینجوری با همه چیز یلخی برخورد می کنید؟ تو این خبر به صراحت گفته که معترضا حسابشون از هم جداست ...گفته که ملت اعتراض شما جای خودش اونایی که باعث شدن با رفتارای نابخردانه و یا شاید مغرضانشون مسیر اعتراضات رو منحرف کنن حسابشون جداست... ببینم شما واقعا فکر می کنید هیچ عامل خارجی نقش نداشته ؟ متاسفم ختما تابناک یا باید بنویسه سبزای معصوم را قتل عام کردن که دل یک طرف خنک شه و یا بگه اصلا لباس شخصیا مردم را نزدن تا دل اونطرفیا خنک شه؟ متاسفم برای مملکتم که شما ....به نظرم آدمای اینجوری از هر دو طرف همون بهتر که نیان تابناک بخونن...
الهم عجل لولیک الفرج
بالاخره چند روز دیگه ابر کنار میره و مشخص میشه که کیا روز عاشورا هتک حرمت کردن؟ کیا جنایت کردن؟ کیا قرآن پاره کردن؟ خدا جای حق نشسته. آه مادرایی که خون بچه هاشون به ناحق ریخته شده یه روزی میگیره.
جاء الحق و زهق الباطل
تا حالا کی آدم نوشتن :تابناک خداحافظ. ولی باز اومدن کامنت مخالفت گذاشتن.عجیب نیست؟! من فکر می کنم میخواهند به تابناک فشار وارد کنند تا به ... بپیونده.
خاک بر سرتان با این دروغ پردازیهاتون
توجه کنید که بعضی از مدارس علمیه در جنوب و شرق ایران با تدریس دروس وهابیت علمای سلفی و وهابی پرورش می دهند
دمتون گرم برای خبر رسانی واقعی
بنده بعنوان یک روحانی حج این نظر را تایید میکنم زیرامیدانم عزاداری سیدالشهدا ع چقدردر توجه دادن مسلمانان جهان به تشیع چه نقش مهمی داردووهابیهابرای لوث کردن ان زیاد تلاش میکنند.انهاازیزید بعنوانخلیفه مظلوم یاد ودفاع میکنند
tabnak khodahafez
مستند حرف بزن باز شایعه پراکنی
این مثلا دلیل این بود که دختر بن لادن ایران چکار می کرد!
تابناك منافق! مطمئن باش با اين حرف و حديثها بازهم از نظر كساني كه اين روزها سخت به دنبال بدست آوردن دلشون هستي غير خودي حساب مي شي!
آخر وهابی ها عددیند یک مشت هوس باز شکم پاره دستور جنگ بدید ببینید چطور به ...میندازیمشان.
چرا راستشو نمی گید چرا افشا نمی کنید همه جنبش سبزها از اسرائیل به ایران اورده شده بودند ؟؟؟ بابا بس کنید اصلا تابناک رو دیگه قبول ندارم
مسئول سایت تابناک همیشه خدا در نظر بگیرید وپیش خدا شرمنده نباشید
این موضوع با بچه های بن لادن ارتباطی نداره!!!!!!!!!!!!!!!!
وقتی که این اشوب ها را وهابیون کردند

تابناک سرگردون چرا بس تو ی سخرانی که در اصفهان انجام شد شعار مرگ بر موسوی و مرگ بر کروبی میدادند بابا تابناک می ترسه واقعیت بگه اخه از فیلتر شدن می ترسه
یک کمی بوی انصاف و معرفت از شما می آمد آنهم را هم از دست دادید.
عزیزاگر اینطور که شما گفتید باشد که یقینا"هست باید هوشیار بود ونباید یک سنگر جدید آشکار باز کرد چون ما الآن در چند سنگر حضور داریم واین باعث تحلیل قوا می شود باید هوشیار بود وموارد مستند را از طریق دیپلماسی مطرح کرد از شما که کوله باری از تجربه دفاع ومبارزه دارید اینگونه عمل کردن تعجب آور است مگر اینکه اینهم یک سناریوی جدید باشد .
من با اين تهليلتان موافقم . اگر هويت شهرستان قبلي محل زندگي و مذهب دستگير شدگان را برسي كنيد چيزهاي جالبتري خواهيد فهميد.
تابناک خائن بدنبال ایجاد تفرقه وتنش باکشورهای مسلمان است
منظورتون اينه كه جنبش سبز هيچ نقشي در اين آشوبها نداشته و با هدايت غرب در اين كار زشت و هرمت شكن هيچ دخالتي نداشته ؟
خوب اگه اينطوريه چرا آقاي كروبي ، موسوي و خاتمي بيانه هاي آتشين ندادند كه ما از اين كارها مبرائيم ؟
البته اينكه اعراب ( خصوصا وهابيون ) هميشه عليه ايران دست به هر اقدامي مي زنند - حتي با اسرائيل هم پيمان مي شوند - شكي درش نيست . اما خيانتي از اون بزرگتر اينه كه بعضي ها به آنها اجازه نفوذ مي دهد . - جنبش سبز غربي -
چرا ما همیشه دنبال دشمن خارجی هستیم؟؟؟ تابناک حتماٌ فردا میخواهی بگی اصلاٌ اینها از عربستان آمدن شلوغ کردن تا زمانیکه نخواهیم اصولی با این مسائل برخورد کنیم همین است
حتماٌ اعتراضات در فرانسه را ایران بوجود آورده...
یکی اومده کامنت گذاشته که اونایی که خداحافظی می کنند از تابناک چرا باز می آیند کامنت مخالف می گذارند!
شما بفرمایین ایشون از کجا می دونه که....؟ خدا را شکر که خدا دشمنان ما را از ابلهان آفرید
بابا بی خیال عجب خبر توپی اه!!!!!!!!!!
اینکه تحریکات خارجی باعث طمع برخی داخلی ها گردیده هیچ شکی نیست.
مردم رو مقابل مردم قرار ندید که آخر عاقبت خوبی نداره
نمیدونم این نظر رو منتشر میکنید یا نه ولی بهتره در مورد این حرفم مقاله ای نوشته باشه تا یک کامنت گفته بشه. هیچ فکر کردین که چرا غرب قدرتش از ما بیشتره؟ چرا همیشه اونها با قدرت در مسائل ما وارد میشن و ما صرفا باید دفاع کنیم؟ چرا هیچ وقت اونها در خاک خودشون از جانب مسلمونها احساس خطر نمیکنند؟ دلیلش میتونه توجه به همین کامنتهایی باشه که در بالا دیده میشه. ما انسانهای احساسی و دور از منطق هستیم. شدیدا احساسی. دقت کنید هر چی که مخالف ما باشه در همه ابعاد دشمن و محکوم به نابودی هست. در حالیکه اونها در چارچوب منطق و نعامل همه اقشارشون با وجود اختلاف نظرها سعی در انسجام محاسن و توانمندی تک تک اجزا بر میان و در نهایت ماهیتی به نام قدرت رو شکل میدن. تازه اونها محوریت مقدس هم مثل ما ندارند و تنها در محوریت منافع ملی و قانون عمل میکنند در حالیکه که محوریتی بسیار قویتر از اونها به نام دین و ولایت داریم. ولی افسوس که رفتارهای احساسی و دور از منطق (که به زعم برخی ها هم منطقی بودن بی غیرتی محسوب میشه) نتیجه ای چنین که میبینیم داریم.
این منبع که دوست نداشته نامش فاش شود احتمالا از مریخ نیامده بوده
اینکه وهابیت با باورهای شیعی دشمن است در آن شکی نیست اما از این گزارش محدود بوی اختلاف فرقه ای و توطئه خارجی به مشام میرسد این منبع بی اسم از چه چیز ترسیده که نامش فاش نشده البته نمیخوام بگم خدای نکرده شما دروغ نوشته اید آصلا!!!
ذكر اين داستان ها و دلخوش كردن به آنها مثل سر زير برف كردن به سبك كبك مي باشد.
با سلام . اينكه عربستان از قبل از انتخابات پولهاي هنگفتي رو براي مسائل تبليغاتي ضد ايراني خود خرج كرده بر هيچ كسي كه خط سير تلويزيون العربيه و تمامي تلويزيونهاي وابسته اونرو پيگيري مي كنه پوشيده نيست. من خودم شخصاً پيگير اين مسئله بودم . عنوان مسئله تقلب در انتخابات 48 ساعت قبل از اجراي اون و پخش برنامه 5 تا 20 دقيقه اي عليه ايران در تمامي خبرهاي اين شبكه ها از قبل از انتخابات تا حالا بدون انتقطاع !! آموزش استفاده از دوربين هاي خودكاري و توزيع اون در ايران و ... همه از دستاوردهاي العربيه مي باشند . اما اينكه اين كارها بعلت وهابيت است شك دارم . اين روند بعلت آن است كه اخيراً سفير عربستان در لبنان كه اخيراً رئيس اطلاع رساني عربستان شده ، بعلت كينه ديرينه از نقش ايران در لبنان ، با كمك همدستان غربي خود شروع كرده است .
فیلم زیر گرفتن مردم در روز عاشورا در اینتر نت موجوده .....دردناکه....
مگر عبدالمالك ريگي كثيف به دستورهمين وهابيون درسيستان وبلوچستان دست به چه جنايت وحشتناكي كه نزد پس در اين ميان فرزندان بن لادن درايران چكار مي كنندحتما آمده اند سرمايه گزاري كنند يواش يواش به سايه خودمان هم مشكوك مي شيم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل