بازدید 2617

وزیر ارشاد: فرش را نماد هویت ایرانی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرش را نماد هویت ایرانی دانست و گفت: اقتصاد هنر در سردرود و اشتغالزایی هزاران نفری تابلو فرش بافت این شهر می تواند الگویی برای شهرها و مناطق دیگر کشور باشد.
کد خبر: ۷۹۲۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵ 23 April 2018

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرش را نماد هویت ایرانی دانست و گفت: اقتصاد هنر در سردرود و اشتغالزایی هزاران نفری تابلو فرش بافت این شهر می تواند الگویی برای شهرها و مناطق دیگر کشور باشد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، سید عباس صالحی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهر سردرود اظهار کرد: در بین کالاهای فرهنگی و هنری، کالایی مثل فرش نیست که با هویت مردم گره خورده و هنر ایرانی در آن تجلی یافته باشد.

وی ادامه داد: فرش ایرانی از ریشه عمیق و هویتی ایرانی و اسلامی بهره مند و دارای اجزای معرفتی، هنر قدسی و زیباشناسی است.
وی افزود: فرش ایرانی به عنوان یکی از مهم ترین کالاها در حوزه اشتغال آفرینی و صادرات کالاهای فرهنگی، هنری و اقتصاد کشور جایگاه والایی دارد.
وزیر فرهنگ و اشاد اسلامی گفت: سردرود با داشتن ۸۰۰ کارگاه فعال تولید تابلو فرش برای هزاران نفر از جمعیت این شهر و سایر شهرهای استان اشتغال آفرینی کرده است.
وی خاطرنشان کرد: تولید صدها میلیارد ریال تابلو فرش طی سال های اخیر در سردرود نشان دهنده سرمایه عمیق در رونق اقتصادی این شهر بشمار می رود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم حفاظت و صیانت از شناسنامه ایرانی در قالب تابلو فرش گفت: شناسنامه تابلو فرش ایرانی فرصتی برای صیانت از این کالای ارزشمند را فراهم کرده است.
صالحی اضافه کرد: وضعیت اقتصادی و هنری مردم این شهر می تواند الگویی برای سایر شهرستان ها باشد، زیرا که ارزش افزوده فرهنگی،هنری و اقتصادی برای آنها به ارمغان می آورد.
امام جمعه و رییس شورای اسلامی شهر سردرود نیز در این نشست خواستار تجدید نظر در طرح جامع شهری، تکمیل فاضلاب شهری، احداث مجتمع فرهنگی بانوان ،احداث سالن سرپوشیده مدیریت بحران و ایجاد آمفی تئاتر در این شهر شدند.
در این آیین طرح شناسنامه تابلو فرش ایرانی به صورت نمادین رونمایی شد.
وزیر فرهنگ و اراشاد اسلامی همچنین از مرکز عرضه و فروش تابلو فرش و کارگاه بافت تابلو فرش سردرود بازدید کرد.
شهر سردرود با حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت در بخش مرکزی تبریز واقع شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار